cpv nedir ?

cpv nedir ?
0
8

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
44
Yaş
36
Coin
256,937
CPV (Cost Per View) yani “Görüntüleme Başına Maliyet (kısaltması GBM), teklifi Youtube veya İçerik sitelerinde TrueView video reklamları için reklamın görüntülenerek izlenme maliyetidir CPV teklifiyle, sadece video görüntülemeleri veya etkileşimler için ödeme yaparsınız Hazırlanan reklamlarınızın ücretlendirilmesi için bir kullanıcı video reklamınızı 30 saniye izlerse (yada 30 saniyeden kısa süreyse) veya reklamla etkileşime geçtiğinde hangisi önce gelirse bir görüntülenme sayılır ve reklamınız için ücretlendirilirsiniz

:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409youtube1png

CPV Nasıl Çalışır ?

TrueView video kampanyası oluşturduktan sonra grubu teklifini ayarladığınızda vereceğiniz GBM teklifi ile aynı zamanda görünüm başına ödemek istediğiniz en yüksek teklifide belirlemiş olursunuz Reklam grubu için verdiğiniz bu teklif grubundaki tüm reklamlar için geçerli olmaktadır

Örnek vermek gerekirse ;

Özel okulunuz için yeni bir kampanya hazırladığınızı farz edin ve TrueView reklamları yapmak istiyorsunuz Bu reklamlarınız için etkileşim veya görüntülenme içinde GBM olarak 50 Kr ödemek istiyorsunuz ve teklifinizi bu şekilde grubu bazlı giriyorsunuz

Bu durumda reklamınız yayına başladığında,

Yayın içi (Instream) TrueView video reklamlarınız için, videonuzun 30 saniyesi izlendiğinde (veya 30 saniyeden kısaysa) reklamlarınızla etkileşime geçildiğinde hangisi önce gelirse en fazla 0,50 Kr GBM ödemesi için ücretlendirilirsiniz

TrueView video discovery reklamı için ise, izleyiciler videonuzun başlığına ya da küçük resmine tıklayıp videonuzu izlemeye başlarsa en fazla 0,50 Kr GBM ödersiniz

:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409youtubepng

GBM Nasıl Hesaplanır ?

Verdiğiniz GBM teklifiniz görüntülenmiş veya etkileşime geçilmiş reklamınız için ödeyeceğiniz son tutar değildir GBM teklifi verirken ödemek istediğiniz en yüksek tutar olarak belirlediğiniz için yalnızca reklamınızın sayfada görüntülenmesi için gerekli olan tutar kadar bir ücret ile ücretlendirilirsiniz Görüntülenme veya etkileşimlerinizde ödediğiniz son tutara ise gerçek GBM denir Reklamlarınızda ödediğiniz gerçek GBM teklifinizi etkileyen 2 önemli etken vardır Bunlar kalite puanı ve sıralamasıdır Reklamlarınızın kalite puanı belirlenirken görüntülenme oranı ve reklamınızın müşteriler ile alaka düzeyi gibi performanslar hesaplanarak belirlenir Sonrasında belirlenen kalite puanınız verdiğiniz GBM teklifiniz ile çarpılır ve son olarak diğer verenlerin sıralama için verdiği tekliflerde değerlendirilip reklamlarınızın gösterimi yani sıralamanız belirlenir

GBM Reklamlarının Avantajları :


*Reklamlarınız izlenmediğinde veya etkileşime geçilmediğinde ücretlendirilmezsiniz
*Bir çok varyasyonda etkili yayını yapma olanağı sağlar
*Marka bilinci oluşturmak için oldukça etkileyici bir türüdür
*Kullanıcılar reklamlarınızı ücretsiz paylaşabilir

Örnek Hesaplama :

Aşağıdaki şekilde ortalama CPV maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz

CPV Maliyet Reklamın Görüntülenme Sayısı

CPV 100 3000 0033 TL
 
Üst Alt