Ataturk'un Cevre İle İlgili Yaptığı Calışmalar Nelerdir
Ataturk'un Cevre İle İlgili Yaptığı Calışmaları
Ataturk bir gun ciftliğe gittiğinde, Koşk'un hemen yanındaki Ulu Cınar ağacının dallarını kesmeye calışan bir bahcıvan ile karşılaşır Hemen bahcıvanı yanına cağırarak bunun nedenini sorar Gorevli bahcıvanın cevabı şoyledir: Ağacın dalları uzamış, binanın duvarlarına dayanmıştır Aldığı cevaptan tatmin olmayan Ataturk, duşunulmesi bile imkansız olan bir emir verir
Gorev İstanbul Belediyesine intikal eder Belediye Fen İşleri YollarKopruler Şubesi sorumluluğu ustlenir Unlu bestecimiz Ferit Alnar'ın kardeşi olan Başmuhendis Ali Galip Alnar (bazı kaynaklarda Ali Nuri Alnar olarak gecer) yanına aldığı teknik elemanlarıyla Yalova'ya gelerek calışmalarına başlar
8 Ağustos 1930 tarihinde once bina cercevesindeki toprak buyuk bir dikkatle kazılıp yapının temel seviyesine inilir İstanbul'dan getirilen tramvay rayları doşenir Santim, santim calışılarak bina yapı altına sokulan raylar uzerine oturtturulur Artık binanın raylar uzerinde kaydırılarak ağactan uzaklaştırılması aşamasına gelinmiştir
Guzel ve sıcak bir yaz akşamında Buyuk Ataturk ile birlikte, kardeşi Makbule Atadan, Vali vekili Muhittin Bey, Emanet Fen Muduru Ziya bey ve Cumhuriyet Gazetesi Başmuhabiri Yunus Nadi nezaretinde bina 480 m civarında kaydırılır Bu olağanustu ve riskli iş 10 Ağustos 1930 tarihinde tamamlanır ve Ulu Cınar ağacıda kesilmekten kurtulur
alıntı
Ataturk'un Cevre İle İlgili Yaptığı Calışmaları
Ataturk bir gun ciftliğe gittiğinde, Koşk'un hemen yanındaki Ulu Cınar ağacının dallarını kesmeye calışan bir bahcıvan ile karşılaşır Hemen bahcıvanı yanına cağırarak bunun nedenini sorar Gorevli bahcıvanın cevabı şoyledir: Ağacın dalları uzamış, binanın duvarlarına dayanmıştır Aldığı cevaptan tatmin olmayan Ataturk, duşunulmesi bile imkansız olan bir emir verir
Gorev İstanbul Belediyesine intikal eder Belediye Fen İşleri YollarKopruler Şubesi sorumluluğu ustlenir Unlu bestecimiz Ferit Alnar'ın kardeşi olan Başmuhendis Ali Galip Alnar (bazı kaynaklarda Ali Nuri Alnar olarak gecer) yanına aldığı teknik elemanlarıyla Yalova'ya gelerek calışmalarına başlar
8 Ağustos 1930 tarihinde once bina cercevesindeki toprak buyuk bir dikkatle kazılıp yapının temel seviyesine inilir İstanbul'dan getirilen tramvay rayları doşenir Santim, santim calışılarak bina yapı altına sokulan raylar uzerine oturtturulur Artık binanın raylar uzerinde kaydırılarak ağactan uzaklaştırılması aşamasına gelinmiştir
Guzel ve sıcak bir yaz akşamında Buyuk Ataturk ile birlikte, kardeşi Makbule Atadan, Vali vekili Muhittin Bey, Emanet Fen Muduru Ziya bey ve Cumhuriyet Gazetesi Başmuhabiri Yunus Nadi nezaretinde bina 480 m civarında kaydırılır Bu olağanustu ve riskli iş 10 Ağustos 1930 tarihinde tamamlanır ve Ulu Cınar ağacıda kesilmekten kurtulur
alıntı