Boğaziçi köprüsü nasıl yapıldı -Resimlerle Köprü Yapılışı

Boğaziçi köprüsü nasıl yapıldı -Resimlerle Köprü Yapılışı
0
17

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
44
Yaş
36
Coin
256,937
Boğaziçi köprüsü nasıl yapıldı -Resimlerle Köprü YapılışıBoğaz içi köprüsünün açılışı ve inşaatı.
Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...



20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)


Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı

4 Ağustos 1971: Kule montajı
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x485.

17 Ağustos 1971: Kule montajı

Ortaköy kulesinin inşaatı
Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.



Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).


Taşıtıcı çelik halatların çekimi
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x426.

Taşıyıcı halatlarla ilk bağlantı

Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı..
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x305.

Tabliye dikey kesiti
Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x488.

21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x445.

Kuleler (henüz tabliyesiz)


Kulelerden birinin içi
Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x298.
Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x331.

Tabliye montajı devam ediyor
26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x374.
26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x582.
26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere
Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.


Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama
Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 650x460.
23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı
Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.
 
Üst Alt