Christian Dior (Christian Dior Kimdir? - Christian Dior Hakkında)
Christian Dior, 1946'da kapılarını açtığı Montaigne caddesindeki
modaevinin 20'nci yüzyıla damgasını vuracağını bilmiyordu belki de. 1947'nin ocak ayındaki koleksiyon ise moda trendi kavramının ve tüm dünyada ilgi görecek olan yeni bir giyim anlayışının doğmasına neden olmuştu. Vogue dergisinin genel yayın yönetmeni, Montaigne caddesindeki defile sonrası Christian Dior'a "Your dress have a such a new-look" deyip bunu derginin kapağına taşıyınca 'new look' akımı doğmuştu.
Montaigne caddesindeki gri-beyaz renklerde dekore edilmiş binanın ilk 'kralı' 1957 yılında vefat edince selef olarak seçtiği asistanı Yves Saint Laurent parlamıştı bu kez. Genç Saint Laurent kısa sürede ünlenince kendi modaevini kurup Dior'dan ayrılmış, kendi tarzını yaratmıştı.
Marc Bohan, Gianfranco Ferre gibi isimlerden sonra Körfez Savaşı sonrasında krize giren lüks sektörü, tröstlerce paylaşılmış ve Dior LVMH grubuna geçmişti. Dior büyük bir isimdi ve yeni bir star gerekiyordu. Tam o sıralar Londra'daki defilesinde Vivienne Westwood ekolünü anımsatan tarzı ile ilgi çeken çılgın John Galliano biçilmiş kaftan olarak Paris'e transfer edildi.
Galliano-Slimane formülü
Galliano, 21'inci yüzyılın teknolojik dünyasında, eskimiş moda anlayışına yeni bir soluk getirerek ölmek üzere olan haute couture nosyonunu yeniden canlandırdı. Dior, yukarıdan bakıp 'benim modaevime ne oldu böyle?' diye düşündü mü bilinmez ama artık yeni bir 'Dior by Galliano' imajı doğmuştu bile.
Galliano ile tamamen kabuk değiştiren Dior, kadın koleksiyonlarına paralel olarak bu kez bir erkek koleksiyon tasarımcısı arayan LVMH grubu, dört yıl önce Heidi Slimane adındaki genç bir tasarımcıyı ikinci star olarak ilan etti.
Slimane aynı Galliano gibi 21'inci yüzyıl anlayışını erkek modasına uygulayarak yeni bir imaj yarattı. Dar omuzlar, vücudu ikinci bir ten gibi saran daracık ceket ve mantolar, bugün 'slim' olarak nitelenen ve sokak giysisine dönüşen düşük belli dar pantolonlarla erkeği yeniden çizerek moda trendlerine yön verdi. Chanel'in tasarımcısı Karl Lagerfeld bile bu imajdan etkilenerek Dior ceketlere girebilme uğruna 25 kilo vermiş ve imajı ile bütünleşen yelpazesini bile atarak 18'lik bir delikanlıya dönüşmüştü.
Moda dünyası bu. Her altı ayda bir değişen koleksiyonlar, star tasarımcılar, mankenler derken bir bakarsınız kral yerinden indirilmiş, yerine yeni bir kral bulunmuş. Heidi Slimane'ın başına gelen misali...
Dior grubu kısa bir basın toplantısı düzenleyerek erkek koleksiyonlarını Anvers ekollü yeni star Kris Van Assche'ye teslim ettiğini ilan etti. Altı yıldan beri Heidi Slimane'ın asistanı olan Assche, artık bu kurtlar sofrasında yer alacak. Slimane ise içini kemiren kadın koleksiyonu tasarlama dürtüsü uğruna başından alınan tacının yerine yenisini bulacak mı, zaman gösterecek.
Christian Dior, 1946'da kapılarını açtığı Montaigne caddesindeki
modaevinin 20'nci yüzyıla damgasını vuracağını bilmiyordu belki de. 1947'nin ocak ayındaki koleksiyon ise moda trendi kavramının ve tüm dünyada ilgi görecek olan yeni bir giyim anlayışının doğmasına neden olmuştu. Vogue dergisinin genel yayın yönetmeni, Montaigne caddesindeki defile sonrası Christian Dior'a "Your dress have a such a new-look" deyip bunu derginin kapağına taşıyınca 'new look' akımı doğmuştu.
Montaigne caddesindeki gri-beyaz renklerde dekore edilmiş binanın ilk 'kralı' 1957 yılında vefat edince selef olarak seçtiği asistanı Yves Saint Laurent parlamıştı bu kez. Genç Saint Laurent kısa sürede ünlenince kendi modaevini kurup Dior'dan ayrılmış, kendi tarzını yaratmıştı.
Marc Bohan, Gianfranco Ferre gibi isimlerden sonra Körfez Savaşı sonrasında krize giren lüks sektörü, tröstlerce paylaşılmış ve Dior LVMH grubuna geçmişti. Dior büyük bir isimdi ve yeni bir star gerekiyordu. Tam o sıralar Londra'daki defilesinde Vivienne Westwood ekolünü anımsatan tarzı ile ilgi çeken çılgın John Galliano biçilmiş kaftan olarak Paris'e transfer edildi.
Galliano-Slimane formülü
Galliano, 21'inci yüzyılın teknolojik dünyasında, eskimiş moda anlayışına yeni bir soluk getirerek ölmek üzere olan haute couture nosyonunu yeniden canlandırdı. Dior, yukarıdan bakıp 'benim modaevime ne oldu böyle?' diye düşündü mü bilinmez ama artık yeni bir 'Dior by Galliano' imajı doğmuştu bile.
Galliano ile tamamen kabuk değiştiren Dior, kadın koleksiyonlarına paralel olarak bu kez bir erkek koleksiyon tasarımcısı arayan LVMH grubu, dört yıl önce Heidi Slimane adındaki genç bir tasarımcıyı ikinci star olarak ilan etti.
Slimane aynı Galliano gibi 21'inci yüzyıl anlayışını erkek modasına uygulayarak yeni bir imaj yarattı. Dar omuzlar, vücudu ikinci bir ten gibi saran daracık ceket ve mantolar, bugün 'slim' olarak nitelenen ve sokak giysisine dönüşen düşük belli dar pantolonlarla erkeği yeniden çizerek moda trendlerine yön verdi. Chanel'in tasarımcısı Karl Lagerfeld bile bu imajdan etkilenerek Dior ceketlere girebilme uğruna 25 kilo vermiş ve imajı ile bütünleşen yelpazesini bile atarak 18'lik bir delikanlıya dönüşmüştü.
Moda dünyası bu. Her altı ayda bir değişen koleksiyonlar, star tasarımcılar, mankenler derken bir bakarsınız kral yerinden indirilmiş, yerine yeni bir kral bulunmuş. Heidi Slimane'ın başına gelen misali...
Dior grubu kısa bir basın toplantısı düzenleyerek erkek koleksiyonlarını Anvers ekollü yeni star Kris Van Assche'ye teslim ettiğini ilan etti. Altı yıldan beri Heidi Slimane'ın asistanı olan Assche, artık bu kurtlar sofrasında yer alacak. Slimane ise içini kemiren kadın koleksiyonu tasarlama dürtüsü uğruna başından alınan tacının yerine yenisini bulacak mı, zaman gösterecek.