zeberus1234
Yeni Üye
108 Enes (radıyallahu anh) 'in anlattığına kadar, Hz Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'i bir at yere atmıştı Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın (sağ) tarafı veya (sağ) omuzu ezildi Bu O'na ayakta duramayacak kadar ızdırab verdi O sıralarda hanımlarını da bir ay müddetle terketti Bu esnada, hurma kütüğünden yapılmış bir merenle çıkılan tenezzüh odasına (meşrübe) çekildi Ashâb (radıyallahu anhum ecmaîn) kendisine geçmiş olsunziyaretine geliyorlardı Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) oturarak namaz kılardı, onlar ise ayakta durarak namaza uymuşlardı Selâmı verince şöyle dedi: İmam, kendisine uyulmak için vardır O Kadar ise ayakta namaz kıldırıyorsa siz de ayakta kılın, şâyet oturarak kıldırıyorsa siz de oturarak kılın, imam rükuya varmadan rükuya gitmeyin, o başını kaldırmadan siz de kaldırmayın
Râvi der ki: Hz Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ayın 29'unda meşrübeden indi Ashâb: Ey Allah'ın Resûlü, sen bir aylık bir müddet için îlâ'ya (ayrı kalmaya) karar vermiştindediler Onlara: Bu ay yirmi dokuz gündürcevabını verdi
Buhârî, Salat 18, Ezan 51, 82, 128, Sıfatu'sSalat 83, 128, Savm 11, Mezâlim 25, Nikâh 91, Talâk 21, Eymân 20; Tirmizî, Savm 6, (690); Nesâî, Talak 32, (6, 166)
Buhârî ve Müslim'de Ümmü Seleme'den gelen bir rivayette: Bu ay yirmi dokuz çekiyorbuyurmuştur
Müslim'de Câbir (radıyallahu anh)'dan kaydedilen bir rivayette: Sonra iki elini üç sefer uzattı, ikisinde her iki elinin bütün parmaklarıyla, sonuncu kerede sadece dokuz parmağıyla işaret etmiştidiye (yirmi dokuzu gösterdiği açıklanır) (Sıyam 24)
109 İbnu Ömer (radıyallahu anh), Kadınlarına yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay ummak vardır Eğer erkekler (o müddet içinde kefaret yaparak zevcelerine) dönerlerse belirsizlik yok ama Allah cidden gafur ve rahîmdir(Bakara 226) âyetinin açıklaması ile alakalı olarak) şöyle demiştir: Ayette zikredilen) dört ay geçtikten sonradan ya rücu etmek veya boşamak üzere zevc tevkif olunur Îlâ yapan gerçekte boşamayınca (bu müddetin dolmasıyla) boşanma husule gelmezBu görünüm, Hz Osman, Hz Ali, Hz Ebu'dDerda ve Hz Aişe (radıyallahu anhüm ecmaîn)'den ve Ashab'tan on iki kişiden de söylenti edilmiştir
Buhârî, Talak 21; Muvatta Talak 19, (2, 557)
Buhârî'nin bir diğer rivayetinde İbnu Ömer demiştir ama: Cenâbı Hakk'ın âyette zikrettiği îlâ, dört aylık müddet dışarıya hiç kimseye helal olmaz Bu müdded dolunca ya tatlılıkla hanımını miktar ya da, Allah'ın emrettiği şekilde boşamaya karar verir (Îlâ müddetini uzatarak kocasının ayrıca birde boşanmasını beklemek gibi üçüncü bir yola sülûk edilemez)
110 Hz Ali (kerremallahu vechehu) buyurmuştur oysa: Bir kimse hanımına yaklaşmamaya ant ederse (îlâ'ya karar verirse), bundan boşanma hâsıl olmaz Dört aylık müddet geçince, îlâ yapan koca tevkif olunur, ya boşar veya kefaret ödeyerek rücu eder
Muvatta, Talak 17, (2, 556)
İmam Mâlik der ama: Bir kimse, çocuğu sütten kesilinceye değin hanımına yaklaşmamaya yemin edecek olsa, bu îlâ yemini sayılmaz Bana Hz Ali'den ulaşan bir rivayete kadar, bu durumdan kendisine sorulduğu süre bunun îlâ olmadığını belirtmiştir
111 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) der fakat: Hz Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) hanımlarına yaklaşmamaya yemin etti (îlâ kararı verdi) ve (bal yemeyi de kendi kendine) haram etti Bu Nedenle helal olan bir şeyi kendisine haram kılmıştı Daha Sonra kefâret karşılığında yeminini bozdu
Tirmizî, Talak 21, (1201) *
Râvi der ki: Hz Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ayın 29'unda meşrübeden indi Ashâb: Ey Allah'ın Resûlü, sen bir aylık bir müddet için îlâ'ya (ayrı kalmaya) karar vermiştindediler Onlara: Bu ay yirmi dokuz gündürcevabını verdi
Buhârî, Salat 18, Ezan 51, 82, 128, Sıfatu'sSalat 83, 128, Savm 11, Mezâlim 25, Nikâh 91, Talâk 21, Eymân 20; Tirmizî, Savm 6, (690); Nesâî, Talak 32, (6, 166)
Buhârî ve Müslim'de Ümmü Seleme'den gelen bir rivayette: Bu ay yirmi dokuz çekiyorbuyurmuştur
Müslim'de Câbir (radıyallahu anh)'dan kaydedilen bir rivayette: Sonra iki elini üç sefer uzattı, ikisinde her iki elinin bütün parmaklarıyla, sonuncu kerede sadece dokuz parmağıyla işaret etmiştidiye (yirmi dokuzu gösterdiği açıklanır) (Sıyam 24)
109 İbnu Ömer (radıyallahu anh), Kadınlarına yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay ummak vardır Eğer erkekler (o müddet içinde kefaret yaparak zevcelerine) dönerlerse belirsizlik yok ama Allah cidden gafur ve rahîmdir(Bakara 226) âyetinin açıklaması ile alakalı olarak) şöyle demiştir: Ayette zikredilen) dört ay geçtikten sonradan ya rücu etmek veya boşamak üzere zevc tevkif olunur Îlâ yapan gerçekte boşamayınca (bu müddetin dolmasıyla) boşanma husule gelmezBu görünüm, Hz Osman, Hz Ali, Hz Ebu'dDerda ve Hz Aişe (radıyallahu anhüm ecmaîn)'den ve Ashab'tan on iki kişiden de söylenti edilmiştir
Buhârî, Talak 21; Muvatta Talak 19, (2, 557)
Buhârî'nin bir diğer rivayetinde İbnu Ömer demiştir ama: Cenâbı Hakk'ın âyette zikrettiği îlâ, dört aylık müddet dışarıya hiç kimseye helal olmaz Bu müdded dolunca ya tatlılıkla hanımını miktar ya da, Allah'ın emrettiği şekilde boşamaya karar verir (Îlâ müddetini uzatarak kocasının ayrıca birde boşanmasını beklemek gibi üçüncü bir yola sülûk edilemez)
110 Hz Ali (kerremallahu vechehu) buyurmuştur oysa: Bir kimse hanımına yaklaşmamaya ant ederse (îlâ'ya karar verirse), bundan boşanma hâsıl olmaz Dört aylık müddet geçince, îlâ yapan koca tevkif olunur, ya boşar veya kefaret ödeyerek rücu eder
Muvatta, Talak 17, (2, 556)
İmam Mâlik der ama: Bir kimse, çocuğu sütten kesilinceye değin hanımına yaklaşmamaya yemin edecek olsa, bu îlâ yemini sayılmaz Bana Hz Ali'den ulaşan bir rivayete kadar, bu durumdan kendisine sorulduğu süre bunun îlâ olmadığını belirtmiştir
111 Hz Aişe (radıyallahu anhâ) der fakat: Hz Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) hanımlarına yaklaşmamaya yemin etti (îlâ kararı verdi) ve (bal yemeyi de kendi kendine) haram etti Bu Nedenle helal olan bir şeyi kendisine haram kılmıştı Daha Sonra kefâret karşılığında yeminini bozdu
Tirmizî, Talak 21, (1201) *