zeberus1234
Yeni Üye
Gercek Sevgi Ebedi Sevgili
İnsan neyi severse ona koşar
Kişinin kendisi kamil olmadıkca Ravzada bekci, Kabede muezzin olsa ne fayda! Allahı bilmek kemal elde etmekle olur; bekcilikle, muezzinlikle değil Bizler de Allahı biliyoruz İman cihetiyle hepimiz ehli imanız Hepimizin imanı birdir, yuz gramı beş yuz gramı olmaz İman artıp eksilmeyen Rabbani bir nurdur İman ettiğini dille ikrar, kalple tasdik eden herkesin imanı birdir Farkımız kemalat derecesindedir
Padişah da, vezir de, nalbant da kuldur Ama makamları değişiktir İmanın hakikatinde de iman edenler birdir, fakat insanların kemali, manen olgunlukları birbirlerinden farklı olabilir
Herkesin ilahi beyanlardan nasibi, mubarek makamlardan idraki, Allaha kulluk mertebeleri derece derecedir Bu durum kalplerin temizliği, nefslerin terbiyesine bağlıdır Bu hususta gayret gosterip ilerlemek, Allaha yaklaşmak gerekir
Allaha yaklaşmak icin once tevbe edip sonra istikamet uzere olunur Ardından tezhip (nefsi ıslah ile hali guzelleştirme) ve takrip (yakınlaşma) gelir Nakşibendiyye yolunda takrip icin usul zikir, hatme, sohbet ve rabıtadır Bunlar kişiyi yaklaştırır
Ya Baki entelbaki cumlesi, ameliyat eden cerrah gibi kalbi gunahlardan keser Bu ameliyatın yapılması gerekir, cunku insan mahiyeti itibariyle her şeye muhabbet duyacak istidatta yaratıldığından kalbi bircok sevgiliyle dolar Sevgilisi ne kadar coksa derdi de o kadar coktur Bu sevgililerin de vefası olmaz, hepsi başa dert olup giderler İnsan kalbi bunun ıstırabını yaşar
Allahtan gayrı her şey insanı terk eder İşte gercek aşk da, Onu, hic terk etmeyecek olanı sevmektir Ne o sevgili son bulur, ne Onu sevmek
İnsan neyi severse ona koşar Nakşibendi buyukleri, sahte sevgilerden kurtulup gercek sevgiliye yonelmenin ilacını bulmuşlardır Cevrelerine toplanan insanlara, Allahın nasip ettiği bu dermanı nasıl kullanacaklarını oğretirler
Afyon uyuşturup alkol sarhoş ederken, bunun aksine, baki olan, sonsuz olan yalnız sensin, senden gayrı her şey fani anlamını taşıyan Ya Baki entelbaki cumlesi uyandırır, gerceği, gercek sevgiyi gosterir Bu mana kalpte ve kanda dolaşırken, insanı gecici, bozulmaya, yok olmaya mahkum sevgililerden kurtarır Kalbin, haddi sınırı olmayan bir sevme kabiliyeti vardır Bu kabiliyete uygun sevgilinin de haddinin sınırının olmaması gerekir Allah Tealadan başka bu ozelliğe sahip sevgili olmaz
Nakşibendi yolunun usulunden olan hatmei haceganı yapan kişi Allaha şoyle der: Ya Rabbi! Her sevgilim bırakıp gidiyor Bedenimi sevdim, ihtiyarladı Karımı sevdim, kocadı Kızımı sevdim, el aldı Paramı sevdim, yel aldı Ya Rabbi, bana ebedi bir sevgili ver
Şeytan, sevginin Allah Tealaya yonelmemesi icin uğraşır durur Kalbin başka sevgilerle meşgul olmasını ister Şeytan boyle uğraşırken Allahın zikri de onu uzaklaştırıp kalbi Allaha yaklaştırır
Nakşibendiyye yolunun butun gayesi de kalbi şeytanın tasallutundan kurtarmak, yaratılıştaki asli haline ulaştırmak ve seveni sevdiğine erdirmektir
İnsanın felahı, kurtuluşu, mutluluğu da ancak sevgilisinin yanında, Onunla birlikte olmadadır
Mehmet ıldırar
semerkand dergisi
İnsan neyi severse ona koşar
Kişinin kendisi kamil olmadıkca Ravzada bekci, Kabede muezzin olsa ne fayda! Allahı bilmek kemal elde etmekle olur; bekcilikle, muezzinlikle değil Bizler de Allahı biliyoruz İman cihetiyle hepimiz ehli imanız Hepimizin imanı birdir, yuz gramı beş yuz gramı olmaz İman artıp eksilmeyen Rabbani bir nurdur İman ettiğini dille ikrar, kalple tasdik eden herkesin imanı birdir Farkımız kemalat derecesindedir
Padişah da, vezir de, nalbant da kuldur Ama makamları değişiktir İmanın hakikatinde de iman edenler birdir, fakat insanların kemali, manen olgunlukları birbirlerinden farklı olabilir
Herkesin ilahi beyanlardan nasibi, mubarek makamlardan idraki, Allaha kulluk mertebeleri derece derecedir Bu durum kalplerin temizliği, nefslerin terbiyesine bağlıdır Bu hususta gayret gosterip ilerlemek, Allaha yaklaşmak gerekir
Allaha yaklaşmak icin once tevbe edip sonra istikamet uzere olunur Ardından tezhip (nefsi ıslah ile hali guzelleştirme) ve takrip (yakınlaşma) gelir Nakşibendiyye yolunda takrip icin usul zikir, hatme, sohbet ve rabıtadır Bunlar kişiyi yaklaştırır
Ya Baki entelbaki cumlesi, ameliyat eden cerrah gibi kalbi gunahlardan keser Bu ameliyatın yapılması gerekir, cunku insan mahiyeti itibariyle her şeye muhabbet duyacak istidatta yaratıldığından kalbi bircok sevgiliyle dolar Sevgilisi ne kadar coksa derdi de o kadar coktur Bu sevgililerin de vefası olmaz, hepsi başa dert olup giderler İnsan kalbi bunun ıstırabını yaşar
Allahtan gayrı her şey insanı terk eder İşte gercek aşk da, Onu, hic terk etmeyecek olanı sevmektir Ne o sevgili son bulur, ne Onu sevmek
İnsan neyi severse ona koşar Nakşibendi buyukleri, sahte sevgilerden kurtulup gercek sevgiliye yonelmenin ilacını bulmuşlardır Cevrelerine toplanan insanlara, Allahın nasip ettiği bu dermanı nasıl kullanacaklarını oğretirler
Afyon uyuşturup alkol sarhoş ederken, bunun aksine, baki olan, sonsuz olan yalnız sensin, senden gayrı her şey fani anlamını taşıyan Ya Baki entelbaki cumlesi uyandırır, gerceği, gercek sevgiyi gosterir Bu mana kalpte ve kanda dolaşırken, insanı gecici, bozulmaya, yok olmaya mahkum sevgililerden kurtarır Kalbin, haddi sınırı olmayan bir sevme kabiliyeti vardır Bu kabiliyete uygun sevgilinin de haddinin sınırının olmaması gerekir Allah Tealadan başka bu ozelliğe sahip sevgili olmaz
Nakşibendi yolunun usulunden olan hatmei haceganı yapan kişi Allaha şoyle der: Ya Rabbi! Her sevgilim bırakıp gidiyor Bedenimi sevdim, ihtiyarladı Karımı sevdim, kocadı Kızımı sevdim, el aldı Paramı sevdim, yel aldı Ya Rabbi, bana ebedi bir sevgili ver
Şeytan, sevginin Allah Tealaya yonelmemesi icin uğraşır durur Kalbin başka sevgilerle meşgul olmasını ister Şeytan boyle uğraşırken Allahın zikri de onu uzaklaştırıp kalbi Allaha yaklaştırır
Nakşibendiyye yolunun butun gayesi de kalbi şeytanın tasallutundan kurtarmak, yaratılıştaki asli haline ulaştırmak ve seveni sevdiğine erdirmektir
İnsanın felahı, kurtuluşu, mutluluğu da ancak sevgilisinin yanında, Onunla birlikte olmadadır
Mehmet ıldırar
semerkand dergisi