Günümüzde cinsellik pek çok ebeveynin ve öğretmenlerin de çoğunlukla yok saymayı tercih ettiği bir mevzudur. Bu mevzuda yapılan pek çok araştırmada anne babaların çocuklarına cinsellikle ilgili soruların cevaplanmasını da kapsayan mahremiyet eğitimi vermediği görüşmüştür. Bunun en kıymetli nedenlerinden biri, cinsel eğitimi de içeren mahremiyet eğitiminin birbirine karıştırılmasıdır. Bununla birlikte anne babaların bu mevzuyu nasıl ele alacaklarını bilememeleri, küçük yaşta çocuğun bu bilgileri öğrenmesinin sakıncalı sonuçları olabileceği niyetiyle birlikte birçok vakit bahsin onları huzursuz etmesi ve cinsellikle ilgili öteki olumsuz hislere sahip olmaları nedeniyle ertelemeleri ya da yok saymaları olduğu düşünülmektedir.
Bu durumda cinsellik konuşulamayan tabu bir mevzu haline gelir vakit içinde. Çocuk vakitle soru sormaktan vazgeçer bazen de hiç sormaz. Görünüşte bu hususlarla ilgilenmiyordur lakin içinde cevaplanmamış pek çok soru olabilir. Bu sorulara kendinden daha bilgili bir arkadaşı, bir yetişkin ya da internete karşılıklar bulabilir. Bulduğu bu yanıtlar pek gerçek olmayacağı üzere çocuk üzerinde de istenmeyen tesirlere yol açabilir.
Cinsellik ömrün doğal bir modülüdür. Belli bir çerçeve içerisinde, yeri geldiğinde ve gerektiği kadar konuşulabilir. Toplumu oluşturacak sağlıklı kuşaklar yetiştirmek, bedensel, ruhsal, zihinsel, toplumsal ve cinsel istikametten kendisi ve etrafıyla barışık bireyler yetiştirmekle mümkündür. 0-6 yaş bireyin gelişiminde büyük kıymet taşır ve bu devirde aile içinde çocuk kendini büyütür.
Bu durumdan farklı olarak birtakım anne babalar yahut yetişkinler de çocuğun yanında, toplumsal ortamlarda rahatlıkla giyemeyecekleri ziyadesiyle açık kıyafetlerle dolaşabilirler ve birlikte duşa yada tuvalete gierebilirler. Çok dikkatli olmadan çocuğun çarçabuk ulaşabileceği yerlerde cinsellikle ilgili materyaller(kitap, mecmua, sınırsız internet erişimi vb.) bulundurabilirler.
Bu çeşitten davranışlar çocukta bu hususa fazladan bir ilgi ve merak uyandırabilir. Şimdi hazır değilken kavrayamayacağı durumlar karşısında zihni ve hisleri karışır.
Esasen cinsel eğitimi de içeren mahremiyet eğitimi doğumdan itibaren başlar ve yetişkinliğie kadar devam eder. Ekseriyetle çocuklar kendi cinsiyetlerini ayırt etmeye başladıkları 2,5 – 3 yaşlarından itibaren cinsellikle ilgili sorular sormaya başlarlar. Çocuğun soru sorabilmesinde ebveyniyle kurduğu alakada kendini inançta ve rahat hissetmesi belirleyici olabilir. Bu ilgide ebeveynin cinsellikle ilgili bahisler hakkındaki hislerinin da değerli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Cinsellik hakkında konuşmaktan kaçınan, bu husus ile ilgili konuşmaktan ya da zihninden geçirmekten bile olumsuz hisler hisseden bir yetişkinle muhatap olan çocuk akında soruları ve merakı olsa bile sormamayı tercih edebilir. Bu türlü bir durumda ebeveynin kendi hisleriyle temas etmesi, bu hisleri üzerinde çalışması yararlı olabilir.
Çocuğun soru sorduğu durumlarda ise ebeveynin sade bir lisanla, bilimsel kaynaklardan yararlanarak, birkaç kısa cümle ile, açıkça çocuğa karşılık vermesi durumunda muhtemel zorlukların yaşanmasının önüne geçmiş olur. Karşılık çocuğun gereksiniminden fazla ayrıntılı ve uzun olmamalıdır. Yanıtı bilmiyor olduğu durumlarda ya da kendisini yanıt vermek için gereğince rahat hissetmediği durumlarda, çocuktan birkaç gün müsaade isteyerek, belirttiği tarihe kadar bu mevzuda eksik bilgi varsa gidermesi ve sıradan bir mevzuyu konuşurken hissettiği üzere, sakinlikle konuşması yararlı olacaktır.
Bu durumda cinsellik konuşulamayan tabu bir mevzu haline gelir vakit içinde. Çocuk vakitle soru sormaktan vazgeçer bazen de hiç sormaz. Görünüşte bu hususlarla ilgilenmiyordur lakin içinde cevaplanmamış pek çok soru olabilir. Bu sorulara kendinden daha bilgili bir arkadaşı, bir yetişkin ya da internete karşılıklar bulabilir. Bulduğu bu yanıtlar pek gerçek olmayacağı üzere çocuk üzerinde de istenmeyen tesirlere yol açabilir.
Cinsellik ömrün doğal bir modülüdür. Belli bir çerçeve içerisinde, yeri geldiğinde ve gerektiği kadar konuşulabilir. Toplumu oluşturacak sağlıklı kuşaklar yetiştirmek, bedensel, ruhsal, zihinsel, toplumsal ve cinsel istikametten kendisi ve etrafıyla barışık bireyler yetiştirmekle mümkündür. 0-6 yaş bireyin gelişiminde büyük kıymet taşır ve bu devirde aile içinde çocuk kendini büyütür.
Bu durumdan farklı olarak birtakım anne babalar yahut yetişkinler de çocuğun yanında, toplumsal ortamlarda rahatlıkla giyemeyecekleri ziyadesiyle açık kıyafetlerle dolaşabilirler ve birlikte duşa yada tuvalete gierebilirler. Çok dikkatli olmadan çocuğun çarçabuk ulaşabileceği yerlerde cinsellikle ilgili materyaller(kitap, mecmua, sınırsız internet erişimi vb.) bulundurabilirler.
Bu çeşitten davranışlar çocukta bu hususa fazladan bir ilgi ve merak uyandırabilir. Şimdi hazır değilken kavrayamayacağı durumlar karşısında zihni ve hisleri karışır.
Esasen cinsel eğitimi de içeren mahremiyet eğitimi doğumdan itibaren başlar ve yetişkinliğie kadar devam eder. Ekseriyetle çocuklar kendi cinsiyetlerini ayırt etmeye başladıkları 2,5 – 3 yaşlarından itibaren cinsellikle ilgili sorular sormaya başlarlar. Çocuğun soru sorabilmesinde ebveyniyle kurduğu alakada kendini inançta ve rahat hissetmesi belirleyici olabilir. Bu ilgide ebeveynin cinsellikle ilgili bahisler hakkındaki hislerinin da değerli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Cinsellik hakkında konuşmaktan kaçınan, bu husus ile ilgili konuşmaktan ya da zihninden geçirmekten bile olumsuz hisler hisseden bir yetişkinle muhatap olan çocuk akında soruları ve merakı olsa bile sormamayı tercih edebilir. Bu türlü bir durumda ebeveynin kendi hisleriyle temas etmesi, bu hisleri üzerinde çalışması yararlı olabilir.
Çocuğun soru sorduğu durumlarda ise ebeveynin sade bir lisanla, bilimsel kaynaklardan yararlanarak, birkaç kısa cümle ile, açıkça çocuğa karşılık vermesi durumunda muhtemel zorlukların yaşanmasının önüne geçmiş olur. Karşılık çocuğun gereksiniminden fazla ayrıntılı ve uzun olmamalıdır. Yanıtı bilmiyor olduğu durumlarda ya da kendisini yanıt vermek için gereğince rahat hissetmediği durumlarda, çocuktan birkaç gün müsaade isteyerek, belirttiği tarihe kadar bu mevzuda eksik bilgi varsa gidermesi ve sıradan bir mevzuyu konuşurken hissettiği üzere, sakinlikle konuşması yararlı olacaktır.