İSKENDERUN LİMANI :
Akdeniz'in kuzeydoğusunda konuşlanmakta olup Ortadoğu ülkelerine olan aktarma trafiğine olduğu kadar Güney ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerine de hizmet vermektedir. Bu bakımdan aktarma limanı olarak önemli bir role sahiptir. Liman 1400 m . uzunluğunda bir mendireğe sahip olup kuzey ve güney rüzgârlarından korunmaktadır. Liman girişinde derinlik 12 metredir. Demiryolu ve karayolu şebekesi ile bağlantılı genel amaçlı bir liman olup dökme Ro-Ro ve karışık eşyaya hizmet vermektedir.
PİLOTAJ/RÖMORKAJ
Limana giren ve çıkan gemiler için kılavuz almak zorunlu olup 2000 GT'ye kadar olan gemiler için römorkör alma mecburiyeti yoktur. Hizmet 24 saat boyunca Liman tarafından verilmektedir.
DENİZ VASITALARI90 ton kapasiteli bir yüzer vinç bir kılavuz botu 4 römorkör 2 palamar ve bir servis botu mevcuttur.
ELLEÇLEME EKİPMANLARI
Liman elleçleme ekipmanları arasında bir adet 42 tonluk dolu ve bir adet de 10 tonluk boş konteyner forklifti 3-35 tonluk 17 adet rıhtım vinci 5-25 tonluk 8 adet mobil vinç 2 köprü vinci 8 standart ve 13 kısa mastlı forklift 5 paletli vinç ve 3 loder yer almaktadır. Limanda konteynerize yük için stoklama alanı mevcuttur.
DÖKME YÜK
60.000 ton kapasiteli TMO'ya ait bir beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi mevcuttur. Ayrıca yükleme hızı saatte 350 ton boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunmaktadır.
İSKENDERUN DEMİR – ÇELİK LİMANI
İsdemir Limanı 6 adet rıhtımı 1 adet dolfin (akaryakıt) iskelesi ve servis limanından oluşur. İsdemir Limanı; 2.400.000 ton/yıl kargo 2.400.000 ton/yıl dökme sıvı 7.200.000 ton/yıl dökme katı (kömür+cevher+ferro alyaj) kapasitesine sahiptir.
BOTAŞ LİMANI
Aynı anda 10.000 ile 350.000 DW tonaja kadar 4 gemi rıhtımlara yanaşabilecek büyüklükte olup saatte maksimum 60.000 ton yükleme kapasitesine sahiptir. Ayrıca saatte 40.000 tonluk boşaltma kapasitesi bulunmaktadır.
TOROS GÜBRE FABRİKALARI İSKELELERİ
Toros Gübre Fabrikasına ait 2 adet iskele mevcuttur. Bunlardan eski iskeleye 3 kuru yük gemisi 2 sıvı yük gemisi ve yeni iskeleye 1 Ro–Ro gemisi 2 kimyevi yük gemisi ile 2 sıvı yük gemisi ve 5 kuru yük gemisi yanaşabilmektedir.
DÖRTYOL BOTAŞ İSKELESİ
Tek gemi yanaşma kapasitesi olan tesis Batman – Dörtyol Boru Hattından gelen ham petrolü deniz tankerleri ile rafinerilere taşımaktadır.
EKİNCİ İSKELESİ
Toplam boyu 850 m. olan iskeleye aynı anda 3.000 – 10.000 DW tonluk 2 gemi yanaşabilmektedir. Tek vinci olan iskelede saatte 200 ton boşaltma ve 150 ton yükleme yapılabilmektedir.
YAZICI İSKELESİ
Rıhtım boyu 1.400 m. olan iskelenin yıllık ortalama olarak 3.500.000 tonluk yükleme – boşaltma kapasitesi vardır.
SARISEKİ SÜPER FOSFAT FABRİKASI İSKELESİ
İskele aynı zamanda 2.000 – 60.000 DW tonluk 4 geminin yanaşabileceği büyüklüktedir. İskelede bulunan 5 ton kapasiteli 2 vinç ile saatte 1.500 ton yükleme – boşaltma yapılabilmektedir.
KARAYOLLARI İSKELESİ
Karayollarına ait asfalt gemilerinin yanaştırıldığı iskeleye azami 2.000 DW tonluk 1 gemi yanaşabilmektedir.
DÖRTYOL DELTA PETROLLERİ ŞAMANDRASI
Aynı anda 2 gemi yanaşabilen şamandranın saatlik tahmil tahliye kapasitesi fuel – oil de 1.500 ton diğer sıvılarda 1.250 tondur. Şamandranın toplam 30.000 m3 depolama kapasitesi vardır.
DÖRTYOL AYGAZ ŞAMANDRASI
Tek gemi yanaşabilen şamandranın saatlik maksimum tahliye kapasitesi 800 tondur. Bu tesise gelen LPG 15.000 ton kapasiteli depolara alınarak dolum tesisince tüketime hazır hale getirilmektedir.
PETROL OFİSİ ŞAMANDRASI
30.000 DW tonluk 1 geminin yanaşabilme kapasitesi olan tesisin 84.000 tonluk depolama kapasitesi vardır.
ÇEKİŞAN (SHELL) ŞAMANDRALARI
1 gemi yanaşabilme kapasitesi olan tesisin depolama imkanı 18.000 tondur.
SASA (MOBİL) ŞAMANDRASI
Azami 35.000 DW tonluk 1 gemi yanaşabilme kapasitesi olan tesisin 87.000 ton depolama kapasitesi bulunmaktadır.
Alıntıdır
Akdeniz'in kuzeydoğusunda konuşlanmakta olup Ortadoğu ülkelerine olan aktarma trafiğine olduğu kadar Güney ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerine de hizmet vermektedir. Bu bakımdan aktarma limanı olarak önemli bir role sahiptir. Liman 1400 m . uzunluğunda bir mendireğe sahip olup kuzey ve güney rüzgârlarından korunmaktadır. Liman girişinde derinlik 12 metredir. Demiryolu ve karayolu şebekesi ile bağlantılı genel amaçlı bir liman olup dökme Ro-Ro ve karışık eşyaya hizmet vermektedir.
PİLOTAJ/RÖMORKAJ
Limana giren ve çıkan gemiler için kılavuz almak zorunlu olup 2000 GT'ye kadar olan gemiler için römorkör alma mecburiyeti yoktur. Hizmet 24 saat boyunca Liman tarafından verilmektedir.
DENİZ VASITALARI90 ton kapasiteli bir yüzer vinç bir kılavuz botu 4 römorkör 2 palamar ve bir servis botu mevcuttur.
ELLEÇLEME EKİPMANLARI
Liman elleçleme ekipmanları arasında bir adet 42 tonluk dolu ve bir adet de 10 tonluk boş konteyner forklifti 3-35 tonluk 17 adet rıhtım vinci 5-25 tonluk 8 adet mobil vinç 2 köprü vinci 8 standart ve 13 kısa mastlı forklift 5 paletli vinç ve 3 loder yer almaktadır. Limanda konteynerize yük için stoklama alanı mevcuttur.
DÖKME YÜK
60.000 ton kapasiteli TMO'ya ait bir beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi mevcuttur. Ayrıca yükleme hızı saatte 350 ton boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunmaktadır.
İSKENDERUN DEMİR – ÇELİK LİMANI
İsdemir Limanı 6 adet rıhtımı 1 adet dolfin (akaryakıt) iskelesi ve servis limanından oluşur. İsdemir Limanı; 2.400.000 ton/yıl kargo 2.400.000 ton/yıl dökme sıvı 7.200.000 ton/yıl dökme katı (kömür+cevher+ferro alyaj) kapasitesine sahiptir.
BOTAŞ LİMANI
Aynı anda 10.000 ile 350.000 DW tonaja kadar 4 gemi rıhtımlara yanaşabilecek büyüklükte olup saatte maksimum 60.000 ton yükleme kapasitesine sahiptir. Ayrıca saatte 40.000 tonluk boşaltma kapasitesi bulunmaktadır.
TOROS GÜBRE FABRİKALARI İSKELELERİ
Toros Gübre Fabrikasına ait 2 adet iskele mevcuttur. Bunlardan eski iskeleye 3 kuru yük gemisi 2 sıvı yük gemisi ve yeni iskeleye 1 Ro–Ro gemisi 2 kimyevi yük gemisi ile 2 sıvı yük gemisi ve 5 kuru yük gemisi yanaşabilmektedir.
DÖRTYOL BOTAŞ İSKELESİ
Tek gemi yanaşma kapasitesi olan tesis Batman – Dörtyol Boru Hattından gelen ham petrolü deniz tankerleri ile rafinerilere taşımaktadır.
EKİNCİ İSKELESİ
Toplam boyu 850 m. olan iskeleye aynı anda 3.000 – 10.000 DW tonluk 2 gemi yanaşabilmektedir. Tek vinci olan iskelede saatte 200 ton boşaltma ve 150 ton yükleme yapılabilmektedir.
YAZICI İSKELESİ
Rıhtım boyu 1.400 m. olan iskelenin yıllık ortalama olarak 3.500.000 tonluk yükleme – boşaltma kapasitesi vardır.
SARISEKİ SÜPER FOSFAT FABRİKASI İSKELESİ
İskele aynı zamanda 2.000 – 60.000 DW tonluk 4 geminin yanaşabileceği büyüklüktedir. İskelede bulunan 5 ton kapasiteli 2 vinç ile saatte 1.500 ton yükleme – boşaltma yapılabilmektedir.
KARAYOLLARI İSKELESİ
Karayollarına ait asfalt gemilerinin yanaştırıldığı iskeleye azami 2.000 DW tonluk 1 gemi yanaşabilmektedir.
DÖRTYOL DELTA PETROLLERİ ŞAMANDRASI
Aynı anda 2 gemi yanaşabilen şamandranın saatlik tahmil tahliye kapasitesi fuel – oil de 1.500 ton diğer sıvılarda 1.250 tondur. Şamandranın toplam 30.000 m3 depolama kapasitesi vardır.
DÖRTYOL AYGAZ ŞAMANDRASI
Tek gemi yanaşabilen şamandranın saatlik maksimum tahliye kapasitesi 800 tondur. Bu tesise gelen LPG 15.000 ton kapasiteli depolara alınarak dolum tesisince tüketime hazır hale getirilmektedir.
PETROL OFİSİ ŞAMANDRASI
30.000 DW tonluk 1 geminin yanaşabilme kapasitesi olan tesisin 84.000 tonluk depolama kapasitesi vardır.
ÇEKİŞAN (SHELL) ŞAMANDRALARI
1 gemi yanaşabilme kapasitesi olan tesisin depolama imkanı 18.000 tondur.
SASA (MOBİL) ŞAMANDRASI
Azami 35.000 DW tonluk 1 gemi yanaşabilme kapasitesi olan tesisin 87.000 ton depolama kapasitesi bulunmaktadır.
Alıntıdır