Derler ki namaz dort ceşittir;
1 si; Abdesti oylesine, hızlıca ve tam usulune riayet etmeden alıp, namazı hızlıca kılanlar; Bunlar ne abdestin ne namazın şartlarına uymazlarYani namazın dış şartlarını bile muhafaza edemeyenler
2 si; Abdesti tam alırlar, namazı da şartlarına uygun tam kılarlarLakin cisim orada ruh yokturNamaz şekille namazdır
Namazda gozlerini odada dolaştıranlar, daha once farketmedikleri en ince ayrıntılarına kadarMesela; A bak burda orumcek ağı varmış, temizleyeyim hemengibi
Ya da mac esnasında tv onunde namaza duranlarKi gol falan olursa kacırmasınlar
Ya da haberler esnasında tv ile aynı odada, ustelik haberlerin sesini biraz yukseltip bir taşla iki kuş vurduklarını zannedenler de bu grupta
3 su; Abdest ve namaz tamdır, namaz icinde de surekli Allah ile beraberdirlerLakin arada şeytan musallat olur, aklakalbe vesvese atar, ama cabuk sıyrılırlar ve yine O'na donerler
Boyle namaz kılanlara iki sevap vardır; Biri namazın, diğeri de şeytanla olan mucahedenin sevabı
4 su; namaza başlayınca Allahuekberdeyip hemen transa gecenler; Hani bacağının kesilmesi gereken sahabelerden birinin, ben namazdayken kesindemesi uzerine, aynen oyle yapmaları ve hic ağrı duymaması orneğinde olduğu gibi
Hepsinin ecri O'nun katında
Kişi abdest alırken duşunse ki; her azasını yıkadığında o azasıyla işlediği gunahlar dokuluyor, abdest sonunda tertemizVe namaz onu, gunahlarından temizliyor
Ve kimin huzuruna cıkacak
İnsan madde ve ruhtan muteşekkil
Yani yer ve gok insanda imtizac etmiş
Maddesi malum, Hz Adem'in yaradılışı
Ruhu ise O'ndan verilmiş
Maddesi hep dunya ile alakalı, ruhu ise semayla
İşte bundan dolayı insan maddesini, yerden cıkanlarla, dunyadaki herşeyle besler, doyurur
Ruhu ise gok yemişlerine muhtactır
Ruh, cisimde hapistir adeta
Gok Sofralarında ruhu doyurmazsa insan, ruh surekli feryat eder vucud zindanlarından haykırır!
Ruh, madde ile asla tatmin edilemeyeceği icin, maddeninmakamın vs vs en zirvesine cıksa da insan mutlu olamaz, ruhu actır ve feryattadır cunku
İşte namaz, ruhu doyurmak, teskin etmek, cığlıklarını susturmaktır
Bu bilincle namaza durmalı insan
Abdest alırken kimin huzuruna cıkacağının şuuruyla gitmeli suya
Ve abdestin, maddetenmanen arındırıcı olduğu bilinciyle
Abdest alırken ağzına aldığın suyun son damlası suzulurken bedeninden; Ağzınla işlediğin tum gunahlar dokulur
Gozlerinle, hayalinle işlediklerin, yuzunu yıkadığında gozlerdenkirpik uclarından, kulakla işlenen gunahlar kulaklardan, el ve ayakla işlediğin gunahlarsa, el ve ayak tırnaklarının uclarından suuzlen son damlalarla akar gider
Sahih hadis var bu konuda
Ve sen, abdest sonunda her iki anlamda; maddeten ve manen TERTEMİZSİNDİR!
Bundan buyuk lutuf olur mu?
Abdest işte bu bilincle alınırsa, huzura varmaya on hazırlık icin mukemmel bir ic donanımdır bu
Biliyor musunuz ki, ihlasve huşuda, duayla istenir O'ndan?
Surekli dualarda Ya Rabbi ihlasımı arttır, huşu verdemeli
Nasıl ki dunyada yuksek bir makam sahbinin huzuruna cıkarken, olabildiğince duzgun giyinir ve edepli olursun
İşte namazla Alemlerin Rabbi onune cıkacaksın! Başını eğ, ellerini onune bağla ve gozlerini sabitle!
Namaza başlarken alınan tekbir; Allahuekber!
Yani: Allahım Sen en buyuksun!
Benim icin sadece Sen varsın!
Kalbimde ve aklımda Sen'den daha buyuk, Sen'den daha onemli hicbirşey yok!
Ve bu tekbir, her ruknun edasından sonra surekli tekrarlanır
Neden biliyor musun?
Namazda bir an bile olsa, O'ndan uzaklaşan akıl ve yureği tekrar O'na sabitlemek icin bir ihtar, bir uyarıdır
Allahuekber! Sadece sadece Sen! Huzurdayım
Sonra Fatiha
Fatiha dahil, mutlaka namazda okuduğumuz surelerin manalarına vakıf olmalı, bilincleduyarak okumalıyız
Namazda Fatihayı okurken biz, Allah her ayet bitiminde kuluna cevap verirsoyleşir onunlaBu bilincle okunmalı Fatiha
Hatta Hz Omer radıyallahu anh, Fatiha'yı namazda uzun aralıklarla dura dura okurmuş ta, sormuşlar Neden?diyeO da ; Rabbimin verdiği cevapları dinliyor, lezzetleniyorumdemiş
Sonra ruku;
Şu bilincle eğilmeli insan;
Ya Rabbi! Sadece Senin onunde eğiliyorum, boyun bukuyorum
Cunku Sen en buyuksun! Bense en aciz, en zelil
Sana muhtacım, Seni tesbih ediyorum, iki buklumum huzurunda tum hicliğimle
Her rukuda bunu mutlaka duşunmeli
Doğrulduğunda ise Rabbinin onu duyduğunun bilinci ve sevinciyle şukurlerle kalkmalı
Sonra secde
Kulun Rabbine en yakın olduğu andır secde
O Kudretin, o azametin karşısında hicliğini hissetmekbenliğini SIFIRLAMAKtır!
KUL ol ki SULTAN olasın!
Duayı arttırmak gerek o yakınlıkta
O'nu tesbihten sonra kişi, O'nunla soyleşmeli daim
Sonra tahiyyat;
O'nu, Resul'u ve tum muslumanları selamlama, dua ve şehadetle dirilmedir
Mutlaka manasına ererek bilincle okunmalı!
Sonra selam;
Sağ tarafa selam verirken; Oradaki meleği duşun ve de ki lisanı halinle;
Şahid ol, bak O'nunlayım, O'na mutiyim
Sola selam verirken de; Şahid ol ve sil oncemi, bak O'nunlayım
1 si; Abdesti oylesine, hızlıca ve tam usulune riayet etmeden alıp, namazı hızlıca kılanlar; Bunlar ne abdestin ne namazın şartlarına uymazlarYani namazın dış şartlarını bile muhafaza edemeyenler
2 si; Abdesti tam alırlar, namazı da şartlarına uygun tam kılarlarLakin cisim orada ruh yokturNamaz şekille namazdır
Namazda gozlerini odada dolaştıranlar, daha once farketmedikleri en ince ayrıntılarına kadarMesela; A bak burda orumcek ağı varmış, temizleyeyim hemengibi
Ya da mac esnasında tv onunde namaza duranlarKi gol falan olursa kacırmasınlar
Ya da haberler esnasında tv ile aynı odada, ustelik haberlerin sesini biraz yukseltip bir taşla iki kuş vurduklarını zannedenler de bu grupta
3 su; Abdest ve namaz tamdır, namaz icinde de surekli Allah ile beraberdirlerLakin arada şeytan musallat olur, aklakalbe vesvese atar, ama cabuk sıyrılırlar ve yine O'na donerler
Boyle namaz kılanlara iki sevap vardır; Biri namazın, diğeri de şeytanla olan mucahedenin sevabı
4 su; namaza başlayınca Allahuekberdeyip hemen transa gecenler; Hani bacağının kesilmesi gereken sahabelerden birinin, ben namazdayken kesindemesi uzerine, aynen oyle yapmaları ve hic ağrı duymaması orneğinde olduğu gibi
Hepsinin ecri O'nun katında
Kişi abdest alırken duşunse ki; her azasını yıkadığında o azasıyla işlediği gunahlar dokuluyor, abdest sonunda tertemizVe namaz onu, gunahlarından temizliyor
Ve kimin huzuruna cıkacak
İnsan madde ve ruhtan muteşekkil
Yani yer ve gok insanda imtizac etmiş
Maddesi malum, Hz Adem'in yaradılışı
Ruhu ise O'ndan verilmiş
Maddesi hep dunya ile alakalı, ruhu ise semayla
İşte bundan dolayı insan maddesini, yerden cıkanlarla, dunyadaki herşeyle besler, doyurur
Ruhu ise gok yemişlerine muhtactır
Ruh, cisimde hapistir adeta
Gok Sofralarında ruhu doyurmazsa insan, ruh surekli feryat eder vucud zindanlarından haykırır!
Ruh, madde ile asla tatmin edilemeyeceği icin, maddeninmakamın vs vs en zirvesine cıksa da insan mutlu olamaz, ruhu actır ve feryattadır cunku
İşte namaz, ruhu doyurmak, teskin etmek, cığlıklarını susturmaktır
Bu bilincle namaza durmalı insan
Abdest alırken kimin huzuruna cıkacağının şuuruyla gitmeli suya
Ve abdestin, maddetenmanen arındırıcı olduğu bilinciyle
Abdest alırken ağzına aldığın suyun son damlası suzulurken bedeninden; Ağzınla işlediğin tum gunahlar dokulur
Gozlerinle, hayalinle işlediklerin, yuzunu yıkadığında gozlerdenkirpik uclarından, kulakla işlenen gunahlar kulaklardan, el ve ayakla işlediğin gunahlarsa, el ve ayak tırnaklarının uclarından suuzlen son damlalarla akar gider
Sahih hadis var bu konuda
Ve sen, abdest sonunda her iki anlamda; maddeten ve manen TERTEMİZSİNDİR!
Bundan buyuk lutuf olur mu?
Abdest işte bu bilincle alınırsa, huzura varmaya on hazırlık icin mukemmel bir ic donanımdır bu
Biliyor musunuz ki, ihlasve huşuda, duayla istenir O'ndan?
Surekli dualarda Ya Rabbi ihlasımı arttır, huşu verdemeli
Nasıl ki dunyada yuksek bir makam sahbinin huzuruna cıkarken, olabildiğince duzgun giyinir ve edepli olursun
İşte namazla Alemlerin Rabbi onune cıkacaksın! Başını eğ, ellerini onune bağla ve gozlerini sabitle!
Namaza başlarken alınan tekbir; Allahuekber!
Yani: Allahım Sen en buyuksun!
Benim icin sadece Sen varsın!
Kalbimde ve aklımda Sen'den daha buyuk, Sen'den daha onemli hicbirşey yok!
Ve bu tekbir, her ruknun edasından sonra surekli tekrarlanır
Neden biliyor musun?
Namazda bir an bile olsa, O'ndan uzaklaşan akıl ve yureği tekrar O'na sabitlemek icin bir ihtar, bir uyarıdır
Allahuekber! Sadece sadece Sen! Huzurdayım
Sonra Fatiha
Fatiha dahil, mutlaka namazda okuduğumuz surelerin manalarına vakıf olmalı, bilincleduyarak okumalıyız
Namazda Fatihayı okurken biz, Allah her ayet bitiminde kuluna cevap verirsoyleşir onunlaBu bilincle okunmalı Fatiha
Hatta Hz Omer radıyallahu anh, Fatiha'yı namazda uzun aralıklarla dura dura okurmuş ta, sormuşlar Neden?diyeO da ; Rabbimin verdiği cevapları dinliyor, lezzetleniyorumdemiş
Sonra ruku;
Şu bilincle eğilmeli insan;
Ya Rabbi! Sadece Senin onunde eğiliyorum, boyun bukuyorum
Cunku Sen en buyuksun! Bense en aciz, en zelil
Sana muhtacım, Seni tesbih ediyorum, iki buklumum huzurunda tum hicliğimle
Her rukuda bunu mutlaka duşunmeli
Doğrulduğunda ise Rabbinin onu duyduğunun bilinci ve sevinciyle şukurlerle kalkmalı
Sonra secde
Kulun Rabbine en yakın olduğu andır secde
O Kudretin, o azametin karşısında hicliğini hissetmekbenliğini SIFIRLAMAKtır!
KUL ol ki SULTAN olasın!
Duayı arttırmak gerek o yakınlıkta
O'nu tesbihten sonra kişi, O'nunla soyleşmeli daim
Sonra tahiyyat;
O'nu, Resul'u ve tum muslumanları selamlama, dua ve şehadetle dirilmedir
Mutlaka manasına ererek bilincle okunmalı!
Sonra selam;
Sağ tarafa selam verirken; Oradaki meleği duşun ve de ki lisanı halinle;
Şahid ol, bak O'nunlayım, O'na mutiyim
Sola selam verirken de; Şahid ol ve sil oncemi, bak O'nunlayım