zeberus1234
Yeni Üye
3795 Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: Yahudilerin şöyle bir adeti vardı: İçlerinde bir kadın âdet görmeye başlayınca, onunla beraber yiyip içmezler, evlerde beraber oturup kalkmazlardı Bu durumu Ashab radıyallahu anhüm Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a sordular bunun üstüne Cenabı Hak şu ayeti inzal buyurdu (Mealen): Ey Muhammed! Sana kadınların aybaşı halinden sorarlar De ki: O bir ezadır Aybaşı halinde iken kadınlardan uzaktan kalın Temizlenmelerine değin onlara yaklaşmayın Temizlendikleri zaman Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın(Bakara 222) ayeti üzerine Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: Kadınlarınızla düğün (zevciyat muamelesi) dışarıya her şeyi yapın!buyurdu bu ruhsat yahudilere ulaşınca: Bu adam ne gerçekleştirmek istiyor? Bize muhalefet etmediği bir şey bırakmadı!dediler (Bu sözü işiten) Üseyd İbnu Hudayr ve Abbâd İbnu Bişr radıyallahu anhüma gelerek: Ey Allah'ın Resulü! yahudiler şöyle şöyle söylüyorlardiye haber verdiler Biz kadınlarla beraber oturup kalkmıyacak mıyız?dediler Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın rengi öylesine değişti ki, biz onlara kızdığını zannettik Onlar da hemen çıkıp gittiler Derken onlar yolda Resûlullah'a gönderilen armağan sütle karşılaştılar Resûlullah o sütü anında bunların peşisıra içmeleri için gönderdi Böylece anladılar ancak, Aleyhissalatu vesselam kendilerine gücenmemiştir
Müslim, Hayız 16, (302); Ebu Davud, Nikah 47, (2165); Tirmizi, Tefsir, Bakara, (2981); Nesai, Taharet 181, (1, 152)
3796 Hz Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular oysa: kim hayızlının fercine veya bir kadının dübürüne (arkadaki uzvuna) bağlantı ederse veya kâhine uğrarsa Muhammed'e indirilenden teberri etmiş (yüz çevirmiş) olur
Tirmizi, Taharet 102, (135); İbnu Mace, Taharet 122, (639)
3797 Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Bizden biri hayızlı olur, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm da onunla mübaşeret etmek dilerse, ona hayız olur olmaz izarını bağlamasını emreder, sonra mubaşeret ederdi Sizden hanginiz, nefsine, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın nefsine dominant olduğu kadar başat olur?
Ebu Davud'un bir rivayetinde, fevr(evvelinde fakat hayz olur olmazdiye karşıladık) yerine fevhdenilmiştir (oysa bu da çoğundave evvelindemanasına gelir)
3798 Nesai'nin Cümay' İbnü Ümayr'dan kaydettiği bir rivayette şöyle denmiştir: Ben, annem ve teyzemle birlikte Hz Aişe radıyallahu anha'nın yanına girdim Onlar Hz Aişe'ye: Hayızlı iken, sizlerle Aleyhissalatu vesselam ne şekilde mübaşerette bulunurdu?diye sordular Aişe validemiz:
Hayız olduğumuz zaman bize, geniş bir izar giymemizi emreder, daha sonra sine ve göğsümüze iltizamda (temasta) bulunurdu
3799 Muvatta'nın rivayetinde şöyledir: Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Ömer radıyallahu anhüma, Hz Aişe'ye göndererek birey, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi? diye sordurdu Hz Aişe radıyallahu anha: Kadının alt kısmınna izarını bağlatsın sonradan onunla mubâşerette bulunsuncevabını verdi
3800 Ebu Davud ve Nesai'nin bir rivayetinde şöyle denmektedir: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm zevcelerinden bir kadınla hayızlı olduğu halde mubaşeret ederdi Yeter fakat, uyluklarının ortasına kadar izarı uzanmış olsun veya dizleri örtülü bulunsun
Buhari, Hayz 5; Müslim, Hayz 1, 4, (293, 295); Muvatta, Taharet 95, (1, 58); Ebu Davud Taharet 107, (267, 268, 273); Tirmizi, Taharet 99, (132); Nesai, Hayz 12, 13, (1, 189)
3801 Zeyd İbnu Eslem radıyallahu anh anlatıyor: Bir adam, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a sordu: (Ey Allah'ın Resulü!) Hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: Üzerine izarını bağlasın, yukarısına istediğinde serbestsin
Muvatta, Taharet 93, (1, 57)
3802 Hz Mu'âz radıyallahu anh anlatıyor: Ey Allah'ın Resûlü! dedim, hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?İzar'ın yukarısı, fakat bundan da sakınsan daha iyi olur!buyurdular
Rezin tahric etti Ebu Davud, Taharet 83, (212, 213)
3803 İkrime, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın zevcelerinden birinden naklen anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, hayızlı hanımlarıyla bir mübaşerette bulunmak dileyince hanımının ferci üstüne bir şey örterdi
Ebu Davud, Taharet 107, (272)
3804 İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular oysa: Kişi, hayızlı karısıyla cinsi münasebette bulunursa (hatasına kefâret olarak) yarım dinar tasadduk etsin
3805 Bir rivayette ise şöyle denmiştir: Birey hayızlı hanımına, hayız halinin başlangıcında, kan kırmızı renkte iken temas ederse bir dinar tasadduk etsin Kanın kesilmeye yüz tutup akıntının sarardığı vakit bağlantı eden, yarım dinar tasadduk etsin
Tirmizi der ancak: Bu hadis İbnu Abbas radıyallahu anhüma'dan mevkuf (kendi sözü) olarak da söylenti edilmiştir
3806 Ebu Davud'un bir rivayetinde hayızlı karısına temas eden kimse hakkında Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın: Bir veya yarım dinar tasadduk etsindediği kaydedilmiştir
Ebu Davud der ama: Bu rivayet (yani İbnu Abbas'ın bir veya yarımdiyerek yaptığı söylenti) sahihtir, (diğer yarım dinardiyen rivayet bu değin kavi değildir)
3807 Bir rivayette şöyle denmiştir: Kişi hanımına kanama halinde temasta bulunmuşsa bir dinar, kanın kesilme halinde temas etmişse yarım dinar tasadduk eder
Tirmizi, Taharet 103, (136, 137); Ebu Davud, Taharet 106, (264, 265, 266); Nesai, Taharet 182, (1, 153); İbnu Mace, Taharet 123, (640)
3808 Hz Aişe radıyallahu anha Ben hayızlı iken Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın başını yıkardımdemiştir
Buhari, Hayz 2, İ'tikaf 2, 3, 4, 19, Libas 76; Müslim, Hayz 10, (297); Muvatta, Taharet 102, (1, 60); Ebu Davud, Savm 79, (2467, 2468, 2469); Tirmizi, Savm 80, (804); Nesai, Hayz 20, (1, 193)
3809 Yine Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, ben hayızlı iken kucağıma yaslanır ve Kur'an okurdu
Buhari, Hayz 13, Tevhid 52; Ebu Davud, Taharet 103, (260); Nesai, Hayz 16, (1, 191) *
Müslim, Hayız 16, (302); Ebu Davud, Nikah 47, (2165); Tirmizi, Tefsir, Bakara, (2981); Nesai, Taharet 181, (1, 152)
3796 Hz Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular oysa: kim hayızlının fercine veya bir kadının dübürüne (arkadaki uzvuna) bağlantı ederse veya kâhine uğrarsa Muhammed'e indirilenden teberri etmiş (yüz çevirmiş) olur
Tirmizi, Taharet 102, (135); İbnu Mace, Taharet 122, (639)
3797 Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Bizden biri hayızlı olur, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm da onunla mübaşeret etmek dilerse, ona hayız olur olmaz izarını bağlamasını emreder, sonra mubaşeret ederdi Sizden hanginiz, nefsine, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın nefsine dominant olduğu kadar başat olur?
Ebu Davud'un bir rivayetinde, fevr(evvelinde fakat hayz olur olmazdiye karşıladık) yerine fevhdenilmiştir (oysa bu da çoğundave evvelindemanasına gelir)
3798 Nesai'nin Cümay' İbnü Ümayr'dan kaydettiği bir rivayette şöyle denmiştir: Ben, annem ve teyzemle birlikte Hz Aişe radıyallahu anha'nın yanına girdim Onlar Hz Aişe'ye: Hayızlı iken, sizlerle Aleyhissalatu vesselam ne şekilde mübaşerette bulunurdu?diye sordular Aişe validemiz:
Hayız olduğumuz zaman bize, geniş bir izar giymemizi emreder, daha sonra sine ve göğsümüze iltizamda (temasta) bulunurdu
3799 Muvatta'nın rivayetinde şöyledir: Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Ömer radıyallahu anhüma, Hz Aişe'ye göndererek birey, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi? diye sordurdu Hz Aişe radıyallahu anha: Kadının alt kısmınna izarını bağlatsın sonradan onunla mubâşerette bulunsuncevabını verdi
3800 Ebu Davud ve Nesai'nin bir rivayetinde şöyle denmektedir: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm zevcelerinden bir kadınla hayızlı olduğu halde mubaşeret ederdi Yeter fakat, uyluklarının ortasına kadar izarı uzanmış olsun veya dizleri örtülü bulunsun
Buhari, Hayz 5; Müslim, Hayz 1, 4, (293, 295); Muvatta, Taharet 95, (1, 58); Ebu Davud Taharet 107, (267, 268, 273); Tirmizi, Taharet 99, (132); Nesai, Hayz 12, 13, (1, 189)
3801 Zeyd İbnu Eslem radıyallahu anh anlatıyor: Bir adam, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a sordu: (Ey Allah'ın Resulü!) Hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: Üzerine izarını bağlasın, yukarısına istediğinde serbestsin
Muvatta, Taharet 93, (1, 57)
3802 Hz Mu'âz radıyallahu anh anlatıyor: Ey Allah'ın Resûlü! dedim, hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?İzar'ın yukarısı, fakat bundan da sakınsan daha iyi olur!buyurdular
Rezin tahric etti Ebu Davud, Taharet 83, (212, 213)
3803 İkrime, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın zevcelerinden birinden naklen anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, hayızlı hanımlarıyla bir mübaşerette bulunmak dileyince hanımının ferci üstüne bir şey örterdi
Ebu Davud, Taharet 107, (272)
3804 İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular oysa: Kişi, hayızlı karısıyla cinsi münasebette bulunursa (hatasına kefâret olarak) yarım dinar tasadduk etsin
3805 Bir rivayette ise şöyle denmiştir: Birey hayızlı hanımına, hayız halinin başlangıcında, kan kırmızı renkte iken temas ederse bir dinar tasadduk etsin Kanın kesilmeye yüz tutup akıntının sarardığı vakit bağlantı eden, yarım dinar tasadduk etsin
Tirmizi der ancak: Bu hadis İbnu Abbas radıyallahu anhüma'dan mevkuf (kendi sözü) olarak da söylenti edilmiştir
3806 Ebu Davud'un bir rivayetinde hayızlı karısına temas eden kimse hakkında Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın: Bir veya yarım dinar tasadduk etsindediği kaydedilmiştir
Ebu Davud der ama: Bu rivayet (yani İbnu Abbas'ın bir veya yarımdiyerek yaptığı söylenti) sahihtir, (diğer yarım dinardiyen rivayet bu değin kavi değildir)
3807 Bir rivayette şöyle denmiştir: Kişi hanımına kanama halinde temasta bulunmuşsa bir dinar, kanın kesilme halinde temas etmişse yarım dinar tasadduk eder
Tirmizi, Taharet 103, (136, 137); Ebu Davud, Taharet 106, (264, 265, 266); Nesai, Taharet 182, (1, 153); İbnu Mace, Taharet 123, (640)
3808 Hz Aişe radıyallahu anha Ben hayızlı iken Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın başını yıkardımdemiştir
Buhari, Hayz 2, İ'tikaf 2, 3, 4, 19, Libas 76; Müslim, Hayz 10, (297); Muvatta, Taharet 102, (1, 60); Ebu Davud, Savm 79, (2467, 2468, 2469); Tirmizi, Savm 80, (804); Nesai, Hayz 20, (1, 193)
3809 Yine Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, ben hayızlı iken kucağıma yaslanır ve Kur'an okurdu
Buhari, Hayz 13, Tevhid 52; Ebu Davud, Taharet 103, (260); Nesai, Hayz 16, (1, 191) *