Gecmişten Gunumuze Önemli Ticaret Yolları

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
Gecmişten bugune ticaret yolları
Tarihi ticaret yolları
onemli ticaret yolları

İpek Yolu

* Tam ismi ile Pers Kral Yolu Pers İmparatorluğu kralı I Darius zamanında MO 5 yuzyılda yapılmış olan bir antik anayoludur
* Batıda Sard’dan başlayarak (Turkiye’de İzmir’in 95 km kadar doğusunda) doğuya doğru Asur’un başkenti Ninova’ya (şu anki Musul Irak) varmaktadır daha sonra Babil’in (şu anki Bağdat Irak) guneyine gecmektedir
* Lidya kralı Giges ticaret icin Efes’ten başlayıp Mezopotamya’ya kadar uzanan Kral Yolu’nu yapmışlardır EfesNinova arasındaki ticaret yolu doğubatı arasında ticaretin ve kulturel etkileşimin hızlanmasını sağlamıştır

Baharat Yolu

* Eski cağlarda Uzakdoğu’yu Batı’ya bağlayan ticaret yollarından biriydi
* Baharat gunumuzden binlerce yıl once Doğu ulkelerinde kullanılıyordu Ortacağ Avrupası’nda soyluların sofralarına da girince cok onemli bir ticaret urunu haline geldi Ama pahalı olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu
* Baharat Yolu; Coğrafi Keşiflerden once Hindistan’la Akdeniz limanları arasında taşımada yararlanılan bir yoldur Hindistan’da ve Guney Arabistan’da cıkan baharatlar Avrupa’da cok aranıyordu Bunlar iki yoldan Akdeniz limanlarına goturuluyordu Birincisi; Hindistan’dan gemilerle İran (Basra) Korfezi ve Irak uzerinden kervanlarla Akdeniz ve Suriye limanlarına taşınıyordu İstanbul bu malların en cok bulunduğu şehirdi İkinci yol; yine gemilerle Hint Okyanusu ve Kızıldeniz’den Suveyş’e getiriliyor oradan kervanlarla İskenderiye’ye Akdeniz limanlarına yollanıyordu
* Baharat Yolu ile; Hindistan’ın karabiber zencefil tarcın gibi baharatları ile inci mercan fildişi elmas gibi değerli taşlar ve diğer mallar Akdeniz limanlarına ulaştırılır oradan Avrupa’ya gonderilirdi

Kral Yolu

Kral Yolu veya tam ismi ile Pers Kral Yolu, Pers İmparatorluğu Kralı Darius I zamanında MO 5 yuzyılda yapılmış olan bir antik anayoldur Darius yolu buyuk imparatorluğunu boyunca Susa'dan Sardis'e kadar hızlı ulaşımı kolaylaştırmak icin yapmıştır Bu kuryeler yedi gunde 2699 kilometre seyahat edebiliyorlardı Yunanlı tarihci Herodotus'un yazdığı, Dunya'da Persli kuryelerden daha hızlı seyahat eden başka bir şey yokturcumleleri ile onları ovmektedir Benzer bir şekilde, Ne kar ne yağmur ne sıcaklık ne de gecenin karanlığı onların gorevlerini yapmalarına engeldicumlesi ise bu kuryelerin gayri resmi sloganlarıydı
Yolun seyri Herodotus'un yazılarından, arkeolojik araştırmalardan ve tarihi kayıtlardan yararlanılarak yeniden yapılmıştır Batıda Sardis'ten başlayarak (Turkiye'de İzmir'in 95 km kadar doğusunda), doğuya doğru şu anki Turkiye'nin orta kuzey kısmından Asur'un başkenti Nineveh'a (şu anki Musul, Irak) varmaktadır, daha sonra Babil'in (şu anki Bağdat, Irak) guneyine gecmektedir Babil'in yakınından, yolun iki ayrı yola ayrıldığı duşunulmektedir, bir tanesi kuzeybatıya daha sonra batıdan Ecbatana ve oradan da İpek Yolu ile beraber gitmektedir, diğer yol ise doğuya devam ederek Pers başkenti Susa'ya (şu anki İran) ulaşmaktadır ve daha sonra guneydoğudan Persepolis gecmektedir
 
Üst Alt