Gecmişten bugune renault
renault tarihcesi
imagesgecmistengunumuzerenault5ad16ce77ab58
Otomobil markalarından Fransa’nın enbuyuk, dunyanın sayılı otomobil ureticilerinden olan Renault 1898’den beri araba uretmektedir Renault şirketi, 1899’da Soci
t
Renault Frères olarak Louis Renault, erkek kardeşleri Marcel ve Fernand, ve arkadaşı Thomas Evert tarafından kurulmuştur Louis babalarının tekstil işinde kabiliyetlerini bileyen kardeşleriyle ekip kurmadan once de birkac model tasarlamış ve uretmiş, parlak ve umit vaat eden (aspiring) genc bir muhendisti Louis tasarım ve uretimle uğraşırken, Marcel ve Fernand şirket yonetimiyle uğraşmaktaydı
İlk Renault araba, Renault Voiturette 1CV 24 Aralık 1898’de bir test suruşunden sonra Louis’in babasının bir arkadaşına satıldı Muşteri kucuk arabanın işleyişinden ve caddeleri tırmanışından oyle etkilenmişti ki arabayı satın aldı
Kardeşler kısa surede motor yarışlarına katılmanın araclarına kamuoyu yaratacağını fark etti ve Renault Fransa’da şehirden şehire ilk yarışlarda anında başarı kazanarak tanındı, boylece şirket hızla buyudu Hem Louis, hem de Marcel Renault şirket araclarıyla yarışlara katıldılar ancak Marcel 1903’de ParisMadrid yarışında kazada oldu Louis Renault bir daha hic yarışmamasına rağmen şirketi yarışlarla gayet ilgili kalmaya devam etti ve Renault AK 90CV 1906’da yapılan tarihte ilk Grand Prix motor yarışını kazandı Louis, Ferdinand’ın da sağlık sorunları nedeniyle emekliye ayrılması sonucunda kalan tek kardeş olarak kontrolu ele aldı
Renault’nun inovasyon unu daha en baştan gelişti (fostered) 1899’da, Renault ilk sedan arabasını piyasaya surmenin yanısıra ilk turbocharger’ının patentini aldı O sırada, arabalar halen cok lukstu ve en kucuk Renault’nun 3000 Frank olması bunu yansıtmaktaydı; bu miktar ortalama bir işcinin 10 yılda kazanacağı tutardı Arabaların yanı sıra Renault savaş oncesi yıllarda taksi, otobus ve ticari kargo aracları da uretiyordu ve I Dunya Savaşı (19141918) sırasında devrimsel Renault FT17 tankı gibi cephane, askeri ucak ve araclar işine girdi Renault dunyanın lider ucak motoru ureticisi haline geldi, ve şirketin askeri tasarımlarının başarısı oyle boyuta geldi ki Renault’nun bizzat kendisi Muttefiklerden başarıya katkılarından dolayı odul aldı Savaşın sonunda, Renault Fransa’nın bir numaralı ozel sektor ureticisi olmuştu
Renault firması ulkemizde 1968 de geldi Mais 10 Ocak 1968 tarihinde, Ankara’da 20 milyon lira sermaye ile ve iki ayrı kurucu ortak tarafından oluşturuldu Birinci kurucu ortak Oyak sermayenin %975′ini, Tukaş ise %25′ini ustlendi
17 Eylul 1968 tarihinde Anonim Şirket olan ve Bursa’ya taşınan şirket merkezi, 28 Kasım 1970′ de İstanbul’a taşındı Ardından Renault marka otomobili 1971 tarihinde Turk tuketicisine sundu
5 Haziran 1974 tarihinde şirketin adı “MAİS Motorlu Araclar İmal ve Satış Anonim Şirketi olarak yeniden değiştirildi Ortaklıktan ayrılan Tukaş’ın yerini Oyak Sigorta aldı 28 Mayıs 1993′te yapılan bir hisse değişikliği sonucu OYAK ve Oyak Sigorta’nın oluşturduğu yerli ortakların payı %80 olurken, %20 oranında hisse ise eski adı R
gie Renault olan, Renault SA’ ya devredildi 1997 yılında ise yeni bir hisse paylaşımına gidildi ve Oyak’ın payı %51, Renault SA’nın payı ise %49 olarak belirlendi
renault tarihcesi
imagesgecmistengunumuzerenault5ad16ce77ab58
Otomobil markalarından Fransa’nın enbuyuk, dunyanın sayılı otomobil ureticilerinden olan Renault 1898’den beri araba uretmektedir Renault şirketi, 1899’da Soci
t
Renault Frères olarak Louis Renault, erkek kardeşleri Marcel ve Fernand, ve arkadaşı Thomas Evert tarafından kurulmuştur Louis babalarının tekstil işinde kabiliyetlerini bileyen kardeşleriyle ekip kurmadan once de birkac model tasarlamış ve uretmiş, parlak ve umit vaat eden (aspiring) genc bir muhendisti Louis tasarım ve uretimle uğraşırken, Marcel ve Fernand şirket yonetimiyle uğraşmaktaydı
İlk Renault araba, Renault Voiturette 1CV 24 Aralık 1898’de bir test suruşunden sonra Louis’in babasının bir arkadaşına satıldı Muşteri kucuk arabanın işleyişinden ve caddeleri tırmanışından oyle etkilenmişti ki arabayı satın aldı
Kardeşler kısa surede motor yarışlarına katılmanın araclarına kamuoyu yaratacağını fark etti ve Renault Fransa’da şehirden şehire ilk yarışlarda anında başarı kazanarak tanındı, boylece şirket hızla buyudu Hem Louis, hem de Marcel Renault şirket araclarıyla yarışlara katıldılar ancak Marcel 1903’de ParisMadrid yarışında kazada oldu Louis Renault bir daha hic yarışmamasına rağmen şirketi yarışlarla gayet ilgili kalmaya devam etti ve Renault AK 90CV 1906’da yapılan tarihte ilk Grand Prix motor yarışını kazandı Louis, Ferdinand’ın da sağlık sorunları nedeniyle emekliye ayrılması sonucunda kalan tek kardeş olarak kontrolu ele aldı
Renault’nun inovasyon unu daha en baştan gelişti (fostered) 1899’da, Renault ilk sedan arabasını piyasaya surmenin yanısıra ilk turbocharger’ının patentini aldı O sırada, arabalar halen cok lukstu ve en kucuk Renault’nun 3000 Frank olması bunu yansıtmaktaydı; bu miktar ortalama bir işcinin 10 yılda kazanacağı tutardı Arabaların yanı sıra Renault savaş oncesi yıllarda taksi, otobus ve ticari kargo aracları da uretiyordu ve I Dunya Savaşı (19141918) sırasında devrimsel Renault FT17 tankı gibi cephane, askeri ucak ve araclar işine girdi Renault dunyanın lider ucak motoru ureticisi haline geldi, ve şirketin askeri tasarımlarının başarısı oyle boyuta geldi ki Renault’nun bizzat kendisi Muttefiklerden başarıya katkılarından dolayı odul aldı Savaşın sonunda, Renault Fransa’nın bir numaralı ozel sektor ureticisi olmuştu
Renault firması ulkemizde 1968 de geldi Mais 10 Ocak 1968 tarihinde, Ankara’da 20 milyon lira sermaye ile ve iki ayrı kurucu ortak tarafından oluşturuldu Birinci kurucu ortak Oyak sermayenin %975′ini, Tukaş ise %25′ini ustlendi
17 Eylul 1968 tarihinde Anonim Şirket olan ve Bursa’ya taşınan şirket merkezi, 28 Kasım 1970′ de İstanbul’a taşındı Ardından Renault marka otomobili 1971 tarihinde Turk tuketicisine sundu
5 Haziran 1974 tarihinde şirketin adı “MAİS Motorlu Araclar İmal ve Satış Anonim Şirketi olarak yeniden değiştirildi Ortaklıktan ayrılan Tukaş’ın yerini Oyak Sigorta aldı 28 Mayıs 1993′te yapılan bir hisse değişikliği sonucu OYAK ve Oyak Sigorta’nın oluşturduğu yerli ortakların payı %80 olurken, %20 oranında hisse ise eski adı R
gie Renault olan, Renault SA’ ya devredildi 1997 yılında ise yeni bir hisse paylaşımına gidildi ve Oyak’ın payı %51, Renault SA’nın payı ise %49 olarak belirlendi