Nahl
20: Allah'tan başka o yalvarıp yakardıklarınıza gelince bunların kendileri yaratılmış varlıklar olduklarına göre hiçbir şey yaratamazlar;
21. hayatı hiç tatmamış ölülerdir onlar; ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.
Demek ki bu ayetlere göre öldükten sonra yalnız mahşer günü diriliş var. Kabirde tekrar dirilip hesaba çekilmiş olsak mahşerde dirileceğimizi bilmemiz gerekir.
Duhan
55: Orada, [cennette] güven içinde, bütün meyvelerini isteyip tadabilecekler;
56. ve orada önceki ölümlerinden sonra [başka] bir ölüm tatmayacaklar. Böylece Allah, onları yakıcı ateşin azabından korumuş olacaktır.
Bu ayetten de anlaşılıyor, bizler öldükten sonra eğer kabirde dirilip hesaba çekildikten sonra yine öldürülecek, daha sonra mahşer günü diriltileceksek, iki kez ölüm tatmış oluruz. Buda bu ayete ters düşer.
İsra
50: De ki: "İster taşa dönüşün, ister demire;
51. hatta isterseniz aklınıza gelebilecek daha uzak bir unsura dönüşün. Ve bunun üzerine, "Bizi kim geri döndürecek?" diye soracaklar, de ki: "Peki, sizi ilk defa var eden kimdi?" Ve sonra sana başlarını sallayıp, "Bu ne zaman olacak?" diye sorarlarsa, de ki: "Belki, çok yakında!",
52. "Sizi çağıracağı ve sizin de onu överek (bu çağrıya) cevap vereceğiniz ve kendinizi çok kısa bir süre (uykuda ) oyalanmış gibi hissedeceğiniz bir Gün'de."
53. YİNE DE Sen kullarıma söyle, en güzel bir biçimde konuşsunlar; çünkü Şeytan insanların aralarını açmak için her zaman fırsat kollamaktadır. Şeytan gerçekten de insanın açık düşmanıdır!
Yüce Rabbimiz bu olayı da uykuya benzetir. Nasıl saatlerce uyuduğumuz halde, zaman kavramını yitirip bir göz kırpması kadar uyuduğumuzu sanırsak, benzer şekilde öldükten sonra diriltilinceye kadar bir yokluk yaşarız. Eğer mahşer gününden önce bir hesap olsaydı kabirde, önce yapılanlar hatırlanacaktır.
Enam
60: O, odur ki, geceleyin sizi öldürür. Gün boyunca neler yapıp neler kazandığınızı bilir. Sonra, belirlenmiş süre işletilip tamamlansın diye, gün içinde sizi diriltir. Nihayet O’nadır dönüşünüz. Sonra, yapıp ettiklerinizi size haber verecektir.
Yasin
52: “Eyvah!” diyecekler, “Kim bizi [ölüm] uykumuzdan uyandırdı?” [Bunun üzerine onlara şöyle denecek:] “İşte Rahman’ın vaat ettiği budur! Demek ki O’nun elçileri doğru söylemişlerdi!”
İnfitar
4:Kabirlerin içindekiler dışarı çıkarıldığı zaman.
5. İnsanoğlu, ne yaptığını ve ne yapmadığını görür.
Ama kabir azabı inancına göre kişi zaten daha kabirde ne yaptığını ne yapmadığını görmüş, bundan dolayı azaba ya da mükâfata tabi tutulmamış mıydı? Demek ki bu ayetten de anlaşılıyor öldükten sonra ilk hesap mahşer günü olacak.
Adiyat
9.10: İnsan, kabirlerde bulunanların çıkarılacağı ve kalplerde olanların ortaya konulacağı bir zamanın geleceğini bilmez mi?
Ama kabir hayatı inancına göre kalplerde olanlar mahşer gününden önce bir sorgulama ile ortaya çıkarılmıyor muydu? Demek ki bu ayetlere de ters düşüyor kabirde sorguyu kabul etmek.
Ali imran
185:Her canlı ölümü tadacaktır. Ve ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Bu dünya hayatı ise aldatma metaından başka bir şey değildir.
Bu ayette de hesabın kıyamet günü verileceği açık ve nettir.
20: Allah'tan başka o yalvarıp yakardıklarınıza gelince bunların kendileri yaratılmış varlıklar olduklarına göre hiçbir şey yaratamazlar;
21. hayatı hiç tatmamış ölülerdir onlar; ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.
Demek ki bu ayetlere göre öldükten sonra yalnız mahşer günü diriliş var. Kabirde tekrar dirilip hesaba çekilmiş olsak mahşerde dirileceğimizi bilmemiz gerekir.
Duhan
55: Orada, [cennette] güven içinde, bütün meyvelerini isteyip tadabilecekler;
56. ve orada önceki ölümlerinden sonra [başka] bir ölüm tatmayacaklar. Böylece Allah, onları yakıcı ateşin azabından korumuş olacaktır.
Bu ayetten de anlaşılıyor, bizler öldükten sonra eğer kabirde dirilip hesaba çekildikten sonra yine öldürülecek, daha sonra mahşer günü diriltileceksek, iki kez ölüm tatmış oluruz. Buda bu ayete ters düşer.
İsra
50: De ki: "İster taşa dönüşün, ister demire;
51. hatta isterseniz aklınıza gelebilecek daha uzak bir unsura dönüşün. Ve bunun üzerine, "Bizi kim geri döndürecek?" diye soracaklar, de ki: "Peki, sizi ilk defa var eden kimdi?" Ve sonra sana başlarını sallayıp, "Bu ne zaman olacak?" diye sorarlarsa, de ki: "Belki, çok yakında!",
52. "Sizi çağıracağı ve sizin de onu överek (bu çağrıya) cevap vereceğiniz ve kendinizi çok kısa bir süre (uykuda ) oyalanmış gibi hissedeceğiniz bir Gün'de."
53. YİNE DE Sen kullarıma söyle, en güzel bir biçimde konuşsunlar; çünkü Şeytan insanların aralarını açmak için her zaman fırsat kollamaktadır. Şeytan gerçekten de insanın açık düşmanıdır!
Yüce Rabbimiz bu olayı da uykuya benzetir. Nasıl saatlerce uyuduğumuz halde, zaman kavramını yitirip bir göz kırpması kadar uyuduğumuzu sanırsak, benzer şekilde öldükten sonra diriltilinceye kadar bir yokluk yaşarız. Eğer mahşer gününden önce bir hesap olsaydı kabirde, önce yapılanlar hatırlanacaktır.
Enam
60: O, odur ki, geceleyin sizi öldürür. Gün boyunca neler yapıp neler kazandığınızı bilir. Sonra, belirlenmiş süre işletilip tamamlansın diye, gün içinde sizi diriltir. Nihayet O’nadır dönüşünüz. Sonra, yapıp ettiklerinizi size haber verecektir.
Yasin
52: “Eyvah!” diyecekler, “Kim bizi [ölüm] uykumuzdan uyandırdı?” [Bunun üzerine onlara şöyle denecek:] “İşte Rahman’ın vaat ettiği budur! Demek ki O’nun elçileri doğru söylemişlerdi!”
İnfitar
4:Kabirlerin içindekiler dışarı çıkarıldığı zaman.
5. İnsanoğlu, ne yaptığını ve ne yapmadığını görür.
Ama kabir azabı inancına göre kişi zaten daha kabirde ne yaptığını ne yapmadığını görmüş, bundan dolayı azaba ya da mükâfata tabi tutulmamış mıydı? Demek ki bu ayetten de anlaşılıyor öldükten sonra ilk hesap mahşer günü olacak.
Adiyat
9.10: İnsan, kabirlerde bulunanların çıkarılacağı ve kalplerde olanların ortaya konulacağı bir zamanın geleceğini bilmez mi?
Ama kabir hayatı inancına göre kalplerde olanlar mahşer gününden önce bir sorgulama ile ortaya çıkarılmıyor muydu? Demek ki bu ayetlere de ters düşüyor kabirde sorguyu kabul etmek.
Ali imran
185:Her canlı ölümü tadacaktır. Ve ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Bu dünya hayatı ise aldatma metaından başka bir şey değildir.
Bu ayette de hesabın kıyamet günü verileceği açık ve nettir.