İncil´de Müjdelenen Peygamber
“İncil’de müjdelenen gelecekteki peygamber isminin Ahmed olduğu bildiriliyor. Peygamberimizin ismi Muhammed değil mi? İki farklı ismin aynı insana ait olduğunu nasıl izah edebiliriz?"
Peygamber Efendimiz’in (asm) ismi İncil’de Ahmed Kur’ân’da Muhammed’dir. Her ikisi de övülen çok övülen çok övülmeye lâyık olan demektir. Bu isimler mânâca birdir; fark söyleyiştedir. İki isim de aynı kökten gelmiştir. Öte yandan iki farklı isim de olsa bir şahsa neden verilmesin? Her bir isim bir sıfatı adlandırıyor ise bir şahsa verilebilir şüphesiz. Bunun örneği insanlar arasında da çoktur. Kaldı ki Peygamber Efendimizin (asm) farklı sıfatlarını bildiren farklı isimleri vardır.
Her iki isim de Kur’ân âyetiyle sabittir. Kur’ân buyurur ki:
***
“Hani Meryem oğlu İsa ‘Ey İsrail oğulları!’ demişti. ‘Ben daha önce indirilen Tevrat’ı doğrulamak ve benden sonra gelecek Ahmed ismindeki bir Peygamberi müjdelemek üzere size Allah tarafından gönderilmiş bir peygamberim.’ O açık ve kesin mucizeler getirdiğinde ‘Bu apaçık bir sihirdir’ dediler.”1
***
“Muhammed hiçbirinizin babası değildir. O Allah’ın Resulüdür ve Peygamberlerin sonuncusudur. Allah ise her şeyi hakkıyla bilir.”2
***
“Muhammed Allah’ın Resulüdür.”3
Peygamber Efendimiz (asm) dünyaya teşrif ettiklerinde ona ne ad verdiğini soranlara dedesi Abdülmuttalip gönlüne düşen bir ilhamla şöyle cevap veriyor: “Muhammed!”
“Neden atalarından birinin ismini koymadın da bu ismi verdin?” diyenlere de: “Allah’ın ve insanların onu övmelerini istediğim için” diye cevap veriyor.
Dipnotlar:
1- Saf Suresi: 6.
2- Ahzab Sûresi: 39.
3- Fetih Sûresi: 29.
Süleyman Kösmene
“İncil’de müjdelenen gelecekteki peygamber isminin Ahmed olduğu bildiriliyor. Peygamberimizin ismi Muhammed değil mi? İki farklı ismin aynı insana ait olduğunu nasıl izah edebiliriz?"
Peygamber Efendimiz’in (asm) ismi İncil’de Ahmed Kur’ân’da Muhammed’dir. Her ikisi de övülen çok övülen çok övülmeye lâyık olan demektir. Bu isimler mânâca birdir; fark söyleyiştedir. İki isim de aynı kökten gelmiştir. Öte yandan iki farklı isim de olsa bir şahsa neden verilmesin? Her bir isim bir sıfatı adlandırıyor ise bir şahsa verilebilir şüphesiz. Bunun örneği insanlar arasında da çoktur. Kaldı ki Peygamber Efendimizin (asm) farklı sıfatlarını bildiren farklı isimleri vardır.
Her iki isim de Kur’ân âyetiyle sabittir. Kur’ân buyurur ki:
***
“Hani Meryem oğlu İsa ‘Ey İsrail oğulları!’ demişti. ‘Ben daha önce indirilen Tevrat’ı doğrulamak ve benden sonra gelecek Ahmed ismindeki bir Peygamberi müjdelemek üzere size Allah tarafından gönderilmiş bir peygamberim.’ O açık ve kesin mucizeler getirdiğinde ‘Bu apaçık bir sihirdir’ dediler.”1
***
“Muhammed hiçbirinizin babası değildir. O Allah’ın Resulüdür ve Peygamberlerin sonuncusudur. Allah ise her şeyi hakkıyla bilir.”2
***
“Muhammed Allah’ın Resulüdür.”3
Peygamber Efendimiz (asm) dünyaya teşrif ettiklerinde ona ne ad verdiğini soranlara dedesi Abdülmuttalip gönlüne düşen bir ilhamla şöyle cevap veriyor: “Muhammed!”
“Neden atalarından birinin ismini koymadın da bu ismi verdin?” diyenlere de: “Allah’ın ve insanların onu övmelerini istediğim için” diye cevap veriyor.
Dipnotlar:
1- Saf Suresi: 6.
2- Ahzab Sûresi: 39.
3- Fetih Sûresi: 29.
Süleyman Kösmene