Evlat ve ergen psikiyatrisinde ve velev erişkin psikiyatride hekimlerin çokça karşılaştığı dertlerin başında ana pederlerin evlatlarına ödev yaptıramaması gelmektedir. Ne yapsak ta evlatlar ödev yapsalar. Üniversite yahut yüksek lisans talebesi olsa bile aileler evlatlarının muvaffakiyetlerini takip ederler. Bazen onlardan çok derde kapılırlar.
Evlat ve ergen psikiyatrisine müracaatların değerli bir kısmı ders başarısı ile ilgilidir. Ders çalışmamanın bir kısmı dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, kişisel öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş bağlantı meseleleri ve aile problemlerine bağlı olabilir. Bir kısmı da ödeve karşı sorumluluk duygusu gelişmemesine bağlıdır.
Ödev mektep sorumluluğunun gelişmesine yardımcı olur. Başkaca mektepte öğrendiği malumatların kalıcı hafızaya yerleşmesi için dersleri tekrar etmesi yararlıdır. Evlat ve ergen psikiyatristi evlat ve ergenle görüşmelerinde davranışçı tedavi sistemleri kullanarak çocuktaki ödev yapma davranışını geliştirmeye çalışır. Bunun için aileyle bir arada çalışmak gerekir. Aile yardımcı olacak ancak külliyen kendi hizmeti üzere bütün ödevi yapmayacaktır.
Hocalarda verdikleri ödevleri gözden geçirmelidir. Bunun için bir armağan yahut ceza ufakta olsa olmalıdır. Yoksa bir mühlet sonra denetim edilmeyen ödevler için evlat ve gençte motivasyon azalır.
Muayyen bir ritimde ödev yapmaya alışan öğrenci artık ödev yapmazsa rahatsızlık hissedecektir. Ödev dışında çok küçük yaşlardan beri sorumlulukları kendine yaptırılan çocuklarda hizmet bilinci daha çokça olacaktır.
Mektep içinse psikiyatrik ve ruhsal olarak evladın kaldırabileceği kadar, ona yararlı olacak ödevler verilmelidir. Yalnızca ödev vermiş olmak için vermek evladın bir mühlet sonra isteğini kıracaktır.
Dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, hususî öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş alaka problemleri üzere dertler evlat ve ergen psikiyatrisinde ayrıyeten değerlendirilmelidir. Dikkat eksikliği olan evlatlar çabuk sıkılacağı için ders çalışma saatleri daha kısa aralıklarla ayarlanmalıdır. Sıkıldıkça ara vermesi sağlanmalı. Arada sefalı şeyler yapmasına müsaade verilmelidir.
Hususî öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda bilhassa öğrenme sorunu olan yerlerde daha yavaş onun suratında bir eğitim modeli uygulanmalıdır. Muhakkak bir evlat ergen psikiyatrisine ve psikoloğa gidilmelidir. Ayrıyeten şahsi eğitim bilirkişileri da yararlı olabilir.
Her evlada mahsus eğitim çok kıymetlidir. Evlat ergen psikiyatristleri evladın öğrenme modelini anlamalı ve buna nazaran bir eğitim modeli çıkartmalıdır. Evlat ve ergenin öğrenme suratı ve yetenekleri değerlidir. Dinleyerek, yazarak, okuyarak farklı farklı öğrenme yetenekleri olabilir.
Ders başarısı biranda düşen ve ya ders çalışmayı biranda bırakan çocuklarda psikiyatrik illetler düşünülmelidir. Depresyon, anksiyete, şizofreni, mektep – arkadaş dertleri düşünülmeli ve evlat ve ergen psikiyatristince tedavi edilmelidir. Daha sonra ödev yapma alışkanlıklarına geri dönebilir.
Ders ve ödev evlat ve genç için en değerli vazifelerdir. Üniversite öğrencileride dahi dikkat problemlerinden ders çalışma ve ödev problemi olabilir. Ailelerin bu hususta çok ağırlık yapmadan yönlendirici olmaları gerekir. Eksik kaldıklarını düşünürlerse bir psikiyatriste gitmekten çekinmemelidi
Evlat ve ergen psikiyatrisine müracaatların değerli bir kısmı ders başarısı ile ilgilidir. Ders çalışmamanın bir kısmı dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, kişisel öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş bağlantı meseleleri ve aile problemlerine bağlı olabilir. Bir kısmı da ödeve karşı sorumluluk duygusu gelişmemesine bağlıdır.
Ödev mektep sorumluluğunun gelişmesine yardımcı olur. Başkaca mektepte öğrendiği malumatların kalıcı hafızaya yerleşmesi için dersleri tekrar etmesi yararlıdır. Evlat ve ergen psikiyatristi evlat ve ergenle görüşmelerinde davranışçı tedavi sistemleri kullanarak çocuktaki ödev yapma davranışını geliştirmeye çalışır. Bunun için aileyle bir arada çalışmak gerekir. Aile yardımcı olacak ancak külliyen kendi hizmeti üzere bütün ödevi yapmayacaktır.
Hocalarda verdikleri ödevleri gözden geçirmelidir. Bunun için bir armağan yahut ceza ufakta olsa olmalıdır. Yoksa bir mühlet sonra denetim edilmeyen ödevler için evlat ve gençte motivasyon azalır.
Muayyen bir ritimde ödev yapmaya alışan öğrenci artık ödev yapmazsa rahatsızlık hissedecektir. Ödev dışında çok küçük yaşlardan beri sorumlulukları kendine yaptırılan çocuklarda hizmet bilinci daha çokça olacaktır.
Mektep içinse psikiyatrik ve ruhsal olarak evladın kaldırabileceği kadar, ona yararlı olacak ödevler verilmelidir. Yalnızca ödev vermiş olmak için vermek evladın bir mühlet sonra isteğini kıracaktır.
Dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, hususî öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş alaka problemleri üzere dertler evlat ve ergen psikiyatrisinde ayrıyeten değerlendirilmelidir. Dikkat eksikliği olan evlatlar çabuk sıkılacağı için ders çalışma saatleri daha kısa aralıklarla ayarlanmalıdır. Sıkıldıkça ara vermesi sağlanmalı. Arada sefalı şeyler yapmasına müsaade verilmelidir.
Hususî öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda bilhassa öğrenme sorunu olan yerlerde daha yavaş onun suratında bir eğitim modeli uygulanmalıdır. Muhakkak bir evlat ergen psikiyatrisine ve psikoloğa gidilmelidir. Ayrıyeten şahsi eğitim bilirkişileri da yararlı olabilir.
Her evlada mahsus eğitim çok kıymetlidir. Evlat ergen psikiyatristleri evladın öğrenme modelini anlamalı ve buna nazaran bir eğitim modeli çıkartmalıdır. Evlat ve ergenin öğrenme suratı ve yetenekleri değerlidir. Dinleyerek, yazarak, okuyarak farklı farklı öğrenme yetenekleri olabilir.
Ders başarısı biranda düşen ve ya ders çalışmayı biranda bırakan çocuklarda psikiyatrik illetler düşünülmelidir. Depresyon, anksiyete, şizofreni, mektep – arkadaş dertleri düşünülmeli ve evlat ve ergen psikiyatristince tedavi edilmelidir. Daha sonra ödev yapma alışkanlıklarına geri dönebilir.
Ders ve ödev evlat ve genç için en değerli vazifelerdir. Üniversite öğrencileride dahi dikkat problemlerinden ders çalışma ve ödev problemi olabilir. Ailelerin bu hususta çok ağırlık yapmadan yönlendirici olmaları gerekir. Eksik kaldıklarını düşünürlerse bir psikiyatriste gitmekten çekinmemelidi