SoruCevap
Yeni Üye
İş Goruşmelerinde Beden Dili
İş goruşmelerinde beden dili
Beden dili kullanımıyla ilgili onemli noktalardan biri de iş başvurusu yaptığımız yerler İş goruşmeleri sırasında kendimizi rakip sahadaymış gibi hissederiz Bunun nedeni bilmediğimiz bir ortamda kendimizi gergin hissetmemiz Cunku orası bizler icin adeta bir arena Karşımızdaki matadora karşı galip gelmeye calışırızO halde bu arenada neler yapmalıyız
*Herşeyden once iş başvurusu yapacağınız kurumu, stratejilerini, misyonunu, urunlerini bilmeniz gerekir İş başvurusunda bulunduğu işletmeyi tanımayan kimsenin şirket kulturune gec adapte olacağına inanılır
*Goruşmeye son derece uygun, şık ama abartılmamış bir kıyafetle, mumkunse takım ile gitmeli Bayanların da takım elbise giyinmesi uygun olur ama etek (mini olmamalı), ceket, gomlek uyumluluğunda bir kıyafet de oldukca uygun olabilir
*Ayakkabılarınız camursuz ve boyalı olmalı
*Beyler traşlı ve temiz kokular surunerek, bayanlar hafif makyajlı ve yine ağır olmayan hafif bir parfum kullanarak gitmeliler
*Goruşmeye 5 dakika da olsa sakın gec gitmeyin Goruşmenin onemli kriterlerinden biri zamanı kullanma becerisidir Artık işletmeler zamanını uygun ve etkili
kullanan personele yatırım yapıyor Daha ilk dakikada gecikerek zamanlama konusunda kotu puan almak istemezsiniz değil mi? Gecikiyor olmanız size negatif puan kazandırmanın dışında, o goruşmeye soluk soluğa girmenizi ve konuşmanızın ahenginin bozulmasını sağlar Bu da kendinizi ifade etmede size sıkıntılar yaşatır Trafik durumu, hava durumu, evinizin iş yerine uzaklığı, calmayan saatler vs artık kimsenin umrunda olan şeyler değil Bilgisayar, internet cağının nimetlerinden yararlanın ve hava durumunu, yol durumunu onceden kontrol edin Erken uyanmanız gerekiyorsa ve saatinize guvenmiyorsanız, Telekomun otomatik uyandırma servisine uyandırma talimatı bırakın, ama sakın mazeret bildirmeyin (cok ciddi bir sebebiniz yoksa)
*En fazla 10 dakika once, ideali 5 dakika once goruşme yerinde bulunmak ve ortamı analiz etmek sizin icin iyi olur Cevrede bulunan insanları rahatsız etmeden gozlemleyin ve durumunuz uygunsa kat sekreterinden kurum ile ilgili bilgi almaya yonelik sohbetlerde bulunun
*Goruşme sırasında elinizde cantanız ve ajandanız ya da en iyisi PALM gibi teknik bir ajandanızın olması size cok şey kazandırır Cantanızı actığınızda icinde devlet arşivi varmış gibi dağınık bir goruntu olmamasında yarar var Goruşmenizde not almanız gerekebilir; o acıdan ajandanızı ya da palminizi etkili kullanın
*Size ikram edilen cayı, kahveyi mutlaka kabul edin ve o ortamın bir parcasıymışsınız rahatlığında davranın
*Goruşmeye karşınızdakine sempatik bir tarzda selam vererek başlayın Tebessum etmeniz size puan kazandırır
*Goruşmeye erken gidip ortamda aldığınız ilk imajın kısa bir ozetini yapmanızda ve bunun hoş bir izlenim olduğunu belirtmenizde yarar var
*Tokalaşmanız ne ezik ne de ustunluk taslayıcı bir tarzda olmalı Tokalaşmanız samimi olmalı Aşırı hafifi tarz guvensizliğinizi, aşırı sert tarz kompleksinizi ortaya koyar
*Goruşmeniz sırasında karşınızdakinin gozlerine cok rahatsız etmeden bakın
Oturma alanınızı belirleme şansı varsa (bazı işletmelerde goruşme odaları vardır) Sırtınızı boşluğa (kapı, pencere vs) gelmemesine dikkat edin Sırtınızın boşlukta olması sizin kendinizi boşlukta hissetmenize sebep olabilir ya da her acılan kapıda geri donup bakmanız, rahatsız edici bir sahnenin oluşmasını sağlayabilir
*Konuşma sırasında koltuğunuza cok kasıntı oturmayın Konuşmanın gidişine gore bazen eğilerek talepkar, bazen doğrularak guveninizi gosterin
*Goruşeceğiniz kurumun kimliği, goruşeceğiniz kişinin pozisyonu sizin bacak bacak ustune atıp atmamanızda onemli rol oynar En uygunu bacak bacak ustune atmadan ama rahat edeceğimiz bir oturuş pozisyonu almaktır
Goruşmenin gidişini ağırlıklı olarak goruşmeyi organize eden kişi belirler Kurum hakkında bir şeyler bildiğinizi duşunuyorsanız ve bilginizin doğruluğundan eminseniz sizin orayı nicin sectiğinizin nedenlerinden biri olarak gosterebilirsiniz
*Eğer iş değiştirecekseniz asla ayrıldığınız ya da ayrılacağınız kurumu kotulemeyin Bu profesyonelce bir davranış olmaz Tercih nedeniniz kariyeriniz olabilir, farklı bir kurum kimliğini yaşamak olabilir, farklı bir iş koluna yonelmek olabilir, evinize yakın bir yer tercihi olabilir (Bazen bu başka bir soruyu beraberinde getirebilir: Biz kurum olarak şu an calıştığımız yerden başka bir yere taşınsak bizden de mi ayrılırsınız? gibi
*Maaşınızın yetersizliği bir neden olmasın Tabii ki para icin, kendimizi geliştirmek, daha iyi bir yaşam standardına kavuşmak icin calışıyoruz ama bunu parasal bir tercih nedeni olarak gostermeniz cok doğru olmaz
*Goruşmeler sırasında parasal nedenleri soyleyip, elinizle de para işareti yapmanız cok ters karşılanır (Espri niyetine bunu yapmak bile hoş değil) İş goruşmelerinde bir cok kişinin sınıfta kalmasını sağlayan neden Ne kadar maaş duşunuyorsunuz?
sorusuna verdikleri cevaptan kaynaklanır
*Kurumsal kimliği oluşmuş bir işletmede asla bir para miktarından bahsederek talepte bulunmayın Vereceğiniz en ideal cevap Sizin gibi kurumsal kimliği oluşmuş bir işletmede benim pozisyonuma uygun bir ucret politikanızın olduğunu tahmin edebiliyorum Ben bu politikaya uyum sağlamayı tercih ederim Kurumsal kimliği oturmuş ve cok yonlu calışan bir cok işletme de performansınız değerlendirilirken size emeğiniz olcusunde ekonomik rahatlık verilir Onun icin ekonomik nedenleri ilk goruşmelerde sınıfta kalma nedeni yapmayın
*İş goruşmelerinde uygun ortam oluştuğunda adeta bir markayı pazarlar gibi kendinizi pazarlamakta tereddut etmeyin Ulkemimizde yaygın olmasa da kişiler de markalaşabilirler Markalaşmanız sizin yetenekleriniz, deneyimleriniz, işe katma değeriniz, nitelikleriniz gibi ozelliklerin birleşiminden oluşan bir butundur O acıdan nasıl bir marka muşteriye pazarlamasında o markanın faydası ve farkı onemliyse siz de o kuruma katacağınız faydaları ve rakiplerinize gore farkınızı anlatın
*Goruşme sonrasında goruşmenin sonucunu ne zaman oğrenebileceğinizi sorun Goruşmeden ayrılırken size zaman ayırdıkları icin teşekkur etmeyi sakın unutmayın Sadece goruştuğunuz kişiyi değil aynı zamanda sekretere ve goruştuğunuz diğer kişilere de iyi gunler dileyin Sağlıklı iletişimi sağlıklı beyinler kurarlar Karşınızdaki kişinin pozisyonu ne olursa olsun, kucumsemeden ileşitimde bulunmaktan asla cekinmeyin
İş goruşmelerinde beden dili
Beden dili kullanımıyla ilgili onemli noktalardan biri de iş başvurusu yaptığımız yerler İş goruşmeleri sırasında kendimizi rakip sahadaymış gibi hissederiz Bunun nedeni bilmediğimiz bir ortamda kendimizi gergin hissetmemiz Cunku orası bizler icin adeta bir arena Karşımızdaki matadora karşı galip gelmeye calışırızO halde bu arenada neler yapmalıyız
*Herşeyden once iş başvurusu yapacağınız kurumu, stratejilerini, misyonunu, urunlerini bilmeniz gerekir İş başvurusunda bulunduğu işletmeyi tanımayan kimsenin şirket kulturune gec adapte olacağına inanılır
*Goruşmeye son derece uygun, şık ama abartılmamış bir kıyafetle, mumkunse takım ile gitmeli Bayanların da takım elbise giyinmesi uygun olur ama etek (mini olmamalı), ceket, gomlek uyumluluğunda bir kıyafet de oldukca uygun olabilir
*Ayakkabılarınız camursuz ve boyalı olmalı
*Beyler traşlı ve temiz kokular surunerek, bayanlar hafif makyajlı ve yine ağır olmayan hafif bir parfum kullanarak gitmeliler
*Goruşmeye 5 dakika da olsa sakın gec gitmeyin Goruşmenin onemli kriterlerinden biri zamanı kullanma becerisidir Artık işletmeler zamanını uygun ve etkili
kullanan personele yatırım yapıyor Daha ilk dakikada gecikerek zamanlama konusunda kotu puan almak istemezsiniz değil mi? Gecikiyor olmanız size negatif puan kazandırmanın dışında, o goruşmeye soluk soluğa girmenizi ve konuşmanızın ahenginin bozulmasını sağlar Bu da kendinizi ifade etmede size sıkıntılar yaşatır Trafik durumu, hava durumu, evinizin iş yerine uzaklığı, calmayan saatler vs artık kimsenin umrunda olan şeyler değil Bilgisayar, internet cağının nimetlerinden yararlanın ve hava durumunu, yol durumunu onceden kontrol edin Erken uyanmanız gerekiyorsa ve saatinize guvenmiyorsanız, Telekomun otomatik uyandırma servisine uyandırma talimatı bırakın, ama sakın mazeret bildirmeyin (cok ciddi bir sebebiniz yoksa)
*En fazla 10 dakika once, ideali 5 dakika once goruşme yerinde bulunmak ve ortamı analiz etmek sizin icin iyi olur Cevrede bulunan insanları rahatsız etmeden gozlemleyin ve durumunuz uygunsa kat sekreterinden kurum ile ilgili bilgi almaya yonelik sohbetlerde bulunun
*Goruşme sırasında elinizde cantanız ve ajandanız ya da en iyisi PALM gibi teknik bir ajandanızın olması size cok şey kazandırır Cantanızı actığınızda icinde devlet arşivi varmış gibi dağınık bir goruntu olmamasında yarar var Goruşmenizde not almanız gerekebilir; o acıdan ajandanızı ya da palminizi etkili kullanın
*Size ikram edilen cayı, kahveyi mutlaka kabul edin ve o ortamın bir parcasıymışsınız rahatlığında davranın
*Goruşmeye karşınızdakine sempatik bir tarzda selam vererek başlayın Tebessum etmeniz size puan kazandırır
*Goruşmeye erken gidip ortamda aldığınız ilk imajın kısa bir ozetini yapmanızda ve bunun hoş bir izlenim olduğunu belirtmenizde yarar var
*Tokalaşmanız ne ezik ne de ustunluk taslayıcı bir tarzda olmalı Tokalaşmanız samimi olmalı Aşırı hafifi tarz guvensizliğinizi, aşırı sert tarz kompleksinizi ortaya koyar
*Goruşmeniz sırasında karşınızdakinin gozlerine cok rahatsız etmeden bakın
Oturma alanınızı belirleme şansı varsa (bazı işletmelerde goruşme odaları vardır) Sırtınızı boşluğa (kapı, pencere vs) gelmemesine dikkat edin Sırtınızın boşlukta olması sizin kendinizi boşlukta hissetmenize sebep olabilir ya da her acılan kapıda geri donup bakmanız, rahatsız edici bir sahnenin oluşmasını sağlayabilir
*Konuşma sırasında koltuğunuza cok kasıntı oturmayın Konuşmanın gidişine gore bazen eğilerek talepkar, bazen doğrularak guveninizi gosterin
*Goruşeceğiniz kurumun kimliği, goruşeceğiniz kişinin pozisyonu sizin bacak bacak ustune atıp atmamanızda onemli rol oynar En uygunu bacak bacak ustune atmadan ama rahat edeceğimiz bir oturuş pozisyonu almaktır
Goruşmenin gidişini ağırlıklı olarak goruşmeyi organize eden kişi belirler Kurum hakkında bir şeyler bildiğinizi duşunuyorsanız ve bilginizin doğruluğundan eminseniz sizin orayı nicin sectiğinizin nedenlerinden biri olarak gosterebilirsiniz
*Eğer iş değiştirecekseniz asla ayrıldığınız ya da ayrılacağınız kurumu kotulemeyin Bu profesyonelce bir davranış olmaz Tercih nedeniniz kariyeriniz olabilir, farklı bir kurum kimliğini yaşamak olabilir, farklı bir iş koluna yonelmek olabilir, evinize yakın bir yer tercihi olabilir (Bazen bu başka bir soruyu beraberinde getirebilir: Biz kurum olarak şu an calıştığımız yerden başka bir yere taşınsak bizden de mi ayrılırsınız? gibi
*Maaşınızın yetersizliği bir neden olmasın Tabii ki para icin, kendimizi geliştirmek, daha iyi bir yaşam standardına kavuşmak icin calışıyoruz ama bunu parasal bir tercih nedeni olarak gostermeniz cok doğru olmaz
*Goruşmeler sırasında parasal nedenleri soyleyip, elinizle de para işareti yapmanız cok ters karşılanır (Espri niyetine bunu yapmak bile hoş değil) İş goruşmelerinde bir cok kişinin sınıfta kalmasını sağlayan neden Ne kadar maaş duşunuyorsunuz?
sorusuna verdikleri cevaptan kaynaklanır
*Kurumsal kimliği oluşmuş bir işletmede asla bir para miktarından bahsederek talepte bulunmayın Vereceğiniz en ideal cevap Sizin gibi kurumsal kimliği oluşmuş bir işletmede benim pozisyonuma uygun bir ucret politikanızın olduğunu tahmin edebiliyorum Ben bu politikaya uyum sağlamayı tercih ederim Kurumsal kimliği oturmuş ve cok yonlu calışan bir cok işletme de performansınız değerlendirilirken size emeğiniz olcusunde ekonomik rahatlık verilir Onun icin ekonomik nedenleri ilk goruşmelerde sınıfta kalma nedeni yapmayın
*İş goruşmelerinde uygun ortam oluştuğunda adeta bir markayı pazarlar gibi kendinizi pazarlamakta tereddut etmeyin Ulkemimizde yaygın olmasa da kişiler de markalaşabilirler Markalaşmanız sizin yetenekleriniz, deneyimleriniz, işe katma değeriniz, nitelikleriniz gibi ozelliklerin birleşiminden oluşan bir butundur O acıdan nasıl bir marka muşteriye pazarlamasında o markanın faydası ve farkı onemliyse siz de o kuruma katacağınız faydaları ve rakiplerinize gore farkınızı anlatın
*Goruşme sonrasında goruşmenin sonucunu ne zaman oğrenebileceğinizi sorun Goruşmeden ayrılırken size zaman ayırdıkları icin teşekkur etmeyi sakın unutmayın Sadece goruştuğunuz kişiyi değil aynı zamanda sekretere ve goruştuğunuz diğer kişilere de iyi gunler dileyin Sağlıklı iletişimi sağlıklı beyinler kurarlar Karşınızdaki kişinin pozisyonu ne olursa olsun, kucumsemeden ileşitimde bulunmaktan asla cekinmeyin