İlahi Kitaplar Neler İlahi Kitapların İsimleri

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
56
Yaş
36
Coin
256,936
İlahi Kitaplar Nelerdir? İlahi Kitapların Adları

İlahi kitaplar Allah kelamı olmak bakımından aralarında farklılık bulunmamasına rağmen, hacimleri ve hitap ettikleri kitlenin buyukluğune gore, suhuf ve kitap olmak uzere ikiye ayrılırlar


a) Suhuf
Sahife kelimesinin coğulu olan suhuf, dar bir cevrede, kucuk topluluklara, ihtiyaclarına cevap verebilecek şekilde indirilen birkac sayfadan oluşmuş ku*cuk kitap ve risalelere denilir Kur'anı Kerim'de Hz İbrahim ve Musa’ya indi*rilen sayfalardan bahseden iki ayet vardır (enNecm 533637; elA'la 871419) Bunun dışında Kur'an'da ve mutevatir hadislerde suhuf ile ilgili bir bilgi bulunmamaktadır Ebu Zer'den rivayet edilen bir zayıf hadise gore sayfaların sayısı 100 olup şu peygamberlere indirilmiştir HzAdem’e 10 sayfa, HzŞit’e 50 sayfa, Hzİdris’e 30 sayfa, Hzİbrahim’e 10 sayfa (bk Suyuti, edDurru'lmensur, VIII, 489; Alusi, Ruhu'lmeani, XV, 141142) Bugun bu sayfalardan elimizde hicbir şey yoktur


Suhufa gore daha hacimli ve kitap şeklinde olan ve evrensel mesajlar iceren ilahi kitaplar ise Tevrat, Zebur, İncil ve Kur’an olmak uzere dort tanedir


b) Tevrat
Tevrat İbranice bir kelime olup kanun, şeriat ve oğretianlamlarına gelir Hz Musa’ya indirilmiştir Esfarı Hamse ve şeriat kitabı da denilen Tevrat, Ahdi Atik veya Ahdi Kadim'in (Eski Ahit) ilk ve en onemli bolumunu teşkil eder Tevrat'ın aslının Allah kelamı ve peygamberine indirdiği kutsal bir kitabı olduğuna inanmak her muslumana farz olup, bunu inkar etmek kişiyi kufre duşurur Cunku Kur'anı Kerim'de Tevrat'ın Allah'ın kutsal kitaplarından biri olduğu acıklanmıştır: Biz, icinde doğruya rehberlik ve nur olduğu halde Tevrat'ı indirdik(elMaide 544)


Tevrat Hz Musa aracılığıyla İsrailoğulları'na gonderilmiştir Ancak onlar tarihte yaşadıkları kotu olaylar, maruz kaldıkları surgunler ve esaretler sebebiyle Tevrat'ın Allah'tan gelen şeklini koruyamamışlardır Tevrat'ın asıl nushası kaybolunca, yahudi din bilginleri tarafından kaleme alınan Tevrat nushaları ortaya cıkmıştır Bugun elde mevcut olan Tevrat nushaları ceşitli mudahalelere maruz kalmış, dolayısıyla ilahi kitap olma ozelliğini onemli olcude yitirmiştir


c) Zebur
Kelime olarak yazılı şey ve kitapanlamına gelen Zebur, Hz Davud'a indirilmiş olan ilahi kitabın adıdır Bu konuda Kur'an'da şoyle buyurulur:
Gercekten biz, peygamberlerin kimini kiminden ustun kıldık Davud'a da Zebur'u, verdik(elİsra 1755)


Zebur, ilahi kitapların en kucuğu olup, yeni dini hukumler getirmemiştir Bugun elde mevcut olan Zebur nushaları, lirik soyleyiş ve ilahilerden, Allah'a ovgu ve hikmetli sozlerden ve birtakım nasihatlardan meydana gelmiştir Eski Ahid'de yer alan Mezmurlar'ın bir kısmının Hz Davud'a verilen Zebur olduğu kabul edilmektedir


d) İncil
İncil kelime olarak mujdeanlamına gelir Hz İsa aracılığıyla İsrailoğulları'na indirilmiştir: Kendinden once gelen Tevrat'ı doğrulayıcı olarak peygam*berlerin izleri uzerinde, Meryem oğlu İsa’yı arkalarından gonderdik Ve ona, icinde doğruya rehberlik ve nur bulunmak, onundeki Tevrat’ı tasdik etmek, sakınanlara bir hidayet ve oğut olmak uzere İncil’i verdik(elMaide 546)


İncil’e, Allah'tan Hz İsa’ya indirildiği şekliyle inanmak imanın gereklerindendir Fakat bugun İncil'in orijinal metni de diğer bozulmuş kitaplar gibi elde yoktur Bozulmuş ve insanlar tarafından mudahaleye maruz kalmış şekli vardır İncil Ahdi Cedid (Yeni Ahit) denilen Hristiyan kutsal kitabının ilk bolumunu teşkil eder


Bir muslumana onceki kutsal kitaplarda bulunan bir hususun haber verilmesi durumunda eğer bu husus, Kur'an ve sahih hadislerdeki bilgilere uygunsa kabul edilir; değilse reddedilir Ayet ve hadislerde hic bahsedilmiyor ve İslam'ın temel prensiplerine de zıt duşmuyorsa Hz Peygamber'in şu tavsiyesi doğrultusunda hareket edilir: Ehli kitabı tasdik de etmeyin, tekzip de (yalanlamayın) Biz Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e indirilene inandık deyin(Buhari, Tefsir, sure: 211; İ'tisam, 25)


e) Kur'an
Allah tarafından gonderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur'anı Kerim, son peygamber Hz Muhammed'e indirilmiştir Sozlukte toplamak, okumak, bir araya getirmekanlamına gelen Kur'an terim olarak şoyle tarif edilir:


Hz Peygamber'e indirilen, mushaflarda yazılı, Peygamberimiz'den bize kadar tevatur yoluyla nakledilmiş, okunmasıyla ibadet edilen, insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı ilahi kelamdırBu tarifte bazı hususlar goze carpmaktadır: Peygambere indirilenderken Hz Muhammed kastedilmektedir Tevatur yoluyla nakledilmiş olanderken, her devirde yalan uzerine birleşmelerini aklın imkansız gorduğu bir topluluk tarafından nakledildiği ve nesilden nesile boyle gectiği icin onun, Allah'a ait oluşunun kesinliği ifade edilmektedir Okunmasıyla ibadet edilenderken de, okumanın ibadet olduğuna, namaz ibadetinde vahyedilen metnin okunması gerektiğine ve Kur’an tercumelerinin namazda okunmasının caiz ve gecerli olmadığına işaret edilmektedir


Kur'an'ın Nuzulu
Kur'anı Kerim, Allah Teala'dan Hz Peygamber'e Cebrail aracılığıyla ve vahiy yoluyla indirilmiştir Kolayca ezberlenebilmesi, kısa zamanda etrafa yayılması, manasının kolaylıkla anlaşılması, zihinlerde ve akıllarda derece derece bir gelişme ve alıştırma sağlaması, inancların ve değer yargılarının yavaş yavaş guclenip kokleşmesi vb sebeplerle, o bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık 25 senede, bolumler halinde indirilmiştir Yuce Allah Kur'an'ın bir defada toptan indirilmeyişinin sebebini şoyle acıklamaktadır:


İnkar edenler: Kur'an ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi? dediler Biz onu senin kalbine iyice yerleştirmek icin boyle yaptık ve onu tane tane okuduk(elFurkan 2532)


Ayetler doğrudan doğruya indiği gibi, coğunlukla meydana gelen bir olayın hemen sonrasında olayı cozumlemek ve sorulan soruları cevaplamak icin inerdi ki, ayetin inmesine sebep olan olay veya soruya sebebi nuzul(iniş sebebi) denilir


Kur'anı Kerim kendisinin, bir ayette ramazan ayında, bir başka ayette mubarek bir gecede, bir diğerinde de Kadir gecesinde inmeye başladığını haber vermektedir (bk elBakara 2185; edDuhan 4413; elKadr 971) Kadir gecesinin ramazan ayında mubarek bir gece olduğu goz onunde tutulursa, ayetler arasında bit celişkinin de bulunmadığı anlaşılacaktır
 
Üst Alt