Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?

SoruCevap

Üye
Çözümler
1
Tepkime
67
Yaş
36
Coin
256,935
Difransiyel her iki mil ile bununla birlikte çalışırken aksların ayrı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar Araba virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla mesafe katedeceğinden içtekilerden daha seri dönmelidir Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz bu durumu sağlayan diferansiyeldir Difransiyel her iki tekerleğin aralarında yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır Dört tekerlekten çekişli araçlarda ise her çift teker için ayrı ayrı iki tane difransiyelleri vardır
Diferansiyelin Kısımlarına Bakacak Olursak;
Diferansiyel Yağları Şaft Universal Mafsallar Değişmez Sürat(CV) Mafsallar Diferansiyel Yağları
Difransiyelde yağlama birinci sırada gelen en kayda değer gerekliliklerden birisidir Yağlama için mutlaka özel difransiyel yağları kullanılmalıdır Yağ yuvarlak dişli göre mekanizma içerisinde dolaştırılır Difransiyel kovanının aşağıda yağı boşaltmak için üzerinde ise yağ eklenmesi için birer tapa bulunur
Şaft
Şanzımanı difransiyele bağlayan elemana şaft adı verilir Şaft şanzıman ile bağlantısında elastik bir yapıya sahiptir Yolların engebeli yapısında şanzıman düz konumunu tekrar tekrar koruyabilsin diye, şaft esnek bir yapıdadır Sürüş açısı değiştiğinde universal mafsallar şaftın elastik olmasını sağlar Ağır olmamaları için şaftlar içi boş boru şeklindedir Sarsılmayı alıkoymak için düzgün ve balansı gücenmiş olmalıdırlar Çoğunlukla motorun dönme hızıyla döndüklerinden hafif bükülmüş yada balanslı olurlarsa otomobilde ciddi hasarlara niçin olabilirler
Universal Mafsallar
Universal Mafsal şaftı şanzımana ve difransiyele bağlayan parçaya verilen isimdir Bir şaftın her iki ucunda birer tane bulunmak zorundadır Eğer şaft iki parçadan oluşuyorsa üç tane universal mafsal gerekir Mafsallar yolun yüzeyindeki değişiklikleri hissettirmeyecek ölçüde esnek olmalıdır Şaft dıştan daha minik mafsallar direksiyon sistemlerinde kullanılır İki tip universal mafsal vardır, en yaygın kullanılanı haç biçiminde olanıdır
Sabit Hız(CV) Mafsallar
Önden çekişli araçlar sadece aşağıda ve yukarı çalışan ve direksiyon kabiliyeti olan mafsallar isterler Dönüş açıları standart mafsala kadar daha değişik bir tasarım gerektirir CV mafsallar torku büyük açılarda daha etkili biçimde aktarabilirler Kuvveti fazla yumuşak biçimde iletirler
Dört asıl parçadan oluşurlar;
1 Dış kısım; içinde oluklar açılmıştır
2 Bilyalar; çoğunlukla yuvanın içinde bulunur
3 İç top; bilyaların çalışabilmesi için dış yüzeyinde oluklar bulunur
4 Kauçuk Körük; parçaları leke ve nemden korumak için muhafaza elemanı olarak kullanılır
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Üst Alt