Son konular

Ehl-i Sunnet İtikadı Nedir?

Konuyu Yükselt

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
1
Çözümler
1
Tepkime
43
Puanları
318
Yaş
36
Coin
256,938
Ehli Sunnet İtikadı
Hadisi şerifte, ummetin 73 fırkaya ayrılacağı, birisi haric diğerlerinin Cehenneme gideceği, Cennete gidecek tek fırkanın Peygamber aleyhisselamın ve Eshabı kiramın yolundan giden fırka olduğu bildirilmiştir İtikatda ayrılık olmaz İslam alimleri, Hadisi şerifler ve icma ile hasıl olan hukumleri sistemleştirmişlerdir Bu sisteme Ehli sunnet vel cemaat dendiği butun mu’teber kitaplarda yazılıdır Sonradan cıkmış değildir Tek doğru olan islam itikadının adıdır

Allah'ın ezeldeki sıfatları mahluk ve sonradan olma değildir Allah'ın sıfatlarının yaratılmış ve sonradan olduğunu soyleyen, yahut tereddut eden veya şuphe eden kimse Yuce Allah'ı inkar etmiş olur

Kur'anı Kerim, Allah kelamı olup, mushaflarda yazılı, kalplerde mahfuz, dil ile okunur ve HzPeygamber'e indirilmiştir Bizim Kur'anı Kerim'i teleffuzumuz, yazmamız ve okumamız mahluktur fakat Kur'an mahluk değildir Allah'ın Kur'an'da belirttiği Musa ve diğer Peygamberlerden, firavun ve İblis'ten naklen verdiği haberlerin hepsi Allah kelamıdır, onlardan haber vermektedir Kur'an ise Allah'ın kelamı olup, kadim ve ezelidir

Allah bir şey'dir, fakat diğer şeyler gibi değildir O'nun varlığı cisim, cevher, araz, had, zıd, eş ve ortaktan uzaktır O'nun Kur'an'da zikrettiği gibi eli, yuzu ve nefsi vardır, Allah'ın Kur'an'da zikrettiği gibi el, yuz ve nefs gibi şeyler, keyfiyetsiz sıfatlardır

O'nun eli, kudreti veya nimetidir denilemez Zira bu takdirde sıfat iptal edilmiş olur Bu, Kaderiyye ve Mutezile'nin goruşudur O'nun elinin, keyfiyetsiz sıfat olması gibi, gazabı ve rızası da keyfiyetsiz sıfatlarından iki sıfattır

Allah, eşyayı bir şeyden yaratmadı Allah, eşyayı oluşundan Once, ezelde biliyordu O, eşyayı takdir eden ve oluşturandır

Allah'ın dilemesi, ilmi, kazası, takdiri ve Levhi Mahfuz'daki yazısı olmadan, dunya ve ahirette hicbir şey vaki olmaz Ancak onun Levhi Mahfuz'daki yazısı, hukum olarak değil, vasıf olarak yazılıdır Kaza, kader ve dilemek, O'nun nasıl olduğu bilinmeyen sıfatlarındandır

Allah, yok olanı yokluğu halinde yok olarak bilir, onun yarattığı zaman nasıl olacağını bilir,Var olanı, varlığı halinde var olarak bilir, onun yokluğunun nasıl olacağını bilir Allah ayakta duranın ayakta duruş halini, oturduğu zaman da oturuş halini bilir Butun bu durumlarda Allah'ın ilminde ne bir değişme, ne de sonradan olma bir şey hasıl olmaz Değişme ve ihtilaf, yaratılanlardan olur


Peygamberlerin hepsi de (salat ve selam olsun) kucuk, buyuk gunah, kufur ve cirkin hallerden munezzehtir Fakat onların surcme ve hataları vaki olmuştur HzMuhammed, Allah'ın sevgili kulu, resulu, nebisi, secilmiş tertemiz kuludur O hicbir zaman puta tapmamış, goz acıp kapayacak bir an bile Allah'a ortak koşmamaktır O, kucuk buyuk hicbir gunah işlememiştir

Peygamberlerden sonra insanların en faziletlisi, Ebu Bekr esSıddık, sonra Omer elFaruk, sonra Osman b Affan Zu'nNureyn, daha sonra Aliyyu'lMurtaza'dır Allah hepsinden razı olsun Onlar doğruluk uzere , doğruluktan ayrılmayan, ibadet eden kimselerdir Hepsine sevgi ve saygı duyarız HzPeygamber'in ashabının hepsini Sadece hayırla anarız

Bir muslumanı, helal saymaması şartıyla, buyuk gunahlardan birini işlemesi ile kafir sayamayız Bu durumdaki bir kimseden iman ismini kaldıramayız, ona gercek amlamda mu'min deriz Bir Mu'minin kafir olamamakla beraber gunahkar olması caizdir Gunahlar, mu'mine zarar vermez demeyiz Keza gunah işleyen Kimse Cehennem'e girmez de demeyiz Dunyadan mu'min olarak ayrılan kimse,fasık da olsa Cehenem'de ebedi kalacaktır, demeyiz Murcie'nin dediği gibi, iyiliklerimiz makbul, kotuluklerimiz de affetdilmiştir, demeyiz Fakat kim butun şartlarına uygun, mufsit ayıplardan uzak amel işler ve onu kufur ve dinden donme gibi şeylerle boşa cıkarmaz ve dunyadan mu'min olarak ayrılırsa şuphesiz Allah onun amelini zayi etmez, bilakis kabul eder ve ondan dolayı sevap verir, deriz Allah'a ortak koşmak ve kufur dışında, buyuk ve kucuk gunah işleyen, fakat tevbe etmeden mu'min olarak olen kimsenin durumu Allah'ın dilemesine bağlıdır Dilerse ona Cehennem'de azap eder, dilerse affeder ve hic azaba uğratmaz Herhangi bir amele riya karıştığı zaman, o amelin ecrini yokeder Keza ucub(kendi amelini usutun gormek)de boyledir

Peygamberlerin mucizeleri ve velilerin kerametleri haktır Ancak Haberlerde belirtildiği uzere İblis, Firavun ve Deccal gibi Allah duşmanlarına ait olan, onların şimdiye kadar vukua geliş ve gelecekhallerine mucize de, keramet de demeyizBu onların hacetlerini yerine getirmedir Zira , Allah, duşmanlarının ihtiyaclarını, onları derece derece cezaya cekmek ve sonunda cezalandırmak şeklinde yerine getirir Onlar da bunu aldanarak azgınlık ve kufurde haddiaşarlar Bunların hepsi de caiz ve mumkundur

Yuce Allah yaratmadan once de yaratıcı, rızık vermeden evvel de rızıklandırıcı idi Allah ahrette gorulecektir Muminler Allahı cennette aralarında mesafe olmaksızın, teşbihsiz ve keyfiyetsiz olarak baş gozleriyle goreceklerdir

İman; dil ile ikrar kalb ile tasdiktir Gokte ve yerde bulunanların imanı, iman edilmesi gereken şeyler yonunden artmaz ve eksilmez, fakat yakin ve tasdik yonunden artar ve eksilir Muminler iman ve tevhid hususunda birbirlerine musavidirler Fakat amel itibariyle birbirlerinden farklıdırlar

İslam Allahın emirlerine teslim olmak ve itaat etmek demektir Lugat itibariyle iman ve islam arasında fark vardır Fakat islamsız iman imansız da islam olmaz Onların ikisi de bir şeyin ici ve dışı gibidirler

Din ise; iman ve şeriatlerin hepsine verilen bir isimdir Biz, Yuce Allahı kendisini kitabında tavsif ettiği butun sıfatlarıyla gercek olarak biliriz

Hic kimse Allahın şanına layık şekilde hakkıyla ibadet etmeğe kadir değildir Fakat insan ancak Allahın kitabında, Rasulullahın bildirdiği olcude Allaha ibadet eder

Butun muminler; marifet yakin, tevekkul, muhabbet, rıza, korku ve umit ve iman hususunda birbirlerine musavidirler Bu konuda imanın dışındaki hususlarda farklılaşırlar

Allah, kullarına karşı lutufkardır, adildir, kulun hakettiği sevabı lutfuyla kat kat fazlasıyla verir Kulunu, adaletinin icabı olarak işlediği gunahdan dolayı cezalandırır Keza lutuf olarak bağışlarda

Peygamberlerin şefaatı haktır Peygamberimizin şefaati, gunahkar muminler ve onlardan buyuk gunah işleyip cezayı hak etmiş olanlar icin hakk ve sabittir

Kıyamet gunu amellerin mizanla tartılacağı hususu haktır HzPeygamberin havzı haktır Kıyamet gunu, hasimler arasında iyilikler, alınarak kısas ve hesaplaşma olması haktır İyilikler bulunmadığı takdirde kotuluklerin atılması, hak ve caizdir

Cennet ve cehennem halen yaratılmıştır, ebediyyen de fani olmayacaklardır

Yuce Allahın cezası da, sevabı da ebedidir

Allah dilediğini kendisinin bir lutfu olarak hidayete ulaştırır ilediğini de adaletinin gereği olarak sapıklığa duşurur Allahın sapıklığa duşurmesi, hızlanıdır Hızlanın manası ise; Allahın razı olacağı şeylerden onun muvaffak kılmayıp, yardımını kesmesidir Bu Allahın adaleti gereğidir Keza, Allahın gunahkarları, isyanları sebebiyle cezalandırması da adaleti icabıdır

Şeytan, mumin kuldan imanı baskı ve cebirle alır, dememiz doğru değildir Fakat kul imanı terkederse şeytan da onun imanını alır, deriz

Kabirde Munkerle Nekirin sualleri haktır

Kabirde ruhun cesde iade edilmesi haktır

Butun kafirler ve asi muminler icin kabir sıkıntısı ve azabı haktır

Alimlerin, Allahın sıfatlarını farsca(Arapcadan başka bir dille) soylemeleri caizdir Fakat Yed yani el kelimesi, Allahın sıfatı olarak soylenemez Fakat fasca olarak Ruyi Huda Allahın yuzu demek değil, keramet ve zillet manasındadır İtaatli olarak kul, Allaha keyfiyetsiz olarak, asi kul ise keyfiyetsiz olarak Allahtan uzak olur Yakınlık, uzaklık ve yonelmek yalvaran kula racidir Keza, cennette komşuluk ve Allahın onunde bulunmak, keyfiyetsiz şeylerdir

Kuran Allahın rasulune indirilmiş olup, mushaflarda yazılıdır

İnsan tevhid ilminin inceliklerinden herhangi birinde guclukle karşılaşırsa, sorup oğreneceği bir alim buluncaya kadar, Allah katında doğru olana inanması gerekir Boyle bir kimseyi arayıp bulmakta gecikmesi değildir Bu hususta tereddud edilerek beklemek mazur gorulmez Eğer tereddut ederek beklerse kafir olur

Mirac haberi haktır Onu reddeden sapık ve bidatcı olur

Deccalın, yecuc ve mecucun ortaya cıkması, guneşin batıdan doğması, Hzİsanın gokten inmesi ve sahih haberlerde bildirilen kıyamet alametlerinin hepsi de hakktır

Yuce Allah dilediğini doğru yola hidayet eder

Muhammed aleyhisselam son peygamberdir Ondan sonra peygamber gelmez

Eshabı kiramın tamamını sevmek, hicbirini kotulememek gerekir
Kaynak: İhlas Yayınları
 

Similar threads

  • Soru
Allah Gozle Gorulecek mi Allah'ı gormek Allah'ın sıfatlarıAllah'ın subuti sıfatlarıAllah'ın zati sıfatları cennetlikler iman Allahu tealayı mu'minler Cennette gorecektir Fakat, nasıl olduğu bilinmeyen bir gormekle goreceklerdir Nasıl olduğu bilinmeyeni, anlaşılmıyanı gormek de, nasıl olduğu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
21
  • Soru
İmanın Sıhhatinin Şartları İmanın Allah katında sahih ve gecerli olması icin şu şartların bulunması gerekir: 1 Devam ve sebat: iman dairesine giren bir kimse, bu imanını olene kadar devam ettirmeli, iman ile Allah'ın huzuruna cıkmaya kesin niyet etmelidir İmanda devam etmeye niyet etmeyip...
Cevaplar
0
Görüntüleme
13
  • Soru
Allah ın sıfatları ve anlamları nelerdir? Yuce Allah vardır Onun zatı, butun kemal sıfatları ile muttasıf (yani butun guzeliklere eksizsiz olarak sahip ), Butun noksan sıfatlardan munezzeh ve uzaktır sıfatı zatiye ve sıfatı subutiyye olmak uzere ikiye ayrılır A)Allah'ın zati sıfatları 1)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
21
  • Soru
Kufre Sebep olan Soz ve Haller 1 Allahın varlığı hakkında insanda meydana gelecek en ufak bir şuphe ve tereddut 2 Allahın cisim olduğunu duşunmek ve hayalinde canlandırmak 3 Cenab'ı Hakkın sıfatlarından herhangi birini insanların sıfatlarına benzetmek (Mesela Cenabı Hakk'a dil ve ağız gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
14
  • Soru
İmanı Zayıflatan veya İmanı Yok Eden Şeyler 1 Allahın varlığı hakkında insanda meydana gelecek en ufak bir şuphe ve tereddut 2 Allahın cisim olduğunu duşunmek ve hayalinde canlandırmak 3 Cenab'ı Hakkın sıfatlarından herhangi birini insanların sıfatlarına benzetmek (Mesela Cenabı Hakk'a dil ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
25
Üst Alt