Cenk Sanatı - Cenk Sanatı Nedir?
"Cenk Sanatı" Türklerin Cenklerde kullandığı üç temel unsur üzerine kurulmuş bir Savaş-Savunma sanatıdır.
Cenk sanatının üzerine kurulduğu üç temel unsur:
1- Göğüs Göğüse Mücadele-Cenk,Savunma
2-Türk Kılıç Kullanma Sanatı-Yatağan
3 Türk Yay Kullanma Sanatı-Kemankeşlik.
Türk spor-kültürünün unutulduğu ülkemizde bize ait olan bu üç unsurla tekrar kültürümüzü yaşatmayı hedefleyen Şevki ERDOĞAN ve Efkan ÇALIŞ Türkiye de daha önce yapılmamış olan bu üç savaş-savunma sanatının bir çatıda toplanıp Cenk Sanatı adı altında ülkemize kazandırılması gerekliliğine inanmışlardır. Cenk Sanatı yeni bir icat veya buluş değildir. Çünkü milletimizin doğasında olan savaş yeteneği ateşli silahların icadından önce bu şekilde kendini göstermiştir.
Cenk Sanatı Türk savaş geleneklerinden ve tam temaslı müsabaka anlayışından oluşmuştur. Türk tarihinden günümüze taşınmış Güreş in (Aba Güreşi) teknik anlayışı,aşırmaları ile seri doğal el ve ayak vuruşları, Kuraş ın fırlatma teknikleri, Sayokan ın kendini koruma sisteminin stratejik bakış açısı bir araya getirilmiştir. Sadece Türk Savaş sanatlarından değil dünyaya mal olmuş Judo nun boğuş ve eklem kilitleme teknikleri ile Aikido nun eklemleri bükme ve fırlatma tekniklerini de Cenk Sanatına uyarlayarak bir ilk gerçekleştirilmiştir. Sistemin kurucuları Şevki ERDOĞAN (Judo,Güreş, Aikido, Karate, Sayokan) ve Efkan ÇALIŞ ( Kick Boks, Tae Kwon Do, Sayokan) diğer savaş sanatlarına olan hakimiyetleri bu nokta da kendini göstermiştir.
Müsabakalarda mümkün olduğunca gerçek göğüs göğse mücadele (Dövüşe-Savaşa) düşüncesi hakimdir. Ancak nihai amaç sporsal bir aktivitedir bu sebeple sakatlanmalar ve istenmeyen sonuçların ortaya çıkmaması için gerekli koruyucu malzemeler kullanılmıştır.
Cenk Sanatı ayrıca çeşitli savaş sanatlarından gelen dövüşçülerle, klasik olmayan tekniklerin de kullanılabileceği ve Karatede ki-Taekwondo da olduğu gibi sadece tekme ile yumruk atma kuralları altında dövüşülmeyen aynı zamanda fırlatma, yer teknikleri boğuş ve eklem kilitleme tekniklerinin kullanılabileceği bir oyun anlayışına sahiptir. Böylece Judo, Jujitsu, Sambo, Güreş, Thai Boks, Boks ve Wushu gibi değişik savaş sanatlarından gelen savaşçıların ön görülen kurallar altında karşılaşma imkânının verilmesi hedeflenmiştir. (Bu kurallar yaklaşık savaş veya sokaktaki dövüş haline yakındır)
Öngörümüz;
Mücadele ve savunma sporları alanında Türkiye de lider olmak Türkiye için Dünya ile yarışmak.
Görevimiz;
Öğrencilerimizi; Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı; Türk milletinin mukaddes değerlerini benimseyen koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan. Zihinsel ,fiziksel ve ruhsal bağımsızlığı yakalamış. Kendine güvenli; çevresine saygılı; yaratıcı ve farklı düşünebilen, özgür, hoşgörülü, katılımcı, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetiştirmek. Fiziksel Mücadele-Kişisel savunma Ayrıca Kılıç Kullanma-Yatağan ve Türk Yay Kullanma sanatlarını iyi bilen ve uygulayan, Türkiye de ve Dünyada milletimizi en iyi şekilde temsil edecek.Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş sporcular olarak yetiştirmektir.
DEĞERLERİMİZ;
GÜVEN VE ADALET
ÇAĞDAŞLIK
KALİTE
BAĞLILIK
TAKIM ÇALIŞMASI
KARŞILIKLI SAYGI
SORUMLULUK BİLİNCİ.
Kültürel Motifler;
Müsabaka ve savunma Eğitimi;Türk milletinin spor kültüründe var olan milli sporumuz güreş üzerine yapılandırılan kıran kırana mücadele.İnsanın doğasında var olan bininci ihtiyacı için tasarlanan üst düzey savunma eğitimi.
Türk Kılıç Sanatı;Yatağan
Türk Yaya Kullanma Sanatı;Kemankeşlik
Türk Cenk Sanatında Kültürel değerlerin varlığı geçmişte Türk Milletinin elde ettiği zafer ve kahramanlıklarla övünüp geçmişin altın sayfalarından kendimize pay çıkarmak maksatlı değildir. Gerçek bir tarih bilinci ile olaylara bakmak. Atalarımızın kahramanlıkları ve başarılarını miras olarak görmeyip onların arkasına sığınmadan günümüz dünyasında başarılar elde etmek için başvurulan kaynaktır.
Türk Cenk Sanatı Logosu:
Türk Cenk Sanatında yazılı arka planda çift başlı kartalın olduğu. Kartalın her iki kanadında gerilmiş geleneksel Türk yay ve okları yanı sıra ağzı aşağıyı gösteren iki adet Yatağan kılıcı çapraz bir duruştadır.
Kılıçların keskin tarafının aşağı doğru olması barışı ifade eder.
Sağ ve sol kanat da bulunan Gerilmiş Yaylar mücadeleye her an hazır olunduğunu simgeler.
Çift başlı kartal ise düşüncelerin çeşitli olduğunu diğer taraftan ise bedenin bir olduğunu simgeler. Cenk Sanatı içinde farklı düşüncelerin bir amaca hizmet edebileceğinin bilincinde olmayı öğütler. Zıtlıkların birliği kuralının varlığına işaret eder.
Cenk Sanatını Farklı kılan unsurlar nelerdir?
1- Cenk Sanatının getirdiği yenilik Türk insanının yapısına daha uygun olduğu düşünülmektedir. Ayakta tüm el ve ayak tekniklerinin serbest uygulanabilmesi yanı sıra rakibi güreşte olduğu gibi belden, kalçadan, sırttan aşırarak ve ayakla dış iç çangallarla yere çalma daha sonrasında yerde mücadelenin gereği olan boğma ve kırma teknikleri vardır. Bu yapıda müsabaka ülkemizde yoktur ve Cenk Sanatı ile hayat bulması düşünülmüştür.
2- Türkiye de unutulmaya yüz tutmuş diğer iki unsur ise Türk Yay-ok Kullanma Sanatı(Kemankeş) ve Türk Kılıç (Yatağan) Sanatlarının da sistem içerisinde yaşatılmasıdır. Cenk Sanatının gelişim süreci içinde Kılıç ve Yay Kullanma sanatları önemli unsurlardır. Başlattığımız tarihi ve kültürel araştırmalar neticesinde bu iki unsurla ilgili derlenen bilgiler ışığında eğitim yapısı şekillenecek ve Cenk Sanatının içinde yerini alacaktır.
3- Cenk Sanatı Eğitim Yapısı içinde 13 yaşında bu sanata başlayan öğrenci 34 yaşında 10.Derece Baş Eğitmen olabilme imkânına sahiptir. Bu yapı hiçbir Savaş-savunma sporu sistemi içerisinde mevcut değildir. Unvan sisteminin bekleme süreleri az olmasının ana gerekçesi sporcunun sistem içinde üretken olmasını sağlamaktır. Ayrıca Cenk Sanatı Uzak doğu ülkelerinin sporlarında olduğu gibi dinsel bir eğitim yapısına sahip olmaması sebebiyle 60 sene kadar bir sürede sistemin en üst seviyesine gelmeyi gereksiz görmüştür. Teknik olgunluk 21 yıllık süre içerisinde en üst noktaya çıkarılarak sporcunun halen uzuvlarını en verimli kullanabileceği durumdayken sistemin ivme kazanması yönünde aktif olunabileceği kanısı hakim olmuştur. Bu süre zarfında sporcunun hem teknik olgunluğu hem Türk Cenk Sanatı için yaptığı çalışmalar izlenerek sporcunun sicili tutulur. Yönetimde verilecek görevlerde bunlar dikkate alınır.
Neden Cenk Sanatı?
Türklerin geçmiş zamanda oyun-eğlencelerinde ve kendilerini sürekli savaşa hazır tutmak için yaptıkları yarışmaların şekli Cenk Sanatının doğmasına ilham olmuştur. Bu yapı içerisinde eşleşen rakipler ilk olarak ok atışı yaparlar daha sonra kılıç ile cenk ederler ve son olarak da kıran kırana ayakta-yerde bedensel mücadele yaparlardı. En son Osmanlı İmparatorluğu zamanında var olan bu tür yarışmalar kendi içlerinde dallara bölünerek ayrı birer spor dalı olmuştur. Türk Yay Kullanma sanatı-Kemankeşlik Modern okçuluğa, Türk Kılıç Kullanma sanatı-Yatağan Eskirime, Kıran kırana mücadele ise güreşe dönüşmüş ve bu bedensel mücadelenin yumruk tekme kısmı Çin, Kore, Japon, Tayland gibi ülkelerin savaş sanatları olarak karşımıza çıkmıştır.
Ülkemiz insanlarından özellikle 20 yaş üzeri olmak üzere her fert çocukluğunda iki dal parçası ile kendine yay ve ok yapıp kullanmıştır. Eline geçirdiği bir değneği kılıç gibi kullanmıştır ve son olarak iki kişinin fiziksel mücadelesinde ve şakalaşmasında önce ayakta başlayan tekme yumruk ve daha sonra yerde devam eden güreş-boğuşma vardır.
Cenk Sanatının amacı nedir?
Cenk Sanatının hedefi toplumumuzun gelişmesi için fiziksel, zihinsel ve ruhsal bağımsızlığı yakalamış bireyler yetiştirmek. Zihinsel ve fiziksel potansiyelinin farkında, aklını ve beden gücünü doğru zamanda doğru işler için kullanan nesiller yetiştirmektir. Kendi kültürünün değerlerinden her geçen gün uzaklaşan gençlerimizin yozlaşmasını engellemek ve Cenk Sanatı eğitim disiplini ile gençlerimizin yüksek seciyeli karakter sahibi olmaları sağlamaktır.
Günümüz gençliği büyük bir buhran içindedir. Çocuklarımız Internet kafe ve evlerinde ki bilgisayarlarının başında adeta tutsak olmuş oynadıkları oyunlar da ki karakterlerle kendilerini özdeşleştirmekte ve oyundaki karakterin başına gelen kötü bir durumda psikolojik sıkıntılara girmektedirler ve hatta oynadığı oyunu kaybeden gençlerin intihar ettiği istatiklerle sabittir.
Oysa eskiden gençler yay kullanıp ok atarak, ellerine geçirdiği bir değneği kılıç gibi kullanarak, güreşerek boğuşarak hem hoşça vakit geçirir hem de fiziksel olarak daha güçlü bireyler haline gelirler aynı zamanda paylaşmayı yengi ve yenilgiyi daha iyi anlar ve bu oyunlarla erdemli bir duruş sergilerlerdi.
Maalesef içinde bulunduğumuz dünya düzeni toplum fertlerinin sadece kendini düşünür bir yapıda olmasını körüklemektedir. Bu kendine yabancılaşmış yapı içinde kişisel menfaatler toplumu ayakta tutan değerlerin ana direklerini yıkmaya çalışmaktadır. Cenk Sanatı disiplini gençlere onurlu ve haysiyetli yaşamın tüm gerekliliklerini öğretir. Ayrıca, savaş sanatlarının senelerdir temsil ettiği sığ güç olumsuz imajını Cenk Sanatı ile yok etmek hedefimizdir.
Faaliyet Zamanı:
Türk Cenk Sanatında yılın her mevsimi müsabaka düzenlenebilir. Gelişim seminerleri Dünya merkezine bağlı Cenk Okullarında olduğu gibi Dünya Merkezinin belirleyeceği Kapalı ve açık spor alanlarında yılın her mevsiminde yapılır.
Cenk Meydanı:
Türk Cenk Sanatında müsabakalar açık alanda çim sahalarda,kapalı spor alanlarında yer minderi (tatami) üzerinde,kapalı spor alanı boks ringinde yapılır.
Cenk Abası:
Türk Cenk Sanatında iki ayrı renkte kalın örme kumaştan dikilmiş Abalar kullanılır. Beyaz ve Mavi renktedir.
"Cenk Sanatı" Türklerin Cenklerde kullandığı üç temel unsur üzerine kurulmuş bir Savaş-Savunma sanatıdır.
Cenk sanatının üzerine kurulduğu üç temel unsur:
1- Göğüs Göğüse Mücadele-Cenk,Savunma
2-Türk Kılıç Kullanma Sanatı-Yatağan
3 Türk Yay Kullanma Sanatı-Kemankeşlik.
Türk spor-kültürünün unutulduğu ülkemizde bize ait olan bu üç unsurla tekrar kültürümüzü yaşatmayı hedefleyen Şevki ERDOĞAN ve Efkan ÇALIŞ Türkiye de daha önce yapılmamış olan bu üç savaş-savunma sanatının bir çatıda toplanıp Cenk Sanatı adı altında ülkemize kazandırılması gerekliliğine inanmışlardır. Cenk Sanatı yeni bir icat veya buluş değildir. Çünkü milletimizin doğasında olan savaş yeteneği ateşli silahların icadından önce bu şekilde kendini göstermiştir.
Cenk Sanatı Türk savaş geleneklerinden ve tam temaslı müsabaka anlayışından oluşmuştur. Türk tarihinden günümüze taşınmış Güreş in (Aba Güreşi) teknik anlayışı,aşırmaları ile seri doğal el ve ayak vuruşları, Kuraş ın fırlatma teknikleri, Sayokan ın kendini koruma sisteminin stratejik bakış açısı bir araya getirilmiştir. Sadece Türk Savaş sanatlarından değil dünyaya mal olmuş Judo nun boğuş ve eklem kilitleme teknikleri ile Aikido nun eklemleri bükme ve fırlatma tekniklerini de Cenk Sanatına uyarlayarak bir ilk gerçekleştirilmiştir. Sistemin kurucuları Şevki ERDOĞAN (Judo,Güreş, Aikido, Karate, Sayokan) ve Efkan ÇALIŞ ( Kick Boks, Tae Kwon Do, Sayokan) diğer savaş sanatlarına olan hakimiyetleri bu nokta da kendini göstermiştir.
Müsabakalarda mümkün olduğunca gerçek göğüs göğse mücadele (Dövüşe-Savaşa) düşüncesi hakimdir. Ancak nihai amaç sporsal bir aktivitedir bu sebeple sakatlanmalar ve istenmeyen sonuçların ortaya çıkmaması için gerekli koruyucu malzemeler kullanılmıştır.
Cenk Sanatı ayrıca çeşitli savaş sanatlarından gelen dövüşçülerle, klasik olmayan tekniklerin de kullanılabileceği ve Karatede ki-Taekwondo da olduğu gibi sadece tekme ile yumruk atma kuralları altında dövüşülmeyen aynı zamanda fırlatma, yer teknikleri boğuş ve eklem kilitleme tekniklerinin kullanılabileceği bir oyun anlayışına sahiptir. Böylece Judo, Jujitsu, Sambo, Güreş, Thai Boks, Boks ve Wushu gibi değişik savaş sanatlarından gelen savaşçıların ön görülen kurallar altında karşılaşma imkânının verilmesi hedeflenmiştir. (Bu kurallar yaklaşık savaş veya sokaktaki dövüş haline yakındır)
Öngörümüz;
Mücadele ve savunma sporları alanında Türkiye de lider olmak Türkiye için Dünya ile yarışmak.
Görevimiz;
Öğrencilerimizi; Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı; Türk milletinin mukaddes değerlerini benimseyen koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan. Zihinsel ,fiziksel ve ruhsal bağımsızlığı yakalamış. Kendine güvenli; çevresine saygılı; yaratıcı ve farklı düşünebilen, özgür, hoşgörülü, katılımcı, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetiştirmek. Fiziksel Mücadele-Kişisel savunma Ayrıca Kılıç Kullanma-Yatağan ve Türk Yay Kullanma sanatlarını iyi bilen ve uygulayan, Türkiye de ve Dünyada milletimizi en iyi şekilde temsil edecek.Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş sporcular olarak yetiştirmektir.
DEĞERLERİMİZ;
GÜVEN VE ADALET
ÇAĞDAŞLIK
KALİTE
BAĞLILIK
TAKIM ÇALIŞMASI
KARŞILIKLI SAYGI
SORUMLULUK BİLİNCİ.
Kültürel Motifler;
Müsabaka ve savunma Eğitimi;Türk milletinin spor kültüründe var olan milli sporumuz güreş üzerine yapılandırılan kıran kırana mücadele.İnsanın doğasında var olan bininci ihtiyacı için tasarlanan üst düzey savunma eğitimi.
Türk Kılıç Sanatı;Yatağan
Türk Yaya Kullanma Sanatı;Kemankeşlik
Türk Cenk Sanatında Kültürel değerlerin varlığı geçmişte Türk Milletinin elde ettiği zafer ve kahramanlıklarla övünüp geçmişin altın sayfalarından kendimize pay çıkarmak maksatlı değildir. Gerçek bir tarih bilinci ile olaylara bakmak. Atalarımızın kahramanlıkları ve başarılarını miras olarak görmeyip onların arkasına sığınmadan günümüz dünyasında başarılar elde etmek için başvurulan kaynaktır.
Türk Cenk Sanatı Logosu:
Türk Cenk Sanatında yazılı arka planda çift başlı kartalın olduğu. Kartalın her iki kanadında gerilmiş geleneksel Türk yay ve okları yanı sıra ağzı aşağıyı gösteren iki adet Yatağan kılıcı çapraz bir duruştadır.
Kılıçların keskin tarafının aşağı doğru olması barışı ifade eder.
Sağ ve sol kanat da bulunan Gerilmiş Yaylar mücadeleye her an hazır olunduğunu simgeler.
Çift başlı kartal ise düşüncelerin çeşitli olduğunu diğer taraftan ise bedenin bir olduğunu simgeler. Cenk Sanatı içinde farklı düşüncelerin bir amaca hizmet edebileceğinin bilincinde olmayı öğütler. Zıtlıkların birliği kuralının varlığına işaret eder.
Cenk Sanatını Farklı kılan unsurlar nelerdir?
1- Cenk Sanatının getirdiği yenilik Türk insanının yapısına daha uygun olduğu düşünülmektedir. Ayakta tüm el ve ayak tekniklerinin serbest uygulanabilmesi yanı sıra rakibi güreşte olduğu gibi belden, kalçadan, sırttan aşırarak ve ayakla dış iç çangallarla yere çalma daha sonrasında yerde mücadelenin gereği olan boğma ve kırma teknikleri vardır. Bu yapıda müsabaka ülkemizde yoktur ve Cenk Sanatı ile hayat bulması düşünülmüştür.
2- Türkiye de unutulmaya yüz tutmuş diğer iki unsur ise Türk Yay-ok Kullanma Sanatı(Kemankeş) ve Türk Kılıç (Yatağan) Sanatlarının da sistem içerisinde yaşatılmasıdır. Cenk Sanatının gelişim süreci içinde Kılıç ve Yay Kullanma sanatları önemli unsurlardır. Başlattığımız tarihi ve kültürel araştırmalar neticesinde bu iki unsurla ilgili derlenen bilgiler ışığında eğitim yapısı şekillenecek ve Cenk Sanatının içinde yerini alacaktır.
3- Cenk Sanatı Eğitim Yapısı içinde 13 yaşında bu sanata başlayan öğrenci 34 yaşında 10.Derece Baş Eğitmen olabilme imkânına sahiptir. Bu yapı hiçbir Savaş-savunma sporu sistemi içerisinde mevcut değildir. Unvan sisteminin bekleme süreleri az olmasının ana gerekçesi sporcunun sistem içinde üretken olmasını sağlamaktır. Ayrıca Cenk Sanatı Uzak doğu ülkelerinin sporlarında olduğu gibi dinsel bir eğitim yapısına sahip olmaması sebebiyle 60 sene kadar bir sürede sistemin en üst seviyesine gelmeyi gereksiz görmüştür. Teknik olgunluk 21 yıllık süre içerisinde en üst noktaya çıkarılarak sporcunun halen uzuvlarını en verimli kullanabileceği durumdayken sistemin ivme kazanması yönünde aktif olunabileceği kanısı hakim olmuştur. Bu süre zarfında sporcunun hem teknik olgunluğu hem Türk Cenk Sanatı için yaptığı çalışmalar izlenerek sporcunun sicili tutulur. Yönetimde verilecek görevlerde bunlar dikkate alınır.
Neden Cenk Sanatı?
Türklerin geçmiş zamanda oyun-eğlencelerinde ve kendilerini sürekli savaşa hazır tutmak için yaptıkları yarışmaların şekli Cenk Sanatının doğmasına ilham olmuştur. Bu yapı içerisinde eşleşen rakipler ilk olarak ok atışı yaparlar daha sonra kılıç ile cenk ederler ve son olarak da kıran kırana ayakta-yerde bedensel mücadele yaparlardı. En son Osmanlı İmparatorluğu zamanında var olan bu tür yarışmalar kendi içlerinde dallara bölünerek ayrı birer spor dalı olmuştur. Türk Yay Kullanma sanatı-Kemankeşlik Modern okçuluğa, Türk Kılıç Kullanma sanatı-Yatağan Eskirime, Kıran kırana mücadele ise güreşe dönüşmüş ve bu bedensel mücadelenin yumruk tekme kısmı Çin, Kore, Japon, Tayland gibi ülkelerin savaş sanatları olarak karşımıza çıkmıştır.
Ülkemiz insanlarından özellikle 20 yaş üzeri olmak üzere her fert çocukluğunda iki dal parçası ile kendine yay ve ok yapıp kullanmıştır. Eline geçirdiği bir değneği kılıç gibi kullanmıştır ve son olarak iki kişinin fiziksel mücadelesinde ve şakalaşmasında önce ayakta başlayan tekme yumruk ve daha sonra yerde devam eden güreş-boğuşma vardır.
Cenk Sanatının amacı nedir?
Cenk Sanatının hedefi toplumumuzun gelişmesi için fiziksel, zihinsel ve ruhsal bağımsızlığı yakalamış bireyler yetiştirmek. Zihinsel ve fiziksel potansiyelinin farkında, aklını ve beden gücünü doğru zamanda doğru işler için kullanan nesiller yetiştirmektir. Kendi kültürünün değerlerinden her geçen gün uzaklaşan gençlerimizin yozlaşmasını engellemek ve Cenk Sanatı eğitim disiplini ile gençlerimizin yüksek seciyeli karakter sahibi olmaları sağlamaktır.
Günümüz gençliği büyük bir buhran içindedir. Çocuklarımız Internet kafe ve evlerinde ki bilgisayarlarının başında adeta tutsak olmuş oynadıkları oyunlar da ki karakterlerle kendilerini özdeşleştirmekte ve oyundaki karakterin başına gelen kötü bir durumda psikolojik sıkıntılara girmektedirler ve hatta oynadığı oyunu kaybeden gençlerin intihar ettiği istatiklerle sabittir.
Oysa eskiden gençler yay kullanıp ok atarak, ellerine geçirdiği bir değneği kılıç gibi kullanarak, güreşerek boğuşarak hem hoşça vakit geçirir hem de fiziksel olarak daha güçlü bireyler haline gelirler aynı zamanda paylaşmayı yengi ve yenilgiyi daha iyi anlar ve bu oyunlarla erdemli bir duruş sergilerlerdi.
Maalesef içinde bulunduğumuz dünya düzeni toplum fertlerinin sadece kendini düşünür bir yapıda olmasını körüklemektedir. Bu kendine yabancılaşmış yapı içinde kişisel menfaatler toplumu ayakta tutan değerlerin ana direklerini yıkmaya çalışmaktadır. Cenk Sanatı disiplini gençlere onurlu ve haysiyetli yaşamın tüm gerekliliklerini öğretir. Ayrıca, savaş sanatlarının senelerdir temsil ettiği sığ güç olumsuz imajını Cenk Sanatı ile yok etmek hedefimizdir.
Faaliyet Zamanı:
Türk Cenk Sanatında yılın her mevsimi müsabaka düzenlenebilir. Gelişim seminerleri Dünya merkezine bağlı Cenk Okullarında olduğu gibi Dünya Merkezinin belirleyeceği Kapalı ve açık spor alanlarında yılın her mevsiminde yapılır.
Cenk Meydanı:
Türk Cenk Sanatında müsabakalar açık alanda çim sahalarda,kapalı spor alanlarında yer minderi (tatami) üzerinde,kapalı spor alanı boks ringinde yapılır.
Cenk Abası:
Türk Cenk Sanatında iki ayrı renkte kalın örme kumaştan dikilmiş Abalar kullanılır. Beyaz ve Mavi renktedir.