Baharat yemeklerimizi tatlandıran, bitkilerin kurutulmasıyla elde edilen bir tozdur Baharat, Orta Cağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince cok onemli bir ticaret urunu haline gelmişti O zamanlarda Baharat pahalı olduğu icin sadece zengin kişiler baharat satın alabiliyorlardır
Baharat ticaretine ilk olarak Cinliler Milat'tan once başlamıştır Baharat ticareti tarcın, kakule, zencefil ve zerdecal satışına dayanıyordu
Baharat, Doğu’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya uzerinden gecen İpek Yolu'ydu Ama İpek Yolu asıl olarak eski cağlarda Cin ipeğinin Roma’ya taşındığı yoldu; diğer yol ise Hindistan’dan başlayarak İran Korfezi ve Irak uzerinden Suriye limanlarına uzanan, Kızıldeniz yoluyla Suveyş ve Akabe’ye, oradan da kara yoluyla İskenderiye’ye ulaşan yoldu Bu ikinci yol guzergahı bu sebepten dolayı Baharat Yoluadını almıştır Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ureten ulkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Umit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu actı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Guney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Boylece baharat ureten ulkelere yeni yollar acıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da onemini yitirdi
imagesbaharatyoluharitasiturkce5ad8e357a5aa3 imagesbaharatyoluharitasiturkce5ad8e359606b3
Baharat ticaretine ilk olarak Cinliler Milat'tan once başlamıştır Baharat ticareti tarcın, kakule, zencefil ve zerdecal satışına dayanıyordu
Baharat, Doğu’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya uzerinden gecen İpek Yolu'ydu Ama İpek Yolu asıl olarak eski cağlarda Cin ipeğinin Roma’ya taşındığı yoldu; diğer yol ise Hindistan’dan başlayarak İran Korfezi ve Irak uzerinden Suriye limanlarına uzanan, Kızıldeniz yoluyla Suveyş ve Akabe’ye, oradan da kara yoluyla İskenderiye’ye ulaşan yoldu Bu ikinci yol guzergahı bu sebepten dolayı Baharat Yoluadını almıştır Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ureten ulkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Umit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu actı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Guney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Boylece baharat ureten ulkelere yeni yollar acıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da onemini yitirdi
imagesbaharatyoluharitasiturkce5ad8e357a5aa3 imagesbaharatyoluharitasiturkce5ad8e359606b3