zeberus1234
Yeni Üye
3706 Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselam) buyurdular ancak: Erkek, kadının dört uzvu arasına çöker ve kadına mübâşeret ederse gusül vacib olur''
Bir rivâyette de şu ziyade var: İnzal olmasa bile ''
Ebu Dâvud'un rivayetinde dört uzvu kelimesinden sonra hitana (sünnet mahalli) hitanı kavuşturursa, gusül vacib olurdenmiştir
3707 İmam Mâlik'in Hz Aişe'den kaydettiği bir rivayette: Hitân, hitanı geçince gusül vacib olur, ben ve Resulullah böyle yaptık ve yıkandık '' denmiştir
Buhari, Gusl 28; Müslim, Hayz 87, (348); Muvatta, Tahâret 71, (1, 45, 46); Ebu Davud, Taharet 84, (216); Nesâi, Tahâret 129, (1, 110, 111); İbnu Mâce, Tahâret 111, (610)
3708 Ebu Said (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Ensâr'dan birine adam göndererek, yanına çağırttı Ensâri, başından sular damlaya damlaya geldi Aleyhissalatu vesselam:
Herhalde sana acele ettirdik?'' buyurdu Ensâri:
Evet ey Allah'ın resulü!'' deyince:
Telaş ettirilir veya inzal olmazsan gusletmen gerekmez Sadece abdest gerekir'' buyurdular''
3709 Müslim'in bir öteki rivayetinde: Resulullah (aleyhissalâtu vesselam): Suyu (yıkanmayı), su (meninin gelmesi) gerektirirbuyurdu '' denmiştir
3710 Nesai'nin Ebu Eyyub (radıyallahu anh)'den kaydettiği bir rivayette de Resulullah: Su, sudan dolayıdırbuyurmuştur
Buhâri, Vudü 34, Müslim Hayz 8183, (343345); Ebu Dâvud, Tahâret 84, (217); Nesâi, Tahâret 132, (1, 115)
3711 Übey İbnu Ka'b (radıyallahu anh) anlatıyor: Su, sudan gerekirhükmü İslam'ın bidayetinde bir ruhsattı Sonradan bundan nehyedildi'' Übeyy ilaveten der fakat: Su, sudan gerekirhükmü ihtilâm hakkında muteberdir''
Ebu Dâvud, Tahâret 84, (214, 215); Tirmizi, Tahâret 81, (110, 111)
3712 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah'a, bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ama ihtilam olduğunu hatırlamasa (yıkanması gerekir mi?)'' diye sorulmuştu
Evet, yıkanmalıdır!diye yanıt verdi Daha Sonra, ihtilam olduğunu görüp de, yaşlık göremeyen kimseden soruldu:
Ona gusül gerekmezdedi Ümmü Süleym (radıyallahu anhâ) sordu:
Bunu kadın görecek olursa, kadına gusül gerekir mi?'' Buna da:
Evet! Kadınlar, erkeklerin emsalleridir!'' diye cevap verdi''
Ebu Dâvud, Tahâret 95, (236); Tirmizi, Tahâret 82, (113)
3713 Yine Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Ümmü Süleym (radıyallahu anhâ) Resulullah (aleyhissalâtu vesselam)'a Rüyasında, erkeğin gördüğünü gören kadın hakkında sorarak, gusül gerekip gerekmiyeceğini öğrenmek istedi Aleyhissalatu vesselam:
Evet! suyu görürse!cevabını verdi Aişe (radıyallahu anhâ) (Ümmü Süleym''e yönelip
Allah hayrını versin (neler söylüyorsun)? '' diye ayıpladı Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) (Aişe'ye yönelerek):
Ey Aişe, bırak onu, (dilediğini sorsun!) O Kadar olmasa (çocuklarda anne tarafına) benzerlik olur mu? Kadının suyu erkeğin suyuna üstün gelirse, çocuk dayılarına benzer; erkeğin suyu kadınınkine üstün gelirse, çocuk amcalarına aynı '' buyurdular''
MüsIim, Hayz 33, (314); Muvatta, Tahâret 84, (1, 51); Ebu Dâvud, Tahâret 96, (237); Nesâi, Tahâret, 131, (1,112, 113)
3714 Müslim'in bir diğer rivayetinde şu ziyade var: Erkeğin suyu koyu ve beyazdır Kadının suyu sarı ve akışkandır Bunlardan hangisi üstün olur ya da öne geçerse, benzerlik hâsıl olur
Müslim, Hayz 30, (311); Buhari, Menâkıbu'lEnsâr 49
3715 Hz Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: ResuIuIIah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular oysa: Her bir kılın dibinde cünüblük vardır Saçları yıkayın, deriyi paklayın''
Ebu Dâvud, Taharet 98, (248); Tirmizi, Tahâret 78, (106)
3716 Hz Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular fakat: Kim, yıkamadan tek bir saç kılının dibini kuru bırakırsa, ateşte nice nice azablara düçar olacaktır
Hz Ali (radıyallahu anh) der fakat: Bu(nu işitmem) sebebiyle başıma düşman oldum Bu sebeple başıma düşman oldum, Bu sebeple başıma düşman oldum'' Nitekim Hz Ali saçlarını keserdi''
Ebu Dâvud, Taharet 98, (249)
3717 Hz Sevbân (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a cenâbetten temizlenmek hususunda sorulmuştu Buyurdular ki: Erkek ise, saçını açsın ve su kılların dibine varıncaya kadar yıkasın Bayan ise, saçını(n örgüsünü) açmamasının ona bir zararı değil Başına elleriyle üç defa su avuçlayıp döksün''
Ebu Dâvud, Tahâret 100, (255)
3718 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) cenabetten gusledince önce ellerini yıkamaktan başlardı, sonradan namaz abdesti gibi abdest alırdı Sonra parmaklarını suya batırır, onIarla saç diplerini hilallerdi Deriyi ıslattığı kanaati hâsıl olunca tepesinden üç kere su dökerdi Sonra da bedeninin geri kalan kısımlarını yıkardı En sonra da ayakIarını yıkardı''
3719 Bir öteki rivayette: Suya sokmazdan önce ellerini yıkayarak başlardı'' denmiştir
3720 Bir diğer rivayette: Sağ elini yıkayarak başlar, onun üzerine su döker, sonra sağ eliyle vücudundaki ezâ'nın üzerine su döker, sol eliyle de onu yıkardı '' denmiştir Bu Sahiheyn'in lafzıdır
3721 Ebu Dâvud'un bir rivayetinde şöyle gelmiştir: Hz Aişe (radıyallahu anhâ) der ama: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), başı üzerine üç kez su dökerdi: Biz ise, örmelerimiz nedeniyle beş kez dökerdik
3722 Sahiheyn'in bir rivayetinde şöyle denir: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), cenabetten yıkandığı zaman (süt sağılan şab gibi) bir kab(ta su) isterdi Onu eliyle tutar, başının sağ tarafını yıkayarak başlar, sonra da sol kısmını yıkardı Sonra iki avucuyla su alır, onlarla başına dökerdi
3723 Buhari'nin diğer bir rivayetinde (Hz Aişe) şöyle demiştir: (Resulullah'ın zevcelerinden) birimiz cenâbet olduğu vakit, eliyle üç kere başının üstüne su döker, sonra eliyle üç defa sağ tarafına su döker, öteki eliyle de sol tarafın dökerdi
Buhari, Gusl 1,15,19; Müslim, Hayz 35, (316); Muvatta, Tahâret 67, (1, 44), 80, (1,45); Ebu Dâvud, Tahâret 98, (240, 241, 242, 243, 244),100, (253); Nesâi, Tahâret 152, 153, 155, 156, 157, (1, 132135); Tirmizi, Tahâret 76, ( 104)
3724 Hz Meymune (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) cenabetten yıkanırken ben O'na perde oldum, (şöyle yıkanmıştı):
Önce ellerini yıkadı Sonradan sağ eliyle (kaptan) solu üzerine su dökerek fercini ve (meniden) bulaşanları yıkadı Sonra elini duvara ya da yere sürdü Sonra namaz abdesti gibi abdest aldı, oysa ayaklarını yıkamayı terketti Daha Sonra üstüne su döktü Sonradan ayaklarını çekip yıkadı Aleyhissalatu vesselam'ın cenabetten guslü işte böyledir
Buhari, Gusl 1, 5, 7, 8, 10, 11, 16, 18, 21; Müslim, Hayz 4, (317); Ebu Dâvud, Tahâret 98, (245); Tirmizi, Tahâret 76, (103); Nesâi, Tahâret 161, (1, 137), Gusl 15, (1, 204), 22, (1, 208)
3725 İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: (Babam) Ömer (radıyallahu anh) Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a cenâbetten nasıl yıkanacağını sordu Aleyhissalatu vesselam dedi oysa:
(Birey) sağ eli üstüne su dökerek başlar, iki veya üç kez döker (ve ovalayıp yıkar) Sonradan sağ elini barbar sokar (avuçladığı suyu) ferci üstüne boşaltır, bu sırada sol eli ferci üzerindedir Dökülen su ile oralarındaki (meni bulaşığı)nı temizleninceye değin yıkar Daha Sonra isterse elini toprağa koyar, daha sonra sol eli üstüne, temizleninceye dek su döker Daha Sonra üç kez ellerini yıkar İstinşakta bulunur (burnuna su çekip yıkar) Mazmaza yapar (ağzına su alıp yıkar) Yüzünü ve kollarını üçer defa yıkar Başına sıra gelince meshetmez, suyu döker (ve bedeninin geri kalan kısmını yıkar)''
Nesâi Gusl 18, (1, 205, 206)
3726 Ümmü Seleme (radıyallahu anhâ) anlatıyor: (Bir gün) ey AIlah'ın Resulü! dedim Ben çok örgüsü olan bir kadınım Hayız ve cenabetten yıkanırken örgüleri çözeyim mi?''
Hayır! buyurdular, başının üzerine, ellerinle üç defa su avuçlayıp dökmen, daha sonra da bedenine su döküp yıkanman sana yeterlidir''
Müslim, Hayz 58, (330); Ebu Dâvud, Tahâret 100, (251, 252); Tirmizi, Tahâret 77, (105); Nesâi, Tahâret 150, (1, 131)
3727 Ubeyd İbnu Umayr elLeysi anlatıyor: Hz Aişe (radıyallahu anhâ) ye, Abdullah İbnu Ömer'in, kadınlara yıkandıkları zaman örgülerini açmalarını emrettiği haberi ulaşmıştı, şöyle dedi:
İbnu Ömer 'e hayret doğrusu! Kadınlara başlarını çözmelerini emrediyormuş, diğer taraftan traş olmalarını emretmiyor mu? Ben ve Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) benzer kaptan (beraberce) yıkanırdık Ben, başıma üç kere su dökmekten diğer birşey yapmazdım (da Resulullah müdahale edip örgülerini de çöz '' demezdi)
Müslim, Hayz 59, (331)
3728 Katâde rahimehullah anlatıyor: Hz Enes (radıyallahu anh)'in bize anlattığına tarafından, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın tek bir gusülle, bütün hanımlarını dolaştığı olmuştur
Buhari, Gusl 12, 24, Düğün 4, 102; Ebu Dâvud, Tahâret 75, (218); Tirmizi, Tahâret 106,
(140); Nesâi, Tahâret 170 (1,143)
3729 Ebu Râfi (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), birgün tüm hanımlarına uğradı Her birisinin yanına ayrı olarak yıkandı Kendisine:
Ey Allah'ın Resulü dedim, en sonunda bir kere yıkansanız olmaz mı?
(Olmasına olur, ancak) böyle yerine getirmek daha temiz, daha güzel ve daha paktır!buyurdular
Ebu Dâvud, Tahâret 86, (219)
3730 Ebu Sa'idi'lHudri (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular oysa: Biriniz ehline temas eder, sonra yinelenmek dilerse ikisi aralarında abdest alsın''
Müslim, Hayz 27, (308); Ebu Dâvud, Tahâret 86, (220); Tirmizi, Tahâret 107, (141); Nesai, Tahâret 107, (1,142)
3731 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) yıkanır, (sabah önce) iki rek'at namazla sabahleyin namazını kılardı Gusülden sonradan Aleyhissalatu vesselam'ın bir de abdest aldığını zannetmiyorum'' *
Bir rivâyette de şu ziyade var: İnzal olmasa bile ''
Ebu Dâvud'un rivayetinde dört uzvu kelimesinden sonra hitana (sünnet mahalli) hitanı kavuşturursa, gusül vacib olurdenmiştir
3707 İmam Mâlik'in Hz Aişe'den kaydettiği bir rivayette: Hitân, hitanı geçince gusül vacib olur, ben ve Resulullah böyle yaptık ve yıkandık '' denmiştir
Buhari, Gusl 28; Müslim, Hayz 87, (348); Muvatta, Tahâret 71, (1, 45, 46); Ebu Davud, Taharet 84, (216); Nesâi, Tahâret 129, (1, 110, 111); İbnu Mâce, Tahâret 111, (610)
3708 Ebu Said (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Ensâr'dan birine adam göndererek, yanına çağırttı Ensâri, başından sular damlaya damlaya geldi Aleyhissalatu vesselam:
Herhalde sana acele ettirdik?'' buyurdu Ensâri:
Evet ey Allah'ın resulü!'' deyince:
Telaş ettirilir veya inzal olmazsan gusletmen gerekmez Sadece abdest gerekir'' buyurdular''
3709 Müslim'in bir öteki rivayetinde: Resulullah (aleyhissalâtu vesselam): Suyu (yıkanmayı), su (meninin gelmesi) gerektirirbuyurdu '' denmiştir
3710 Nesai'nin Ebu Eyyub (radıyallahu anh)'den kaydettiği bir rivayette de Resulullah: Su, sudan dolayıdırbuyurmuştur
Buhâri, Vudü 34, Müslim Hayz 8183, (343345); Ebu Dâvud, Tahâret 84, (217); Nesâi, Tahâret 132, (1, 115)
3711 Übey İbnu Ka'b (radıyallahu anh) anlatıyor: Su, sudan gerekirhükmü İslam'ın bidayetinde bir ruhsattı Sonradan bundan nehyedildi'' Übeyy ilaveten der fakat: Su, sudan gerekirhükmü ihtilâm hakkında muteberdir''
Ebu Dâvud, Tahâret 84, (214, 215); Tirmizi, Tahâret 81, (110, 111)
3712 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah'a, bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ama ihtilam olduğunu hatırlamasa (yıkanması gerekir mi?)'' diye sorulmuştu
Evet, yıkanmalıdır!diye yanıt verdi Daha Sonra, ihtilam olduğunu görüp de, yaşlık göremeyen kimseden soruldu:
Ona gusül gerekmezdedi Ümmü Süleym (radıyallahu anhâ) sordu:
Bunu kadın görecek olursa, kadına gusül gerekir mi?'' Buna da:
Evet! Kadınlar, erkeklerin emsalleridir!'' diye cevap verdi''
Ebu Dâvud, Tahâret 95, (236); Tirmizi, Tahâret 82, (113)
3713 Yine Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Ümmü Süleym (radıyallahu anhâ) Resulullah (aleyhissalâtu vesselam)'a Rüyasında, erkeğin gördüğünü gören kadın hakkında sorarak, gusül gerekip gerekmiyeceğini öğrenmek istedi Aleyhissalatu vesselam:
Evet! suyu görürse!cevabını verdi Aişe (radıyallahu anhâ) (Ümmü Süleym''e yönelip
Allah hayrını versin (neler söylüyorsun)? '' diye ayıpladı Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) (Aişe'ye yönelerek):
Ey Aişe, bırak onu, (dilediğini sorsun!) O Kadar olmasa (çocuklarda anne tarafına) benzerlik olur mu? Kadının suyu erkeğin suyuna üstün gelirse, çocuk dayılarına benzer; erkeğin suyu kadınınkine üstün gelirse, çocuk amcalarına aynı '' buyurdular''
MüsIim, Hayz 33, (314); Muvatta, Tahâret 84, (1, 51); Ebu Dâvud, Tahâret 96, (237); Nesâi, Tahâret, 131, (1,112, 113)
3714 Müslim'in bir diğer rivayetinde şu ziyade var: Erkeğin suyu koyu ve beyazdır Kadının suyu sarı ve akışkandır Bunlardan hangisi üstün olur ya da öne geçerse, benzerlik hâsıl olur
Müslim, Hayz 30, (311); Buhari, Menâkıbu'lEnsâr 49
3715 Hz Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: ResuIuIIah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular oysa: Her bir kılın dibinde cünüblük vardır Saçları yıkayın, deriyi paklayın''
Ebu Dâvud, Taharet 98, (248); Tirmizi, Tahâret 78, (106)
3716 Hz Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular fakat: Kim, yıkamadan tek bir saç kılının dibini kuru bırakırsa, ateşte nice nice azablara düçar olacaktır
Hz Ali (radıyallahu anh) der fakat: Bu(nu işitmem) sebebiyle başıma düşman oldum Bu sebeple başıma düşman oldum, Bu sebeple başıma düşman oldum'' Nitekim Hz Ali saçlarını keserdi''
Ebu Dâvud, Taharet 98, (249)
3717 Hz Sevbân (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a cenâbetten temizlenmek hususunda sorulmuştu Buyurdular ki: Erkek ise, saçını açsın ve su kılların dibine varıncaya kadar yıkasın Bayan ise, saçını(n örgüsünü) açmamasının ona bir zararı değil Başına elleriyle üç defa su avuçlayıp döksün''
Ebu Dâvud, Tahâret 100, (255)
3718 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) cenabetten gusledince önce ellerini yıkamaktan başlardı, sonradan namaz abdesti gibi abdest alırdı Sonra parmaklarını suya batırır, onIarla saç diplerini hilallerdi Deriyi ıslattığı kanaati hâsıl olunca tepesinden üç kere su dökerdi Sonra da bedeninin geri kalan kısımlarını yıkardı En sonra da ayakIarını yıkardı''
3719 Bir öteki rivayette: Suya sokmazdan önce ellerini yıkayarak başlardı'' denmiştir
3720 Bir diğer rivayette: Sağ elini yıkayarak başlar, onun üzerine su döker, sonra sağ eliyle vücudundaki ezâ'nın üzerine su döker, sol eliyle de onu yıkardı '' denmiştir Bu Sahiheyn'in lafzıdır
3721 Ebu Dâvud'un bir rivayetinde şöyle gelmiştir: Hz Aişe (radıyallahu anhâ) der ama: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), başı üzerine üç kez su dökerdi: Biz ise, örmelerimiz nedeniyle beş kez dökerdik
3722 Sahiheyn'in bir rivayetinde şöyle denir: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), cenabetten yıkandığı zaman (süt sağılan şab gibi) bir kab(ta su) isterdi Onu eliyle tutar, başının sağ tarafını yıkayarak başlar, sonra da sol kısmını yıkardı Sonra iki avucuyla su alır, onlarla başına dökerdi
3723 Buhari'nin diğer bir rivayetinde (Hz Aişe) şöyle demiştir: (Resulullah'ın zevcelerinden) birimiz cenâbet olduğu vakit, eliyle üç kere başının üstüne su döker, sonra eliyle üç defa sağ tarafına su döker, öteki eliyle de sol tarafın dökerdi
Buhari, Gusl 1,15,19; Müslim, Hayz 35, (316); Muvatta, Tahâret 67, (1, 44), 80, (1,45); Ebu Dâvud, Tahâret 98, (240, 241, 242, 243, 244),100, (253); Nesâi, Tahâret 152, 153, 155, 156, 157, (1, 132135); Tirmizi, Tahâret 76, ( 104)
3724 Hz Meymune (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) cenabetten yıkanırken ben O'na perde oldum, (şöyle yıkanmıştı):
Önce ellerini yıkadı Sonradan sağ eliyle (kaptan) solu üzerine su dökerek fercini ve (meniden) bulaşanları yıkadı Sonra elini duvara ya da yere sürdü Sonra namaz abdesti gibi abdest aldı, oysa ayaklarını yıkamayı terketti Daha Sonra üstüne su döktü Sonradan ayaklarını çekip yıkadı Aleyhissalatu vesselam'ın cenabetten guslü işte böyledir
Buhari, Gusl 1, 5, 7, 8, 10, 11, 16, 18, 21; Müslim, Hayz 4, (317); Ebu Dâvud, Tahâret 98, (245); Tirmizi, Tahâret 76, (103); Nesâi, Tahâret 161, (1, 137), Gusl 15, (1, 204), 22, (1, 208)
3725 İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: (Babam) Ömer (radıyallahu anh) Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a cenâbetten nasıl yıkanacağını sordu Aleyhissalatu vesselam dedi oysa:
(Birey) sağ eli üstüne su dökerek başlar, iki veya üç kez döker (ve ovalayıp yıkar) Sonradan sağ elini barbar sokar (avuçladığı suyu) ferci üstüne boşaltır, bu sırada sol eli ferci üzerindedir Dökülen su ile oralarındaki (meni bulaşığı)nı temizleninceye değin yıkar Daha Sonra isterse elini toprağa koyar, daha sonra sol eli üstüne, temizleninceye dek su döker Daha Sonra üç kez ellerini yıkar İstinşakta bulunur (burnuna su çekip yıkar) Mazmaza yapar (ağzına su alıp yıkar) Yüzünü ve kollarını üçer defa yıkar Başına sıra gelince meshetmez, suyu döker (ve bedeninin geri kalan kısmını yıkar)''
Nesâi Gusl 18, (1, 205, 206)
3726 Ümmü Seleme (radıyallahu anhâ) anlatıyor: (Bir gün) ey AIlah'ın Resulü! dedim Ben çok örgüsü olan bir kadınım Hayız ve cenabetten yıkanırken örgüleri çözeyim mi?''
Hayır! buyurdular, başının üzerine, ellerinle üç defa su avuçlayıp dökmen, daha sonra da bedenine su döküp yıkanman sana yeterlidir''
Müslim, Hayz 58, (330); Ebu Dâvud, Tahâret 100, (251, 252); Tirmizi, Tahâret 77, (105); Nesâi, Tahâret 150, (1, 131)
3727 Ubeyd İbnu Umayr elLeysi anlatıyor: Hz Aişe (radıyallahu anhâ) ye, Abdullah İbnu Ömer'in, kadınlara yıkandıkları zaman örgülerini açmalarını emrettiği haberi ulaşmıştı, şöyle dedi:
İbnu Ömer 'e hayret doğrusu! Kadınlara başlarını çözmelerini emrediyormuş, diğer taraftan traş olmalarını emretmiyor mu? Ben ve Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) benzer kaptan (beraberce) yıkanırdık Ben, başıma üç kere su dökmekten diğer birşey yapmazdım (da Resulullah müdahale edip örgülerini de çöz '' demezdi)
Müslim, Hayz 59, (331)
3728 Katâde rahimehullah anlatıyor: Hz Enes (radıyallahu anh)'in bize anlattığına tarafından, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın tek bir gusülle, bütün hanımlarını dolaştığı olmuştur
Buhari, Gusl 12, 24, Düğün 4, 102; Ebu Dâvud, Tahâret 75, (218); Tirmizi, Tahâret 106,
(140); Nesâi, Tahâret 170 (1,143)
3729 Ebu Râfi (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), birgün tüm hanımlarına uğradı Her birisinin yanına ayrı olarak yıkandı Kendisine:
Ey Allah'ın Resulü dedim, en sonunda bir kere yıkansanız olmaz mı?
(Olmasına olur, ancak) böyle yerine getirmek daha temiz, daha güzel ve daha paktır!buyurdular
Ebu Dâvud, Tahâret 86, (219)
3730 Ebu Sa'idi'lHudri (radıyallahu anh) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular oysa: Biriniz ehline temas eder, sonra yinelenmek dilerse ikisi aralarında abdest alsın''
Müslim, Hayz 27, (308); Ebu Dâvud, Tahâret 86, (220); Tirmizi, Tahâret 107, (141); Nesai, Tahâret 107, (1,142)
3731 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) yıkanır, (sabah önce) iki rek'at namazla sabahleyin namazını kılardı Gusülden sonradan Aleyhissalatu vesselam'ın bir de abdest aldığını zannetmiyorum'' *