Çocuğun sürekli hareket halinde olması
Koordine olamama
Konsantre olamama/dikkat-algı problemi
Bir şeylere çarpma
Kendini kontrol edememe
Kendine güvensizlik
Vücut parçalarının uzaydaki konumlarını söyleyememe
Konuşmakta ya da oyun oynamakta zorlanmak
Yeme problemleri
Dil – konuşma problemleri
Anneden başka herhangi birine gitmeyi reddetme
Beceri gerektiren oyun ve oyuncaklarla oynamaktan kaçınma
Tuvalet eğitimi almakta güçlük çekme
Davranış problemleri
Bir obje ya da aktiviteden başka bir duruma geçmekte güçlük çekme
Giyinmekte zorlanma ya da kendini rahat hissedememe
Gevşek vücut ve/veya zayıf denge
Çocuğun kolayca ürkmesi
Dokunsal, işitsel, görsel ve tat uyaranlarına karşı fazla hassas olması
Akademik öğrenme becerisinin düşük olması, öğrenmeye açık olamama
Soyut düşünme kabiliyetinin olmaması/düşük olması
Yiyecek olmayan nesneleri yalama, ağzına götürme
Yavaş hareket etme
Kendine ve eşyalara vurma/dokunma
Çorap giymek istememe
Her şeyi koklamak isteme
Saçlarının, tırnaklarının kesilmesini istememe
Yüzünün yıkanmasını istememe
Elleri bir araya getirmede problem
Dikkat dağınıklığı
Sallanmaktan veya zıplamaktan hoşlanmama veya aşırı hoşlanma
Banyo yapmak istememe
Bir oyunu sürdürmede güçlük çekme
Merdiven inmede ve çıkmada zorlanma
Kurallı oyunları oynamada zorlanma
Fazla ışıktan çok hoşlanma veya karanlıkta olmayı tercih etme
Ani seslerden korkma
Yaşına uygun oyuncaklarla oynamama
Kalem tutmak ve resim yapmak gibi ince motor becerilerini yapmakta yaşıtlarına göre zorluk çekme
Ayakların yerden kesilmesinden hoşlanmama
Bazı yüzeylere temas etmekten ve dokunmaktan kaçınma
Özellikle çıplak ayakla, kuma ve çime basmaktan kaçınma
Sadece belirli tatları (örneğin tuzlu veya tatlı) yeme
Duyu Bütünleme Bozuklukları genellikle çocuklarda görülmektedir. Ancak yetişkinleri de etkileyebilmektedir. Duyu Bütünleme Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu, Özel Öğrenme Güçlüğü, Gelişimsel Koordinasyon Bozukluğu gibi gelişimsel koşullarda sıklıkla görülmektedir.
Duyu Bütünleme Bozukluğu ile mücadele eden çocuklar aynı zamanda depresyon, başarısızlık, sosyal izolasyon gibi ikincil etkiler yaşayabilirler.
Koordine olamama
Konsantre olamama/dikkat-algı problemi
Bir şeylere çarpma
Kendini kontrol edememe
Kendine güvensizlik
Vücut parçalarının uzaydaki konumlarını söyleyememe
Konuşmakta ya da oyun oynamakta zorlanmak
Yeme problemleri
Dil – konuşma problemleri
Anneden başka herhangi birine gitmeyi reddetme
Beceri gerektiren oyun ve oyuncaklarla oynamaktan kaçınma
Tuvalet eğitimi almakta güçlük çekme
Davranış problemleri
Bir obje ya da aktiviteden başka bir duruma geçmekte güçlük çekme
Giyinmekte zorlanma ya da kendini rahat hissedememe
Gevşek vücut ve/veya zayıf denge
Çocuğun kolayca ürkmesi
Dokunsal, işitsel, görsel ve tat uyaranlarına karşı fazla hassas olması
Akademik öğrenme becerisinin düşük olması, öğrenmeye açık olamama
Soyut düşünme kabiliyetinin olmaması/düşük olması
Yiyecek olmayan nesneleri yalama, ağzına götürme
Yavaş hareket etme
Kendine ve eşyalara vurma/dokunma
Çorap giymek istememe
Her şeyi koklamak isteme
Saçlarının, tırnaklarının kesilmesini istememe
Yüzünün yıkanmasını istememe
Elleri bir araya getirmede problem
Dikkat dağınıklığı
Sallanmaktan veya zıplamaktan hoşlanmama veya aşırı hoşlanma
Banyo yapmak istememe
Bir oyunu sürdürmede güçlük çekme
Merdiven inmede ve çıkmada zorlanma
Kurallı oyunları oynamada zorlanma
Fazla ışıktan çok hoşlanma veya karanlıkta olmayı tercih etme
Ani seslerden korkma
Yaşına uygun oyuncaklarla oynamama
Kalem tutmak ve resim yapmak gibi ince motor becerilerini yapmakta yaşıtlarına göre zorluk çekme
Ayakların yerden kesilmesinden hoşlanmama
Bazı yüzeylere temas etmekten ve dokunmaktan kaçınma
Özellikle çıplak ayakla, kuma ve çime basmaktan kaçınma
Sadece belirli tatları (örneğin tuzlu veya tatlı) yeme
Duyu Bütünleme Bozuklukları genellikle çocuklarda görülmektedir. Ancak yetişkinleri de etkileyebilmektedir. Duyu Bütünleme Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu, Özel Öğrenme Güçlüğü, Gelişimsel Koordinasyon Bozukluğu gibi gelişimsel koşullarda sıklıkla görülmektedir.
Duyu Bütünleme Bozukluğu ile mücadele eden çocuklar aynı zamanda depresyon, başarısızlık, sosyal izolasyon gibi ikincil etkiler yaşayabilirler.