SoruCevap
Yeni Üye
Birden fazla ana peder cinselliği konuşmaktan utandığı için,mümkün olduğunca bu mevzuyu erteleme uğraşına girer.Oysa evlatlar tüm saflıklarıyla,kafalarını karıştıran ve merak ettikleri hususlar hakkında soru sormak isterler. Nasıl davranması gerektiği konusunda hazırlıksız olan ana babalarda cinsellikle ilgili bu sorular telaş uyandırabilir. Bu korku bazen gereğince haberli olmadıklarını düşünmelerinden de kaynaklanabilir. Bu durumda yapılması gereken,çocuğun gelişim devirleri ve bu periyotlarındaki fizikî ruhsal gereksinimleri konusunda malumat sahibi olmaktır. Ayrıyeten bu mevzu eşler arasında da konuşulması gereken bir husustur.
Ebeveyni ile her bahiste konuşabilen bir evlat cinsellikle ilgili sorularını da öncelikle ailesiyle paylaşacaktır.Cinsellik ayaküstü konuşulacak bir husus değildir ve evladınızın soruları olduğunda ona ehil vakti tanımak sağlıklı bir muhabere kurmanızı sağlayacaktır.
Cinsellik hakkında anlatacağımız haber,çocuğumuzun gelişim seviyesine münasebetli olmalıdır. Bizlere yönelttikleri sorular onların bigi seviyelerini de anlamamıza yardımcı olur. Sordukları sorulara kısa ve net yanıtlar vermek en doğrusudur.Bu bilgiyi algılayıp sindirdikten sonra kendi tarifini yapacaktır.Sonra gayrı bir soruyla önümüze gelebilir.Çocuklar hazır olduklarında bize soru sorarlar.Fazlaca sunulan ve hazır olmadıkları halde verilen malumat başlarını karıştırabilir.Sorularına gülmek, yargılamak ve ayıp üzere cümleler kurmak asla yapılmaması gereken bir vaziyettir.Ses tonumuz ve vücut lisanımız şevkatli ve kabullenici olmalıdır.Herkesle cinselliğin konuşulamayacağını ve hadlerin olduğunu hissettiren bir tavır içinde olmalıyız.
Evlatlar merak ettikleri soruların cevaplarını ebeveynlerinden öğrenemezse internetten,arkadaşlarından,televizyondan yahut gayrı asıllardan öğrenmeye çalışacaklardır.Kontrolsüzce sunulan bu haber yarardan çok zarar getirebilir.
Evladının bir arkadaşıyla cinsî oyun oynadığını farkeden ana ona kızmadan"sanırım siz vücutlarınızı merak ediyorsunuz"deyip kız ve erkek evlatların cinsî organlarının farklılığı hakkında malumat verirse,doğru bildiri vermiş olur.Erkek çocuğun"acaba kızların da benim üzere pipisi var mı?" merakı;"kızlar ve erkekler birbirinden farklıdır,erkeklerin penisi vardır kızların ise vajinası"demek ehliyetli bir açıklama olacaktır.Böyle bir yanıt vererek evlada merak ettiğinde sorabilirsin iletisi da verilmiş olur.
Mektep öncesi devirde,cinsiyet farkı gözetmeksizin cinsellikle ilgili sorulara hem ana hem peder karşılık verebilir. Daha sonraki yaşlarda evladın hemcinsi olan ebeveyn ile konuşması iyi olacaktır.Ancak gayrı ebeveyn de konudar haberdar edilmelidir.Eğer tek ebeveynli bir aileyse ve evlat ebeveynlerinden hemcinsi olanla görüşmüyorsa,özdeşim kurabileceği ve güvenebileceği bir yakın akraba devreye girebilir.
Cinsî eğitim ile öncelikle evladın kız ve erkek rollerini kabul etmesine,kendi cinsinin özelliklerini öğrenmesine yardımcı olunur.Toplumsal rollere farkındalık sağlanmış olur.Çocuk kendi vücudu ve karşı cinsin vücudunu tanır,kendi vücuduna ilişkin zatî bakım üzere sorumlulukları öğrenir.
Yeniden evladın aile içerisinde sağlıklı bir cinsî eğitim alması vücudunun şahsi olduğunu,mahremiyet sonlarını öğrenmesini sağlar ve evladı mümkün bir cinsî tacizden korur.
Ebeveyni ile her bahiste konuşabilen bir evlat cinsellikle ilgili sorularını da öncelikle ailesiyle paylaşacaktır.Cinsellik ayaküstü konuşulacak bir husus değildir ve evladınızın soruları olduğunda ona ehil vakti tanımak sağlıklı bir muhabere kurmanızı sağlayacaktır.
Cinsellik hakkında anlatacağımız haber,çocuğumuzun gelişim seviyesine münasebetli olmalıdır. Bizlere yönelttikleri sorular onların bigi seviyelerini de anlamamıza yardımcı olur. Sordukları sorulara kısa ve net yanıtlar vermek en doğrusudur.Bu bilgiyi algılayıp sindirdikten sonra kendi tarifini yapacaktır.Sonra gayrı bir soruyla önümüze gelebilir.Çocuklar hazır olduklarında bize soru sorarlar.Fazlaca sunulan ve hazır olmadıkları halde verilen malumat başlarını karıştırabilir.Sorularına gülmek, yargılamak ve ayıp üzere cümleler kurmak asla yapılmaması gereken bir vaziyettir.Ses tonumuz ve vücut lisanımız şevkatli ve kabullenici olmalıdır.Herkesle cinselliğin konuşulamayacağını ve hadlerin olduğunu hissettiren bir tavır içinde olmalıyız.
Evlatlar merak ettikleri soruların cevaplarını ebeveynlerinden öğrenemezse internetten,arkadaşlarından,televizyondan yahut gayrı asıllardan öğrenmeye çalışacaklardır.Kontrolsüzce sunulan bu haber yarardan çok zarar getirebilir.
Evladının bir arkadaşıyla cinsî oyun oynadığını farkeden ana ona kızmadan"sanırım siz vücutlarınızı merak ediyorsunuz"deyip kız ve erkek evlatların cinsî organlarının farklılığı hakkında malumat verirse,doğru bildiri vermiş olur.Erkek çocuğun"acaba kızların da benim üzere pipisi var mı?" merakı;"kızlar ve erkekler birbirinden farklıdır,erkeklerin penisi vardır kızların ise vajinası"demek ehliyetli bir açıklama olacaktır.Böyle bir yanıt vererek evlada merak ettiğinde sorabilirsin iletisi da verilmiş olur.
Mektep öncesi devirde,cinsiyet farkı gözetmeksizin cinsellikle ilgili sorulara hem ana hem peder karşılık verebilir. Daha sonraki yaşlarda evladın hemcinsi olan ebeveyn ile konuşması iyi olacaktır.Ancak gayrı ebeveyn de konudar haberdar edilmelidir.Eğer tek ebeveynli bir aileyse ve evlat ebeveynlerinden hemcinsi olanla görüşmüyorsa,özdeşim kurabileceği ve güvenebileceği bir yakın akraba devreye girebilir.
Cinsî eğitim ile öncelikle evladın kız ve erkek rollerini kabul etmesine,kendi cinsinin özelliklerini öğrenmesine yardımcı olunur.Toplumsal rollere farkındalık sağlanmış olur.Çocuk kendi vücudu ve karşı cinsin vücudunu tanır,kendi vücuduna ilişkin zatî bakım üzere sorumlulukları öğrenir.
Yeniden evladın aile içerisinde sağlıklı bir cinsî eğitim alması vücudunun şahsi olduğunu,mahremiyet sonlarını öğrenmesini sağlar ve evladı mümkün bir cinsî tacizden korur.