Google reklamlarında tıklama ücretleri belirlenirken hedeflenen reklamlardaki teklifler açık arttırma sistemine dahil edilir Verilen teklifle açık artırmaya giren her için sıralama değeri ve kalite puanı her defasında yeniden hesaplanır Görüntülenmede herhangi bir ücretlendirme olmamakla birlikte sadece reklamlarınıza tıklandığında ücretlendirilirsiniz
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409screenshot1
Sıralama için verdiğimiz TBM teklifi bizi direk ilk sıraya taşımamaktadır bunun yanında diğer verenlerin verdiği teklif ve kalite puanlarıyla anlık olarak hesaplanır ve son olarak +0,01 fazlası ile tıklama ücretimiz ve de sıralamamız belirlenmektedir
Bir anahtar kelime maliyeti hesaplanırken aşağıdaki formül baz alınarak uygulanmaktadır
TBM Reklam teklifleri Kalite Puanı + 0,01
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads2024092
Kalite Puanı Nedir ?
Kalite puanı her anahtar kelimeye özgü belirlenen ve anahtar kelimenin metni açılış sayfası ve reklamların kullanıcıların arama sorgusuyla alaka düzeyine göre belirlenen benzersiz ve her anahtar kelimeye uygulanan bir paunlama sistemidir Faktörler baz alındıktan sonra her anahtar kelimeye 1 ile 10 arasında bir kalite puanı atanmaktadır Anahtar kelimelerin kalite puanları performanslarına göre sık sık güncellenmektedir ve kalite puanımızın yüksek olması anahtar kelimemizin, reklamlarımızı daha yüksek bir konuma yerleştirerek daha düşük tıklama başına maliyet (TBM) sağlayacağı anlamına gelmektedir
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409kalitepuani
Kalite Puanını Etkileyen Faktörler
*Anahtar kelimenin reklamlardaki tıklama oranları
*Anahtar kelimenin bulunduğu grubundaki reklamlarla alaka düzeyi
*Anahtar kelimenin eşleşen arama sorgusu ile alaka düzeyine
*Hedeflenen sitenin açılış sayfasının hız ve kalitesi
*Reklam metni alaka düzeyi
Google Reklamlarda Tıklama Türleri Nelerdir :
TBM (Tıklama Başı Maliyet) :
Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifi, reklamlarınızın aldığı her bir tıklama için ödeme yapmanız gereken maliyet anlamına gelir Ayrıca TBM teklif kampanyaları için, maksimum tıklama başı maliyet teklifi vererek reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı da belirlemiş olursunuz
Avantajları:
*Gösterimlerde ücretlendirme yapılmaz sadece tıklama olduğunda ücretlendirilirsiniz
*Anahtar kelimeye ödemek istediğiniz en yüksek TBM teklifini belirleyerek anahtar kelime maliyetlerinizi siz belirlersiniz
*Reklam bütçenizi daha etkin ve esnek kullanmanıza yardımcı olur
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409tbmnedir1
GTBM (Geliştirilmiş Tıklama Başı Maliyet) :
Dönüşüm sayınızı arttırmaya yardımcı olmak adına Google‘nin tıklama başına maliyet tekliflerinizi otomatik olarak düzenleyen bir teklif stratejisidir Google burada dönüşüm veya satış olasılığı daha yüksek olan reklamlarınızı algılayarak reklamları otomatik olarak ölçümler ve buna göre tekliflerinizi düşürüp veya arttırmaktadır
Avantajları :
*Dönüşüm başına maliyetinizi düşürür ve ya sabit tutarken daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlar
*Kampanyanızda teklif verme ve optimizasyonlar için zaman harcamazsınız
*Reklamlarınız yayına uygun olup görüntülendiğinde gelen tıklamaların dönüşümle sonuçlanma olasılığına bağlı olarak ölçümleme yaparak ve teklifinizi arttırır
*Dönüşümle sonuçlanma oranı düşük ihtimal olan reklamlarınızın tekliflerini otomatik olarak düşürür ve fazla maliyetlerinizi azaltır
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409screenshot1
Sıralama için verdiğimiz TBM teklifi bizi direk ilk sıraya taşımamaktadır bunun yanında diğer verenlerin verdiği teklif ve kalite puanlarıyla anlık olarak hesaplanır ve son olarak +0,01 fazlası ile tıklama ücretimiz ve de sıralamamız belirlenmektedir
Bir anahtar kelime maliyeti hesaplanırken aşağıdaki formül baz alınarak uygulanmaktadır
TBM Reklam teklifleri Kalite Puanı + 0,01
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads2024092
Kalite Puanı Nedir ?
Kalite puanı her anahtar kelimeye özgü belirlenen ve anahtar kelimenin metni açılış sayfası ve reklamların kullanıcıların arama sorgusuyla alaka düzeyine göre belirlenen benzersiz ve her anahtar kelimeye uygulanan bir paunlama sistemidir Faktörler baz alındıktan sonra her anahtar kelimeye 1 ile 10 arasında bir kalite puanı atanmaktadır Anahtar kelimelerin kalite puanları performanslarına göre sık sık güncellenmektedir ve kalite puanımızın yüksek olması anahtar kelimemizin, reklamlarımızı daha yüksek bir konuma yerleştirerek daha düşük tıklama başına maliyet (TBM) sağlayacağı anlamına gelmektedir
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409kalitepuani
Kalite Puanını Etkileyen Faktörler
*Anahtar kelimenin reklamlardaki tıklama oranları
*Anahtar kelimenin bulunduğu grubundaki reklamlarla alaka düzeyi
*Anahtar kelimenin eşleşen arama sorgusu ile alaka düzeyine
*Hedeflenen sitenin açılış sayfasının hız ve kalitesi
*Reklam metni alaka düzeyi
Google Reklamlarda Tıklama Türleri Nelerdir :
TBM (Tıklama Başı Maliyet) :
Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifi, reklamlarınızın aldığı her bir tıklama için ödeme yapmanız gereken maliyet anlamına gelir Ayrıca TBM teklif kampanyaları için, maksimum tıklama başı maliyet teklifi vererek reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı da belirlemiş olursunuz
Avantajları:
*Gösterimlerde ücretlendirme yapılmaz sadece tıklama olduğunda ücretlendirilirsiniz
*Anahtar kelimeye ödemek istediğiniz en yüksek TBM teklifini belirleyerek anahtar kelime maliyetlerinizi siz belirlersiniz
*Reklam bütçenizi daha etkin ve esnek kullanmanıza yardımcı olur
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads202409tbmnedir1
GTBM (Geliştirilmiş Tıklama Başı Maliyet) :
Dönüşüm sayınızı arttırmaya yardımcı olmak adına Google‘nin tıklama başına maliyet tekliflerinizi otomatik olarak düzenleyen bir teklif stratejisidir Google burada dönüşüm veya satış olasılığı daha yüksek olan reklamlarınızı algılayarak reklamları otomatik olarak ölçümler ve buna göre tekliflerinizi düşürüp veya arttırmaktadır
Avantajları :
*Dönüşüm başına maliyetinizi düşürür ve ya sabit tutarken daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlar
*Kampanyanızda teklif verme ve optimizasyonlar için zaman harcamazsınız
*Reklamlarınız yayına uygun olup görüntülendiğinde gelen tıklamaların dönüşümle sonuçlanma olasılığına bağlı olarak ölçümleme yaparak ve teklifinizi arttırır
*Dönüşümle sonuçlanma oranı düşük ihtimal olan reklamlarınızın tekliflerini otomatik olarak düşürür ve fazla maliyetlerinizi azaltır