Guneş enerjisi ile calışan araba nasıl yapılır
Guneş Enerjisi arabalarının parcaları
Guneş enerjisi arabalarının resimleri
imagesgunesenerjisiilecalisanaraba5afafeb7117a4
imagesgunesenerjisiilecalisanaraba5afafeb81c2f1
Motor: Otomobilin hareket etmesini sağlayan bolum
Motor duzenleyicisi: Motora ne kadar elektrik gideceğini ayarlar, enerji akisim duzenler
Guneş aksamı: Bu aksam otomobilin uzerinde bulunan guneş panellerinden oluşur Bir otomobilin uzerinde kac tane panel olacağı aracın tasarımına gore değişir
Mppt (maximum point power tracker, Enerjiyi duzenleyen birim): Bu parca Guneş aksamından gelen enerjiyi en ust duzeye ulaştırır Aracın uzerindeki guneş aksamı ceşitli bolumlere ayrılmıştır ve her bolum mppt'ye bağlıdır Bu birim her biri farklı oranlarda elektrik ureten birimlerin verimliliğini en ust noktaya cıkarır Bu birim olmasa, otomobil yalnızca guneşten o anda gelen verimsiz bir enerjiye mahkumdur
Piller: Burada elektrik depolanır Bu piller olmasaydı guneş enerjili otomobillerin makul bir performans sergilemesinden soz edemezdik Guneş enerjisiyle hareket eden bir otomobil, saatte ortalama olarak 70120 km hıza ulaşabilir Otomobil bu hızı, kullandığı pillerine borcludur Arac, piller sayesinde ortalama hızını bulutlu havalarda, tunelde ya da yağmur altında koruyabilir Oysa bu piller olmasaydı otomobillerin hızı saatte yalnızca 1020 kilometre olabilirdi
Govde Tasarımı: Guneş enerjili otomobiller icin bugune dek bircok farklı tasarımı kullanıldı Formula 1 yarışlarında yansan otomobillerin aksine, Guneş enerjisiyle calışan otomobillerin yarışlarında belirlenmiş tek bir tasarım kullanılmıyor Motoru soğutacak radyator gibi parcalari olmadigi icin normal otomobillere gore daha avantajlı oldukları bile soylenebilir Guneş'ten olabildiğince yararlanmak icin govdeleri genellikle uzun ve geniş tasarlanır Yere yakın ve duz olan yuzeyiyle, surtunmeye ve havanın direncine karşı daha dayanıklıdır
Şasi: Aracın şasisi her şeyin uzerine kurulduğu ve aracı bir arada tutan parcadır Aracın govdesiyle şasisinin bir olduğu yumurta tipli tasarımlar olduğu gibi farklı geliştirilmiş otomobiller de bulunuyor
Malzeme: Otomobillerin yapılmasında olabildiğince hafif malzemeler tercih ediliyor Teknolojinin de gelişmesiyle oldukca hafif malzemeler uretilir oldu Bazı tasarımcılar otomobillerini fiberglas ya da karbon fiberden yaparken, kimileri de bambu, pirincten yapılmış kağıt gibi malzemeler kullanıyor
Tekerlekler: Guneş enerjisiyle calışan otomobillerin tekerlekleri normal otomobillerinki gibi değil Onlar gibi seri halde uretilip her yerde bulunmuyor Bununla birlikte bunları yapan ureticiler var Normal bir otomobilde bir tekerleğin donuş direnci 1113 kgton iken, bu oran guneş enerjisiyle calışan otomobillerde 2,5 kgton'a kadar duşuyor
Frenler: Guneş enerjisiyle calışan otomobillerde iki tur fren kullanılıyor İlk tur fren elektrikli Elektrik motoru, gerektiği zaman guc keserek aracın yavaşlamasını sağlıyor Bunun yanında tıpkı normal otomobillerdeki mekanik frenlerin benzerlerini gormek de mumkun Ama Guneş enerjisiyle calısan otomobillerin yavaşlamak icin normal otomobillere gore daha az guce ihtiyacı olduğu icin frenler daha kucuk Bunlardan başka bisiklet ve motosikletlerde kullanılan turden frenler de bu araclarda kullanılabiliyor
Guneş Enerjisi arabalarının parcaları
Guneş enerjisi arabalarının resimleri
imagesgunesenerjisiilecalisanaraba5afafeb7117a4
imagesgunesenerjisiilecalisanaraba5afafeb81c2f1
Motor: Otomobilin hareket etmesini sağlayan bolum
Motor duzenleyicisi: Motora ne kadar elektrik gideceğini ayarlar, enerji akisim duzenler
Guneş aksamı: Bu aksam otomobilin uzerinde bulunan guneş panellerinden oluşur Bir otomobilin uzerinde kac tane panel olacağı aracın tasarımına gore değişir
Mppt (maximum point power tracker, Enerjiyi duzenleyen birim): Bu parca Guneş aksamından gelen enerjiyi en ust duzeye ulaştırır Aracın uzerindeki guneş aksamı ceşitli bolumlere ayrılmıştır ve her bolum mppt'ye bağlıdır Bu birim her biri farklı oranlarda elektrik ureten birimlerin verimliliğini en ust noktaya cıkarır Bu birim olmasa, otomobil yalnızca guneşten o anda gelen verimsiz bir enerjiye mahkumdur
Piller: Burada elektrik depolanır Bu piller olmasaydı guneş enerjili otomobillerin makul bir performans sergilemesinden soz edemezdik Guneş enerjisiyle hareket eden bir otomobil, saatte ortalama olarak 70120 km hıza ulaşabilir Otomobil bu hızı, kullandığı pillerine borcludur Arac, piller sayesinde ortalama hızını bulutlu havalarda, tunelde ya da yağmur altında koruyabilir Oysa bu piller olmasaydı otomobillerin hızı saatte yalnızca 1020 kilometre olabilirdi
Govde Tasarımı: Guneş enerjili otomobiller icin bugune dek bircok farklı tasarımı kullanıldı Formula 1 yarışlarında yansan otomobillerin aksine, Guneş enerjisiyle calışan otomobillerin yarışlarında belirlenmiş tek bir tasarım kullanılmıyor Motoru soğutacak radyator gibi parcalari olmadigi icin normal otomobillere gore daha avantajlı oldukları bile soylenebilir Guneş'ten olabildiğince yararlanmak icin govdeleri genellikle uzun ve geniş tasarlanır Yere yakın ve duz olan yuzeyiyle, surtunmeye ve havanın direncine karşı daha dayanıklıdır
Şasi: Aracın şasisi her şeyin uzerine kurulduğu ve aracı bir arada tutan parcadır Aracın govdesiyle şasisinin bir olduğu yumurta tipli tasarımlar olduğu gibi farklı geliştirilmiş otomobiller de bulunuyor
Malzeme: Otomobillerin yapılmasında olabildiğince hafif malzemeler tercih ediliyor Teknolojinin de gelişmesiyle oldukca hafif malzemeler uretilir oldu Bazı tasarımcılar otomobillerini fiberglas ya da karbon fiberden yaparken, kimileri de bambu, pirincten yapılmış kağıt gibi malzemeler kullanıyor
Tekerlekler: Guneş enerjisiyle calışan otomobillerin tekerlekleri normal otomobillerinki gibi değil Onlar gibi seri halde uretilip her yerde bulunmuyor Bununla birlikte bunları yapan ureticiler var Normal bir otomobilde bir tekerleğin donuş direnci 1113 kgton iken, bu oran guneş enerjisiyle calışan otomobillerde 2,5 kgton'a kadar duşuyor
Frenler: Guneş enerjisiyle calışan otomobillerde iki tur fren kullanılıyor İlk tur fren elektrikli Elektrik motoru, gerektiği zaman guc keserek aracın yavaşlamasını sağlıyor Bunun yanında tıpkı normal otomobillerdeki mekanik frenlerin benzerlerini gormek de mumkun Ama Guneş enerjisiyle calısan otomobillerin yavaşlamak icin normal otomobillere gore daha az guce ihtiyacı olduğu icin frenler daha kucuk Bunlardan başka bisiklet ve motosikletlerde kullanılan turden frenler de bu araclarda kullanılabiliyor