Son konular

Cuma Namazı Zuhri Ahir Nasıl Kılınır

Konuyu Yükselt

zeberus1234

Yeni Üye
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepkime
9
Puanları
38
Yaş
36
Coin
2
Cuma Namazı Zuhri Ahir


Zuhri Ahir Cuma Namazı Nasıl Kılınır

Cuma Namazı tek başına kılınmaz Oğle vaktinde cemaatle kılınır

Oğle ezanı okununca, once dort rek'at Cum'a namazının ilk sunneti kılınır

Cuma Namazına Niyet ederken

Niyet ettim, Allah rızası icin Cuma Namazının ilk sunnetini kılmaya denilir

Cuma namazının bircok eda ve vucub şartları var Bunlardan bir veya birkacı tahakkuk etmeyebilir Bu durumda da Cuma namazı sahih olmaz Bunun icin (Vaktine yetişip kılmadığım son oğle namazına) diye niyet ederek Zuhri ahir adıyla dort rekat namaz kılınması gerekir (İbni Humam ve İbni Abidin)

Bu şekilde kılınınca, Cuma kabul olmuş ise, bu namaz, kaza namazı yerine gecer Cuma namazı kabul olmamışsa oğlenin farzı yerine gecer Zuhri ahir namazını terk etmemeli, mutlaka kılmalıdır Acele bir işimiz olduğu zaman, Cumanın farzını kılıp camiden cıkmak ve zuhri ahir namazını oğle namazı vakti cıkmadan once başka yerde kılmak da caizdir

Zuhri ahir namazı, son oğle namazı demektir Cuma namazı, oğle namazının vaktinde kılınıp, onun yerini tuttuğuna gore, ayrıca bir son oğle namazı kılmanın anlamı nedir

Esasen Hz Peygamber'den ve ilk donemlerden gelen rivayetler arasında zuhri ahir diye bir namaz yoktur

Bu namaz, cumanın sıhhat şartlarının, ozellikle cuma namazının bir bolgede bir tek camide kılınması şartının şehirlerin nufusunun artması sebebiyle gercekleşmemesi, dolayısıyla bir şehirde birkac yerde namaz kılma mecburiyetinin ortaya cıkmasıyla birlikte gundeme gelmiş bir namazdır Bunun anlamı şudur: Cumanın her yerleşim biriminde tek bir camide kılınması namazın sahih olması icin şart gorulduğu takdirde, bir şehirde sadece bir camide cuma namazı kılmanın da artık imkansız hale geldiği goz onunde bulundurulursa, bir şehirde birkac camide kılınan namazlardan sadece birinin sahih, otekilerin batıl olması kacınılmaz olur Cuma namazı batıl olan kişilerin de oğle namazını kılmaları gerekir Hangisinin sahih, hangilerinin batıl olduğu bilinmediğine gore, hepsinin ihtiyaten yeniden oğle namazı kılması en uygun cozumdur İşte bu son oğle namazı, boyle bir ihtiyatın hatta kaygının urunu olup o gunun oğle namazını kurtarma duşuncesiyle kılınmaktadır

Buyuk fıkıh alimi İbni Nuceym buyururlar ki

Zuhru ahir kılan kişi ilim yoksunudur

Kutubi sitteden olan Suneni Darekutni Tercumesi, 2 Cilt sahife 10da şoyle ifade olunur:

Zuhru ahir kılan şuphesiz gunahkardır

Diyanet İşleri Başkanlığı da Şeriati Muhammedide 92 hurafa ve bidat tespit etti Ama umUma ilanından cekindiler Fakat ben bu listenin bir nushasını elde ettim ve coğaltıp, dağıttım Bidat ve hurafaların başına yazmışlar, zuhru ahir diye bir namazın olmadığını Merhum cennetmekan Hamdi Akseki buyuruyor ki

İmam efendilerimizin cumanın sıhhati ve vucUbu hakkındaki ihtilafları muhtelefun fihtir (kesin olmayan, ihtilaflı konulardandır) Cumanın farziyetine tesir edici değildir Şoyle ki, Cumanın vucUbunun sıhhati hakkında ictihadi ihtilaflar musallinin (namaz kılanın) daha mutmain olması icindir Hic bir ictihat cumanın farziyetini bozmaz Nitekim oyle olmuştur

Turkiyeden başka İslam ulkelerinde zuhru ahir diye bir şey bilmezler Cunku kesinlikle yoktur Bir namazın iadesi farzın terkinden icap eder Vacibin terkinden, farzın tehirinden sehiv (yanılma) secdesi lazım gelir
 
Üst Alt