Afiş Nedir?
Afiş Tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu bir mesajı iletmek ve ya bir urunu tanıtmak amacıyla hazırlanan ve karşımıza hemen her yerde her an cıkabilecek grafik urunlerdir
Afiş Nasıl Hazırlanır
Bir afiş reklamı icin en onemli olcut fark edilebilmesidir Bu yuzden de afiş tasarımları hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şoyledir
1Afiş reklamı okunabilir olmalıdır : Suslu ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir Afişte kullanılan yazının karakteri ve afişe oranla boyutu yaklaşık 1,5 2 metre mesafeden okunabilmelidir
2Afişin reklamının anlaşılabilir olması : Afişte akıcı, anlaşılır ve duzgun cumleler kurulmalıdır Afiş ilk gorulduğunde insanlar tarafından algılanması yaklaşık 2 3 saniye kadar surecektir Afişte yer alacak başlık, alt başlık, slogan gibi sozel bilgiler arasında hedef kitleye ulaştırılmak istenen mesajdaki onem sırasına gore, yonlendirecek hiyerarşik bir yapı kurulmalıdır İletilmek istenen mesajı doğrudan aktaracak gorsel bir sistem oluşturulmalıdır Afiş uygulamaları icin, verilmek istenen mesajın 3, 4 ya da 5 sozcuk ile oluşan başlık ve sloganlarla daha cabuk iletildiğinin, sozel mesajların on sozcuğu gectiğinde okuma zorluğu başladığının unutulmaması gerekir
3 Duzen : Afişte detaylar, kısa sureli bir bakışta bile anlaşılacak kadar duzenli olmalıdır Bu sebeple tasarımın temeli olan duşuncenin fotoğraf, illustrasyon ve ya tipografi ile mi daha etkili bir bicimde vurgulanacağı araştırılmalı; esprili, dramatik ya da duşsel imajlardan hangisinin anlatımı daha guclendirdiği belirlenmelidir Boylelikle etki artırılmış olur
4 Hedef kitleye bu kadar kısa bir surede ulaşmak icin en onemli detay etkili bir slogan ve ya grafik olacaktır Afiş reklamındaki goruntu sayısı yaklaşık ucu gecmemeli, hatta mumkunse bir ile sınırlandırılmalıdır Afiş uzerinde mumkun olduğunca buyuk olcekli fotoğraf veya illustrasyon kullanılmalıdır
Afiş Tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu bir mesajı iletmek ve ya bir urunu tanıtmak amacıyla hazırlanan ve karşımıza hemen her yerde her an cıkabilecek grafik urunlerdir
Afiş Nasıl Hazırlanır
Bir afiş reklamı icin en onemli olcut fark edilebilmesidir Bu yuzden de afiş tasarımları hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şoyledir
1Afiş reklamı okunabilir olmalıdır : Suslu ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir Afişte kullanılan yazının karakteri ve afişe oranla boyutu yaklaşık 1,5 2 metre mesafeden okunabilmelidir
2Afişin reklamının anlaşılabilir olması : Afişte akıcı, anlaşılır ve duzgun cumleler kurulmalıdır Afiş ilk gorulduğunde insanlar tarafından algılanması yaklaşık 2 3 saniye kadar surecektir Afişte yer alacak başlık, alt başlık, slogan gibi sozel bilgiler arasında hedef kitleye ulaştırılmak istenen mesajdaki onem sırasına gore, yonlendirecek hiyerarşik bir yapı kurulmalıdır İletilmek istenen mesajı doğrudan aktaracak gorsel bir sistem oluşturulmalıdır Afiş uygulamaları icin, verilmek istenen mesajın 3, 4 ya da 5 sozcuk ile oluşan başlık ve sloganlarla daha cabuk iletildiğinin, sozel mesajların on sozcuğu gectiğinde okuma zorluğu başladığının unutulmaması gerekir
3 Duzen : Afişte detaylar, kısa sureli bir bakışta bile anlaşılacak kadar duzenli olmalıdır Bu sebeple tasarımın temeli olan duşuncenin fotoğraf, illustrasyon ve ya tipografi ile mi daha etkili bir bicimde vurgulanacağı araştırılmalı; esprili, dramatik ya da duşsel imajlardan hangisinin anlatımı daha guclendirdiği belirlenmelidir Boylelikle etki artırılmış olur
4 Hedef kitleye bu kadar kısa bir surede ulaşmak icin en onemli detay etkili bir slogan ve ya grafik olacaktır Afiş reklamındaki goruntu sayısı yaklaşık ucu gecmemeli, hatta mumkunse bir ile sınırlandırılmalıdır Afiş uzerinde mumkun olduğunca buyuk olcekli fotoğraf veya illustrasyon kullanılmalıdır