Drift Nedir? Nasıl Yapılır?
imagesdriftnedirnasilyapilir5ad107819992a
Drift İlk olarak 90′lı yılların başında Japonya’nın dağlık ve virajlı yollarından hızla inmeye calışan kişiler tarafından keşfedilmiştirDrift temelde aracın virajı donme esnasında oluşan merkezkac kuvvetine direnemeyip arka kısmının kopması prensibine dayalı bir olaydır ve buna verilen isimdir
Drift teknikleri
Not:butun anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araclar ile mumkundur…
El freni kullanarak
Bu en temel tekniktir Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra duğmesi basılı kalacak şekilde el freni cekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan cekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir
VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)
Viraja yaklaşırken vites kucultulurAracın burnu viraj icine doğru cevrilir Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlarArdından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilirBu teknik el freni cekemeye benzetilebilir
GUC İLE (Power Over)
Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanırBundan sonra gaz ve direksiyon ile arac kontrol edilirBu teknik icin guclu cekişe sahip otomobiller gerekmektedir
SAVURMA (FEINT)
Arac viraja girmeye yakınken once virajın aksi tarafına doğru yonlendirilir yani kontra verilir Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte arac viraj yonune cevrilirBu şekilde arkadan kaymaya başlayan arac gaz ve kontra ile kontrol edilir
DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)
Aracın gucten duştuğu durumlarda gerekli gucu alabilmek icin deviri yukseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak icin kullanılırBir drift tekniğinde cok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir
LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden once dreksiyon viraj icine yonelmiş haldeyken frene basılır ve arac viraj icinde arkadan kayana kadar ayak frende kalırKayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile arac kontrol edilirGereğinden fazla hızlı girilen virajlarda arac onden kayacaktır,bu yuzden viraja girerken hızı ayarlamak cok onemlidirOnden kayma durumunda pilot araca yon verme konrolunu kaybeder ve arac viraj dışına doğru kayar
imagesdriftnedirnasilyapilir5ad107819992a
Drift İlk olarak 90′lı yılların başında Japonya’nın dağlık ve virajlı yollarından hızla inmeye calışan kişiler tarafından keşfedilmiştirDrift temelde aracın virajı donme esnasında oluşan merkezkac kuvvetine direnemeyip arka kısmının kopması prensibine dayalı bir olaydır ve buna verilen isimdir
Drift teknikleri
Not:butun anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araclar ile mumkundur…
El freni kullanarak
Bu en temel tekniktir Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra duğmesi basılı kalacak şekilde el freni cekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan cekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir
VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)
Viraja yaklaşırken vites kucultulurAracın burnu viraj icine doğru cevrilir Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlarArdından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilirBu teknik el freni cekemeye benzetilebilir
GUC İLE (Power Over)
Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanırBundan sonra gaz ve direksiyon ile arac kontrol edilirBu teknik icin guclu cekişe sahip otomobiller gerekmektedir
SAVURMA (FEINT)
Arac viraja girmeye yakınken once virajın aksi tarafına doğru yonlendirilir yani kontra verilir Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte arac viraj yonune cevrilirBu şekilde arkadan kaymaya başlayan arac gaz ve kontra ile kontrol edilir
DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)
Aracın gucten duştuğu durumlarda gerekli gucu alabilmek icin deviri yukseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak icin kullanılırBir drift tekniğinde cok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir
LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden once dreksiyon viraj icine yonelmiş haldeyken frene basılır ve arac viraj icinde arkadan kayana kadar ayak frende kalırKayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile arac kontrol edilirGereğinden fazla hızlı girilen virajlarda arac onden kayacaktır,bu yuzden viraja girerken hızı ayarlamak cok onemlidirOnden kayma durumunda pilot araca yon verme konrolunu kaybeder ve arac viraj dışına doğru kayar