MOTOR GELİŞİMİ
¨Merdivenden yukarı ayak değiştirerek çıkar ve aşağı inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir,
¨Alt basamaklardan atlayabilir,
¨Koşarken ve büyük oyuncakları iti çekerken önüne çıkan engelleri aşabilir, köşeleri dönebilir,
¨Pedalları kullanarak üç tekerlekli bisiklete binebilir,
¨Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir,
¨Ayak bileklerini çapraz koyarak oturabilir,
¨Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir,
¨9 ve daha fazla küple kule yapabilir,
¨İpliğe büyük tahta boncuklar dizebilir,
¨Makas kullanabilir,
¨Kalemi sık kullandığı eliyle başparmağı arasında ucuna yakın tutar ve el hareketlerine egemen bir biçimde ustaca kullanabilir,
ALGISAL GELİŞİMİ
¨Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirebilir,
¨Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir,
¨Öyküleri büyük bir dikkatle dinler,
¨Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir,
¨10’a kadar ya da daha fazla ezbere sayabilir,
¨‘Ne’, ‘nerede’, ‘kimle’ başlayan pek çok soru sorar,
DİL GELİŞİMİ
¨Cümleleri daha gramatik hale gelmiştir,
¨300 civarında kelime bilmekte ve kendi kendine uzun süren konuşmalar yapmaktadır,
¨Yeni kelimelere karşı büyük bir istek ve ilgi duyar,
¨‘Ve’ kelimesini kullanmakta ve düşüncelerini ekleyebilmektedir,
¨Zamir ve bazı basit edatları uygun biçimde kullanabilir,
SOSYAL GELİŞİMİ
¨Yemek yerken kaşık ve çatalı rahatça kullanabilir,
¨Ellerini yıkayabilir ancak tam olarak kurutamaz,
¨Pantolonunu ve şortunu indirebilir ve yeniden çekebilir ancak düğme ilikleme ve fermuar çekmede yardıma ihtiyaç duyar,
¨Geceleri altını ıslatmaz,
¨Çevresindekilere sevgi ve güvenle yaklaşır,
¨Ev işleri, bahçe işleri, alış-veriş gibi etkinliklerde yetişkine yardımcı olmaktan çok hoşlanır,
¨Çevreyi derli toplu tutmaya özen gösterir,
¨Oyun sırasında kendi kendine konuşma giderek azalır ve yerini başkalarıyla konuşma alır,
¨Başka çocuklarla uyum içinde oynayabilir,
¨Merdivenden yukarı ayak değiştirerek çıkar ve aşağı inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir,
¨Alt basamaklardan atlayabilir,
¨Koşarken ve büyük oyuncakları iti çekerken önüne çıkan engelleri aşabilir, köşeleri dönebilir,
¨Pedalları kullanarak üç tekerlekli bisiklete binebilir,
¨Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir,
¨Ayak bileklerini çapraz koyarak oturabilir,
¨Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir,
¨9 ve daha fazla küple kule yapabilir,
¨İpliğe büyük tahta boncuklar dizebilir,
¨Makas kullanabilir,
¨Kalemi sık kullandığı eliyle başparmağı arasında ucuna yakın tutar ve el hareketlerine egemen bir biçimde ustaca kullanabilir,
ALGISAL GELİŞİMİ
¨Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirebilir,
¨Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir,
¨Öyküleri büyük bir dikkatle dinler,
¨Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir,
¨10’a kadar ya da daha fazla ezbere sayabilir,
¨‘Ne’, ‘nerede’, ‘kimle’ başlayan pek çok soru sorar,
DİL GELİŞİMİ
¨Cümleleri daha gramatik hale gelmiştir,
¨300 civarında kelime bilmekte ve kendi kendine uzun süren konuşmalar yapmaktadır,
¨Yeni kelimelere karşı büyük bir istek ve ilgi duyar,
¨‘Ve’ kelimesini kullanmakta ve düşüncelerini ekleyebilmektedir,
¨Zamir ve bazı basit edatları uygun biçimde kullanabilir,
SOSYAL GELİŞİMİ
¨Yemek yerken kaşık ve çatalı rahatça kullanabilir,
¨Ellerini yıkayabilir ancak tam olarak kurutamaz,
¨Pantolonunu ve şortunu indirebilir ve yeniden çekebilir ancak düğme ilikleme ve fermuar çekmede yardıma ihtiyaç duyar,
¨Geceleri altını ıslatmaz,
¨Çevresindekilere sevgi ve güvenle yaklaşır,
¨Ev işleri, bahçe işleri, alış-veriş gibi etkinliklerde yetişkine yardımcı olmaktan çok hoşlanır,
¨Çevreyi derli toplu tutmaya özen gösterir,
¨Oyun sırasında kendi kendine konuşma giderek azalır ve yerini başkalarıyla konuşma alır,
¨Başka çocuklarla uyum içinde oynayabilir,