Baharat Yolu Etkisi,
Baharat Yolunun Osmanlıya Etkileri Kısaca Özet
Buhur yolu olarak da geçen Baharat yolu tıpkı İpek Yolu gibi kervanların geçtiği bir ticaret yoludur. Baharat ormanından çıkıp Sibve nehrinden geçerek Katban’dan Moarab’a, oradan Moin’e ve Kızıldeniz’e varan bu yol daha sonra Neptilerin başşehri Petra’dan Mekke’ye ulaşan bu yol buradan sonra üçe ayrılır:
İlk yol Filistin ve Finike limanı ile Sayda ve Şam şehirlerine ulaşır. Beyn-ü Nehreyn ve Ninova’ya ulaşan yol ikinci yoldur. Son olarak üçüncü yol ise Mısır’a Sina yarımadası üzerinden ulaşır.
Tüm bu güzergaha bakıldığında en önemli noktaların Hadramut ve Yemen olduğu görülür. Zira baharat alışverişi tamamen buralarda bulunan Hamir padişahlarının kontrolü altına alınmıştır. Vergi sistemi bu yol üzerinde kurulmuş kalelerin geçen kervanları kontrol edip vergi toplaması şeklinde yürümektedir. Arap yarımadasına baharatların ulaşımı Çin-Hindi ve Afrika’dan gelen bu yoldan olması sebebiyle yolun adı Baharat Yolu olmuştur. Kızıldeniz’de gemicilik faaliyetlerinin artması ile bu yol önemini iyiden iyiye kaybetmiştir.
Baharat Yolunun Osmanlıya Etkileri Kısaca Özet
Buhur yolu olarak da geçen Baharat yolu tıpkı İpek Yolu gibi kervanların geçtiği bir ticaret yoludur. Baharat ormanından çıkıp Sibve nehrinden geçerek Katban’dan Moarab’a, oradan Moin’e ve Kızıldeniz’e varan bu yol daha sonra Neptilerin başşehri Petra’dan Mekke’ye ulaşan bu yol buradan sonra üçe ayrılır:
İlk yol Filistin ve Finike limanı ile Sayda ve Şam şehirlerine ulaşır. Beyn-ü Nehreyn ve Ninova’ya ulaşan yol ikinci yoldur. Son olarak üçüncü yol ise Mısır’a Sina yarımadası üzerinden ulaşır.
Tüm bu güzergaha bakıldığında en önemli noktaların Hadramut ve Yemen olduğu görülür. Zira baharat alışverişi tamamen buralarda bulunan Hamir padişahlarının kontrolü altına alınmıştır. Vergi sistemi bu yol üzerinde kurulmuş kalelerin geçen kervanları kontrol edip vergi toplaması şeklinde yürümektedir. Arap yarımadasına baharatların ulaşımı Çin-Hindi ve Afrika’dan gelen bu yoldan olması sebebiyle yolun adı Baharat Yolu olmuştur. Kızıldeniz’de gemicilik faaliyetlerinin artması ile bu yol önemini iyiden iyiye kaybetmiştir.