adet doneminde dua,
Adet Doneminde Okunacak Dua,
adet doneminde dua okunurmu
Kadınlar adet doneminde Kur'anKerim'e abdestsiz dokunamaz
Adetli veya lohusa olan kadın Kur’an ayetlerinden hic birini okuyamaz, caiz değildir
Bu hususta Resulullah (asm) şoyle buyururlar:
“Cunup ve adetli kadın Kur’an’dan hicbir şey okuyamaz1
Yani sırf Kur’anı Kerim okumak niyetiyle bir ayetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, sena, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut oğretmek maksadıyla Kur’an’dan bazı ayetleri okumak caizdir
Mesela, bir ulaşım aracına binerken okunması sunnet olan “Subhanellezi sahhara lena haza vema kunna lehU mukrinin (Her turlu noksandan munezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gucumuz yetmezdi2
Aynı aractan inerken de “Rabbena enzilni munzelen mubareken ve ente hayru’lmunzilin (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
Bir musibet ve olum haberi alınca, “İnna lillahi ve inna ileyhi raciUn (Muhakkak biz Allah iciniz ve muhakkak yalnız Ona donuculeriz)4
Yine bir işe başlarken “Bismillahirrahmanirrahim demek, şukur maksadıyla “Elhamdulillah demek de bu kabildendir
Aynı şekilde Fatiha, Ayetu’lkursi, Felak, Nas ve İhlas SUrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak duşuncesiyle okumak haram değildir
Maliki mezhebine gore, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’an okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı gecen sUreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun sure bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsanen caiz gormuşlerdir
Hanbeli ve Hanefi mezhebine gore, Kur’anı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Cunku boyle bir okuyuş “kıraate girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini cıkarmadan icinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Cunku bu durumda da kıraatten (okumaktan) soz edilmez5
Butun bu goruşler muctehid imamların ceşitli delillere dayanarak vardıkları ictihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur
Bunun yanında, Kelimei Şehadet, Kelimei Tevhid, istiğfar, salavatı şerife gibi tevhid ve zikir cumlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir
Hanımların bugunlerde Kur’ani Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dini kitapları ellerine almaları İmamı Azama gore caizdir Ancak bu kitapların icinde bulunan ayetlere el surmemeleri gerekir
neten alıntı
Adet Doneminde Okunacak Dua,
adet doneminde dua okunurmu
Kadınlar adet doneminde Kur'anKerim'e abdestsiz dokunamaz
Adetli veya lohusa olan kadın Kur’an ayetlerinden hic birini okuyamaz, caiz değildir
Bu hususta Resulullah (asm) şoyle buyururlar:
“Cunup ve adetli kadın Kur’an’dan hicbir şey okuyamaz1
Yani sırf Kur’anı Kerim okumak niyetiyle bir ayetten daha az bile okuyamaz Ancak dua, sena, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut oğretmek maksadıyla Kur’an’dan bazı ayetleri okumak caizdir
Mesela, bir ulaşım aracına binerken okunması sunnet olan “Subhanellezi sahhara lena haza vema kunna lehU mukrinin (Her turlu noksandan munezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gucumuz yetmezdi2
Aynı aractan inerken de “Rabbena enzilni munzelen mubareken ve ente hayru’lmunzilin (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin)3
Bir musibet ve olum haberi alınca, “İnna lillahi ve inna ileyhi raciUn (Muhakkak biz Allah iciniz ve muhakkak yalnız Ona donuculeriz)4
Yine bir işe başlarken “Bismillahirrahmanirrahim demek, şukur maksadıyla “Elhamdulillah demek de bu kabildendir
Aynı şekilde Fatiha, Ayetu’lkursi, Felak, Nas ve İhlas SUrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak duşuncesiyle okumak haram değildir
Maliki mezhebine gore, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’an okumasında bir mahzur bulunmamaktadır Bu az miktar da yukarıda adı gecen sUreler miktarıdır Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun sure bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsanen caiz gormuşlerdir
Hanbeli ve Hanefi mezhebine gore, Kur’anı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir Cunku boyle bir okuyuş “kıraate girmemektedir Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini cıkarmadan icinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir Cunku bu durumda da kıraatten (okumaktan) soz edilmez5
Butun bu goruşler muctehid imamların ceşitli delillere dayanarak vardıkları ictihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur
Bunun yanında, Kelimei Şehadet, Kelimei Tevhid, istiğfar, salavatı şerife gibi tevhid ve zikir cumlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir
Hanımların bugunlerde Kur’ani Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dini kitapları ellerine almaları İmamı Azama gore caizdir Ancak bu kitapların icinde bulunan ayetlere el surmemeleri gerekir
neten alıntı