zeberus1234
Yeni Üye
Bartolom
EstebanMURILLO (1617-1682)
Bartolome Murillo'nun kendi portresi Londra'daki Ulusal Galeri'dedir.
İspan*yol ressam Bartolome Murillo, yoksul bir ailenin çocuğu olarak Sevilla'da dünyaya gel*di. Büyük bir olasılıkla ressam Juan del Castillo'nun öğrencisi oldu ve Sevilla'daki kiliseler ve manastırlar için dinsel konulu resimler yaptı. Çok yetenekli bir sanatçı olan Murillo'nun kullandığı sıcak renkler, duyarlı betimlemeler ve büyük bir ustalıkla aktardığı ışık gölge karşıtlığı, resimlerinin başlıca özel*likleridir. Keskin çizgilerin yok olduğu buğulu bir üslubu vardır. Bazı yapıtları ressam Velazquez'in etkisini taşır.
Murillo'nun tablolarında aynı zamanda günlük yaşamdan görüntüler de yer alır. En çok bilinen ve sevilen yapıtları arasında Sevil*la'daki dilenci çocukları ve çiçekçi kızları konu alan resimler bulunur. Paris'te, Louvre Müzesi'ndeki Genç Dilenci ve Münih'te, Alte Pinakotek'teki 'Karpuz ve Üzüm Yiyen Ço*cuklar' buna örnektir.
Murillo'nun Sevilla'daki bir manastırın si*parişi üzerine yaptığı 11 resimlik dizi bugün Avrupa ve ABD'deki galerilere dağılmıştır. Murillo kendisine bir anda ün kazandıran bu ilk yapıtlarından sonra, Hz. İsa'yı annesi Hz. Meryem'in kucağında betimleyen Madonna ve Çocuk İsa gibi Kutsal Kitap'tan kaynaklanan çok sayıda resim yaptı. Dinsel konuların işlendiği bu tablolarda sıradan insanları mo*del olarak kullandı. Işık ve gölge oyunları, canlı renkleri ve yumuşak fırça vuruşlarıyla dikkati çeken bu resimler barok üslubun en güzel örneklerindendir. Gerçek boyutların*dan daha büyük insan resimleri yapan Muril-lo'nun manzara resimlerinin pek çoğunda da insan figürleri yer alır.
Sevilla Resim Akademisi'nin kurucuları arasında olan Murillo çok sayıda öğrenci yetiştirmiş, İspanya dışında da tanınarak ünü*nü 19. yüzyıla kadar korumuştur. 20. yüzyılda resimleri aşırı duygusallıkla nitelendirilerek yapıtlarının sanatsal değeri göz ardı edil*miştir.
1681'de bir kilisenin mihrabında çalışırken iskeleden düşen Murillo, bu kaza sonucu birkaç ay içinde yaşamını yitirdi.
Karpuz ve Üzüm Yiyen Ço*cuklar, Alte Pinakotek
Sanatçının son derece yumuşak fırça vuruşlarıyla ve gerçekçi bir anlayışla çizdiği figürleri, kendinden sonra gelen birçok ressam tarafından taklit edildi.
EstebanMURILLO (1617-1682)
Bartolome Murillo'nun kendi portresi Londra'daki Ulusal Galeri'dedir.
İspan*yol ressam Bartolome Murillo, yoksul bir ailenin çocuğu olarak Sevilla'da dünyaya gel*di. Büyük bir olasılıkla ressam Juan del Castillo'nun öğrencisi oldu ve Sevilla'daki kiliseler ve manastırlar için dinsel konulu resimler yaptı. Çok yetenekli bir sanatçı olan Murillo'nun kullandığı sıcak renkler, duyarlı betimlemeler ve büyük bir ustalıkla aktardığı ışık gölge karşıtlığı, resimlerinin başlıca özel*likleridir. Keskin çizgilerin yok olduğu buğulu bir üslubu vardır. Bazı yapıtları ressam Velazquez'in etkisini taşır.
Murillo'nun tablolarında aynı zamanda günlük yaşamdan görüntüler de yer alır. En çok bilinen ve sevilen yapıtları arasında Sevil*la'daki dilenci çocukları ve çiçekçi kızları konu alan resimler bulunur. Paris'te, Louvre Müzesi'ndeki Genç Dilenci ve Münih'te, Alte Pinakotek'teki 'Karpuz ve Üzüm Yiyen Ço*cuklar' buna örnektir.
Murillo'nun Sevilla'daki bir manastırın si*parişi üzerine yaptığı 11 resimlik dizi bugün Avrupa ve ABD'deki galerilere dağılmıştır. Murillo kendisine bir anda ün kazandıran bu ilk yapıtlarından sonra, Hz. İsa'yı annesi Hz. Meryem'in kucağında betimleyen Madonna ve Çocuk İsa gibi Kutsal Kitap'tan kaynaklanan çok sayıda resim yaptı. Dinsel konuların işlendiği bu tablolarda sıradan insanları mo*del olarak kullandı. Işık ve gölge oyunları, canlı renkleri ve yumuşak fırça vuruşlarıyla dikkati çeken bu resimler barok üslubun en güzel örneklerindendir. Gerçek boyutların*dan daha büyük insan resimleri yapan Muril-lo'nun manzara resimlerinin pek çoğunda da insan figürleri yer alır.
Sevilla Resim Akademisi'nin kurucuları arasında olan Murillo çok sayıda öğrenci yetiştirmiş, İspanya dışında da tanınarak ünü*nü 19. yüzyıla kadar korumuştur. 20. yüzyılda resimleri aşırı duygusallıkla nitelendirilerek yapıtlarının sanatsal değeri göz ardı edil*miştir.
1681'de bir kilisenin mihrabında çalışırken iskeleden düşen Murillo, bu kaza sonucu birkaç ay içinde yaşamını yitirdi.
Karpuz ve Üzüm Yiyen Ço*cuklar, Alte Pinakotek
Sanatçının son derece yumuşak fırça vuruşlarıyla ve gerçekçi bir anlayışla çizdiği figürleri, kendinden sonra gelen birçok ressam tarafından taklit edildi.