cin neden turklere baskı yapmış?
İPEĞİN TARİHCESİ
Milattan yuzyıllar once Mısırlılar, daha sonra da Romalıların Cinlilerden ipek satın alırlardı Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen guzergahları izleyen kervanlarla sağlanırdı MS 555 yılında, keşişler ilk ipek kozalarını Cinden Bizansa, Anadoluya getirdiler İpek bocekciliği İstanbuldan Yunanistana, 7 yuzyıldan itibaren de İtalya, İspanya ve Fransaya gecmiştir
Anadoluda İpek Yolu;
Kuzeyde : Trabzon, Gumuşhane, Erzurum, Sivas, Tokat, Amasya, Kastamonu, Adapazarı, İzmit, İstanbul, Edirne,
Guneyde : Mardin, Diyarbakır, Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Isparta, Denizli, Antalya
merkezlerini izlemektedir
Ayrıca, Erzurum, Malatya, Kayseri, Ankara, Bilecik, Bursa, İznik, İzmit, İstanbul guzergahının da kullanıldığı bilinmektedir
Selcuklular, Anadoludaki ticari faaliyetleri canlı tutmak amacıyla, yabancılarla anlaşmalar yapmışlar, ticaret yapan kimselere, yolculuklarında karşılaşabilecekleri soygunlara ve her turlu zarara karşı devlet guvencesi vererek, ilk Devlet Sigorta Sistemini başlatmışlar ve gumruk vergilerinde uyguladıkları indirimlerle ticari hayatı ozendirmeye calışmışlardır
Kervansaraylar, bu canlı ticari ortamda onemli gorevler yuklenmiş kuruluşlardı Issız yollar uzerinde kaleyi andıran gorunumleri, zengin taş suslemeleri, gelişmiş mekan tasarımları ile mimari acıdan da cok etkileyici olan kervansaraylar, seyahat ve ticareti guven altına alan, sosyal dayanışmayı sağlayan, gelenlerin mallarını pazarladıkları durak yerleri, ordunun sefer zamanında ikmalini kolaylaştıran uslerdi Genellikle, yuruyuşle 810 saati gecmeyen, 3040 km aralıklarla inşa edilmişlerdir Her turlu hizmetin vakıf olarak karşılandığı bu yapıların icinde nalbant, araba ve koşum takımı onarıcıları, doktor, veteriner ile hamam, ceşme, mescit gibi bolumler bulunmaktaydı
vrupa, doğunun kaliteli ipek ve baharatı ile tanışınca, bu urunlere buyuk bir talep doğmuş ve İpek Yoluolarak adlandırılan tarihi ticaret yolları yapılmıştır Cin'in en uc noktasından başlayıp Anadolu'nun ceşitli yerlerinden gecerek İstanbul'da birleşen ve oradan da Avrupa'nın iclerine giden bu yol boyunca, yukleri taşıyan kervanlar sadece ticaretin gelişmesini değil, Asya ile Avrupa arasında gunumuzde de izleri gorulen kultur alışverişini de sağlamıştır
İPEĞİN TARİHCESİ
Milattan yuzyıllar once Mısırlılar, daha sonra da Romalıların Cinlilerden ipek satın alırlardı Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen guzergahları izleyen kervanlarla sağlanırdı MS 555 yılında, keşişler ilk ipek kozalarını Cinden Bizansa, Anadoluya getirdiler İpek bocekciliği İstanbuldan Yunanistana, 7 yuzyıldan itibaren de İtalya, İspanya ve Fransaya gecmiştir
Anadoluda İpek Yolu;
Kuzeyde : Trabzon, Gumuşhane, Erzurum, Sivas, Tokat, Amasya, Kastamonu, Adapazarı, İzmit, İstanbul, Edirne,
Guneyde : Mardin, Diyarbakır, Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Isparta, Denizli, Antalya
merkezlerini izlemektedir
Ayrıca, Erzurum, Malatya, Kayseri, Ankara, Bilecik, Bursa, İznik, İzmit, İstanbul guzergahının da kullanıldığı bilinmektedir
Selcuklular, Anadoludaki ticari faaliyetleri canlı tutmak amacıyla, yabancılarla anlaşmalar yapmışlar, ticaret yapan kimselere, yolculuklarında karşılaşabilecekleri soygunlara ve her turlu zarara karşı devlet guvencesi vererek, ilk Devlet Sigorta Sistemini başlatmışlar ve gumruk vergilerinde uyguladıkları indirimlerle ticari hayatı ozendirmeye calışmışlardır
Kervansaraylar, bu canlı ticari ortamda onemli gorevler yuklenmiş kuruluşlardı Issız yollar uzerinde kaleyi andıran gorunumleri, zengin taş suslemeleri, gelişmiş mekan tasarımları ile mimari acıdan da cok etkileyici olan kervansaraylar, seyahat ve ticareti guven altına alan, sosyal dayanışmayı sağlayan, gelenlerin mallarını pazarladıkları durak yerleri, ordunun sefer zamanında ikmalini kolaylaştıran uslerdi Genellikle, yuruyuşle 810 saati gecmeyen, 3040 km aralıklarla inşa edilmişlerdir Her turlu hizmetin vakıf olarak karşılandığı bu yapıların icinde nalbant, araba ve koşum takımı onarıcıları, doktor, veteriner ile hamam, ceşme, mescit gibi bolumler bulunmaktaydı
vrupa, doğunun kaliteli ipek ve baharatı ile tanışınca, bu urunlere buyuk bir talep doğmuş ve İpek Yoluolarak adlandırılan tarihi ticaret yolları yapılmıştır Cin'in en uc noktasından başlayıp Anadolu'nun ceşitli yerlerinden gecerek İstanbul'da birleşen ve oradan da Avrupa'nın iclerine giden bu yol boyunca, yukleri taşıyan kervanlar sadece ticaretin gelişmesini değil, Asya ile Avrupa arasında gunumuzde de izleri gorulen kultur alışverişini de sağlamıştır