Boeing 767, Boeing şirketinin geniş gövdeli,*çift koridorlu orta ve uzun menzilli ticari yolcu uçağıdır 767, 8 Eylül 1982 tarihinde United Airlines arması altında hizmete girmiş olup halen hizmet vermektedir 767’lerin ana kullanıcıları, Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines ve All Nippon Airwaysdir Şubat 2024 tarihine kadar, 1,061 adet 767 teslim edilmiştir, 767’ler oldukça pahalı modellerdendirler Bir 767300F yaklaşık olarak 188 Milyon Dolar değerindedir
Uçak gövdesi itibariyle, en geniş modellerden olup; twinjet sınıfındadır 767, 757’nin geliştirilmiş versiyonudur, aralarındaki en ciddi fark gövde tasarımlarındadır, 757’nin gövdesi daha dardır 767’ler çift motorlu tasarlanmıştırlar Motorlar, General Electric, Pratt & Whitney ve Rolls Royce tarafından üretilmektedirler Boeing, 767leri satarken motorsuz satar tıpkı diğer uçaklarını da aynı şekilde sattığı gibi, bir hava yolu şirketi siparişini verdiği 767’yi teslim aldığında motorlarının siparişini onaylar ve motorlar ilgili şirketin teslimi neticesinde takılır
Boeing, 767’ler ve 90’ların en çok kullanılan uzun menzilli ticari yolcu uçaklarıydılar Öyle ki 90’larda Amerika Birleşik Devletlerinden Avrupaya düzenlenen tarifeli seferlerin %54’ünde ,767’ler kullanılmıştır Geriye kalan oranın büyük çoğunluğu ise Boeingin 777 ve 747’sine gitmiştir Boeing 767’lerin sipariş rekabeti, şirketin bir diğer ürünü olan 777’ler arasında gerçekleşmiştir 582 adet 767 Delta Air Lines çatısı altında toplanmıştır Günümüze kadar 1,061 adet üretildiğini düşünürsek bunun yarıdan fazlası başka bir ifadeyle ortalama % 55 ile 60ı Deltanın filosundadır
6 adet 767, ölümcül kazaya karışmıştır İlk kaza, 1991 yılında Bangkok semalarında gerçekleşen, Lauda Aira ait 4 numaralı uçuştur Bu kazadan kurtulan olmamıştır Yapılan araştırmalar sonucu kazanın sol motorda oluşan bir arıza sonucu olduğu ortaya çıkmıştır Daha sonra ise, 1999 ve 2002 yıllarında da 767’ler yine bir şekilde teknik ve pilotaj hataları sonucu ölümcül kazalara karışmıştırlar 767’lerin ortalama seyir hızları 851kmsaattir, çıkabildikleri azami sürat ise 913kmsaattir Alabildikleri en uzun mesafe 11090kmdir Bugüne dek üretilmiş ve halen kullanılan 767 modelleri, 767200, 767200ER, 767300, 767300ER, 767300F ve 767400ERdır
Uçak gövdesi itibariyle, en geniş modellerden olup; twinjet sınıfındadır 767, 757’nin geliştirilmiş versiyonudur, aralarındaki en ciddi fark gövde tasarımlarındadır, 757’nin gövdesi daha dardır 767’ler çift motorlu tasarlanmıştırlar Motorlar, General Electric, Pratt & Whitney ve Rolls Royce tarafından üretilmektedirler Boeing, 767leri satarken motorsuz satar tıpkı diğer uçaklarını da aynı şekilde sattığı gibi, bir hava yolu şirketi siparişini verdiği 767’yi teslim aldığında motorlarının siparişini onaylar ve motorlar ilgili şirketin teslimi neticesinde takılır
Boeing, 767’ler ve 90’ların en çok kullanılan uzun menzilli ticari yolcu uçaklarıydılar Öyle ki 90’larda Amerika Birleşik Devletlerinden Avrupaya düzenlenen tarifeli seferlerin %54’ünde ,767’ler kullanılmıştır Geriye kalan oranın büyük çoğunluğu ise Boeingin 777 ve 747’sine gitmiştir Boeing 767’lerin sipariş rekabeti, şirketin bir diğer ürünü olan 777’ler arasında gerçekleşmiştir 582 adet 767 Delta Air Lines çatısı altında toplanmıştır Günümüze kadar 1,061 adet üretildiğini düşünürsek bunun yarıdan fazlası başka bir ifadeyle ortalama % 55 ile 60ı Deltanın filosundadır
6 adet 767, ölümcül kazaya karışmıştır İlk kaza, 1991 yılında Bangkok semalarında gerçekleşen, Lauda Aira ait 4 numaralı uçuştur Bu kazadan kurtulan olmamıştır Yapılan araştırmalar sonucu kazanın sol motorda oluşan bir arıza sonucu olduğu ortaya çıkmıştır Daha sonra ise, 1999 ve 2002 yıllarında da 767’ler yine bir şekilde teknik ve pilotaj hataları sonucu ölümcül kazalara karışmıştırlar 767’lerin ortalama seyir hızları 851kmsaattir, çıkabildikleri azami sürat ise 913kmsaattir Alabildikleri en uzun mesafe 11090kmdir Bugüne dek üretilmiş ve halen kullanılan 767 modelleri, 767200, 767200ER, 767300, 767300ER, 767300F ve 767400ERdır