İks kelimesi, genellikle öğrenci-veli ve öğretmen-veli ilişkilerinde kullanılan bir terimdir. "İks" terimi, İyi-Kötü puanlamasına dayanan bir not sistemi olarak tanımlanabilir. Öğrencilerin öğretmenleri hakkında not verebilmelerine olanak sağlayan bir uygulama olarak da karşımıza çıkar.
Bu sistem, velilere öğretmenlerin performansı hakkında geri bildirimde bulunma fırsatı sunar. Veliler, öğretmenlerin ders performanslarına, iletişim tarzlarına, öğrenciye yaklaşımlarına ve benzeri konulara ilişkin değerlendirmelerini ifade edebilirler. Bu tür geri bildirimler, okul ve eğitim sisteminin gelişimine katkı sağlayabilir.
İks uygulaması, öğrenci-veli-öğretmen ilişkilerinde transparan bir iletişim ortamı oluşturmaya yönelik geliştirilen ve karşılıklı geri bildirimleri kolaylaştıran bir araç olarak öne çıkmaktadır. Bu sistem, eğitim sürecinde taraflar arasındaki iletişimi güçlendirebilir ve herkesin daha verimli bir şekilde işbirliği yapmasına yardımcı olabilir.