zeberus1234
Yeni Üye
Dieric Bouts(1410/20 - 1475)
Bouts’un nerede doğduğu tam olarak bilinmemektedir, ancak Louvain’e yerleşmiş ve çalışmalarını burada sürdürmüştür. 1468- 69 yıllarında şehrin resmi ressamı sıfatını kazanmıştır.
Sanatçı çok sayıda dini konulu resim, özellikle bir seri Meryem ve Çocuk İsa resmi yapmıştır. Meryem Triptiği gibi erken tarihli çalışmalarında Rogier van der Weyden’in etkileri belirgindir.1450 tarihli Cehennem çarpıcı çalışmalarından biridir. Resim, yoğun ifade ve düş gücüne temellenen kuzey resim geleneğinin önemli bir örneğidir.
Flaman sanatçının Kutsal Ayin Altarı’nın orta panosunda yer alan Son Akşam Yemeği sahnesinde ayrıntılı bir şekilde verilmiş iç mekan sahnesi dikkat çekmektedir. Mekan resmin yüzeyine doğru açılmaktadır (kutu mekan). Mekanın başarılı sunumuna karşılık, figürlerde deformasyon ve çarpıtmalara yer verilmiştir. Bu, ifadeyi arttırmaya yönelik bir yaklaşımdır ve Flaman resmine özgü bir gerçeklik anlayışının ürünüdür. Resimde sol taraftan gelen ışık tüm mekanı aydınlatmaktadır.
Bouts’un 1460 yılında tamamladığı ve Louvain kentinin konsül binası için yaptığı İmparator Otto’nun Adaleti adlı resminde ince uzun bir şekilde sunulmuş figürler, kompozisyona dikey bir etki kazandırmaktadır. Figürlerdeki bu deformasyon, ifadeyi arttırıcı bir unsurdur.
Son Akşam Yemeği-1464-67
Bouts’un nerede doğduğu tam olarak bilinmemektedir, ancak Louvain’e yerleşmiş ve çalışmalarını burada sürdürmüştür. 1468- 69 yıllarında şehrin resmi ressamı sıfatını kazanmıştır.
Sanatçı çok sayıda dini konulu resim, özellikle bir seri Meryem ve Çocuk İsa resmi yapmıştır. Meryem Triptiği gibi erken tarihli çalışmalarında Rogier van der Weyden’in etkileri belirgindir.1450 tarihli Cehennem çarpıcı çalışmalarından biridir. Resim, yoğun ifade ve düş gücüne temellenen kuzey resim geleneğinin önemli bir örneğidir.
Flaman sanatçının Kutsal Ayin Altarı’nın orta panosunda yer alan Son Akşam Yemeği sahnesinde ayrıntılı bir şekilde verilmiş iç mekan sahnesi dikkat çekmektedir. Mekan resmin yüzeyine doğru açılmaktadır (kutu mekan). Mekanın başarılı sunumuna karşılık, figürlerde deformasyon ve çarpıtmalara yer verilmiştir. Bu, ifadeyi arttırmaya yönelik bir yaklaşımdır ve Flaman resmine özgü bir gerçeklik anlayışının ürünüdür. Resimde sol taraftan gelen ışık tüm mekanı aydınlatmaktadır.
Bouts’un 1460 yılında tamamladığı ve Louvain kentinin konsül binası için yaptığı İmparator Otto’nun Adaleti adlı resminde ince uzun bir şekilde sunulmuş figürler, kompozisyona dikey bir etki kazandırmaktadır. Figürlerdeki bu deformasyon, ifadeyi arttırıcı bir unsurdur.
Son Akşam Yemeği-1464-67