Hacamat sanılanın bilakis İslamiyet’le başlamış bir pratik formu değildir. Farklı topluluklarda da çok daha öncesinden beri uygulana gelmiş bir korunma ve tedavi formülüdür. İslamiyet’te Efendimize(s.a.v) miraç hadisesinde tavsiye edilmesiyle bizim hayatımıza tam olarak girişi olmuştur. Hacamat vücudun makul yerlerinin kombine edilerek tutarlı halde kan alma hadisesidir. Küçük çapta bir cerrahi operasyon olarak da düşünülebilir. Sünnet olarak yapılacak hacamatın ayın belli günlerinde yapılması gerekir. Bu da kameri ayların 17,19,21’ne denk gelmektedir. Vesair tarihlerde de hacamat yapılabilir. Lakin bu tedavi maksatlı olanlar için verilmiş ruhsattır.
Hacamat konusunda çağdaş tıbbın bakış açısıyla gereğince çalışma yapılmadığı için kesin olarak şu marazlara âlâ geliyor demek akıllıca olmaz. Şimdiye kadar tesiri kanıtlanmış olan sınırlı marazlar vardır. Spazm üzerine tesiri, migren tedavisinde ve baş ağrıları üzerine tesiri, tansiyon üzerine tesiri, selülit ve fertilite bunlardan bazılarıdır. Kollayıcı cephesi ise daha çok üzerinde çalışma yapılmaya muhtaçlık duymaktadır. Yapılan çalışmalarda ise olumlu sonuçlar dikkat çekmektedir. Hacamatın kan parametreleri üzerindeki tesirini saptamak için yapılan bir çalışmada damar yoluyla alınan kana nazaran hacamat kanında kolesterol, ürik asit, hemoglobin, hematokrit, trigliserid, lenfosit, ve alyuvar seviyelerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunların ise vücuda birçok açıdan yararı vardır. Kanda biriken atık unsurlar ve kan akışındaki yavaşlamaya bağlı olarak hipertansiyon, ülser, migren, diyabet, eklem illetleri, kalp marazları ve kanser vakaları tetiklenebilmektedir. Alınan kanla bu atık hususlardan vücudun arındırıldığı düşünülmektedir ve bu türlü bu hastalıklarında önüne geçilmiş olur. Öteki bir nokta ise farklı tesir mekanizması ile bağışıklık sistemi üzerine olumlu tesiri olduğudur.
Hacamat kompetanı tarafından yapılması gereken bir yoldur. Sıhhat camiasıyla ilgisi olmayan sıradan vatandaşların yeniden tıpkı halde sıhhat camiasıyla alakası olmayan bireylerden aldıkları lafta eğitimlerle hacamat yaptığını sıkça duyuyoruz. Hacamat makul koşullarda ve eksper sağlıkçılar tarafından yapılması gereken bir prosedürdür. Esirgeyici ve tedavi edici rolünü ama bu halde aktif bir halde görebilirsiniz. Mütenasip koşullarda yapılmayan hacamat da çeşitli marazların bulaşma ihtimali çok ziyadedir. Bu yüzden hacamat yaptırdığınız kişinin mesleğinin ne olduğu ve hangi koşullarda bunu yaptığının değerli olduğu unutulmamalıdır. Bir tedavide illeti bilen mütehassıs bir sağlıkçı olmak kaidedir. Tabi hacamat alternatif bir tedavi yolu olarak görülmemeli ve tamamlayıcı bir rolünün olduğu düşünülmelidir. Umarım yakın devirde akademik camia da hacamatın tedavi edici ve hami cephesi üzerine memleketimizde ve yerküre da daha çok çalışma yapılır ve kişiler bu teknikten daha çok faydalanır.
Hacamat konusunda çağdaş tıbbın bakış açısıyla gereğince çalışma yapılmadığı için kesin olarak şu marazlara âlâ geliyor demek akıllıca olmaz. Şimdiye kadar tesiri kanıtlanmış olan sınırlı marazlar vardır. Spazm üzerine tesiri, migren tedavisinde ve baş ağrıları üzerine tesiri, tansiyon üzerine tesiri, selülit ve fertilite bunlardan bazılarıdır. Kollayıcı cephesi ise daha çok üzerinde çalışma yapılmaya muhtaçlık duymaktadır. Yapılan çalışmalarda ise olumlu sonuçlar dikkat çekmektedir. Hacamatın kan parametreleri üzerindeki tesirini saptamak için yapılan bir çalışmada damar yoluyla alınan kana nazaran hacamat kanında kolesterol, ürik asit, hemoglobin, hematokrit, trigliserid, lenfosit, ve alyuvar seviyelerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunların ise vücuda birçok açıdan yararı vardır. Kanda biriken atık unsurlar ve kan akışındaki yavaşlamaya bağlı olarak hipertansiyon, ülser, migren, diyabet, eklem illetleri, kalp marazları ve kanser vakaları tetiklenebilmektedir. Alınan kanla bu atık hususlardan vücudun arındırıldığı düşünülmektedir ve bu türlü bu hastalıklarında önüne geçilmiş olur. Öteki bir nokta ise farklı tesir mekanizması ile bağışıklık sistemi üzerine olumlu tesiri olduğudur.
Hacamat kompetanı tarafından yapılması gereken bir yoldur. Sıhhat camiasıyla ilgisi olmayan sıradan vatandaşların yeniden tıpkı halde sıhhat camiasıyla alakası olmayan bireylerden aldıkları lafta eğitimlerle hacamat yaptığını sıkça duyuyoruz. Hacamat makul koşullarda ve eksper sağlıkçılar tarafından yapılması gereken bir prosedürdür. Esirgeyici ve tedavi edici rolünü ama bu halde aktif bir halde görebilirsiniz. Mütenasip koşullarda yapılmayan hacamat da çeşitli marazların bulaşma ihtimali çok ziyadedir. Bu yüzden hacamat yaptırdığınız kişinin mesleğinin ne olduğu ve hangi koşullarda bunu yaptığının değerli olduğu unutulmamalıdır. Bir tedavide illeti bilen mütehassıs bir sağlıkçı olmak kaidedir. Tabi hacamat alternatif bir tedavi yolu olarak görülmemeli ve tamamlayıcı bir rolünün olduğu düşünülmelidir. Umarım yakın devirde akademik camia da hacamatın tedavi edici ve hami cephesi üzerine memleketimizde ve yerküre da daha çok çalışma yapılır ve kişiler bu teknikten daha çok faydalanır.