SoruCevap
Yeni Üye
Kadının Sesi Haram mı?
Kadının sesinin avretliği konusunda, ne Kur'anı Kerim'de, ne de Efendimizin hadislerinde bir acıklık vardır Bazı Hanefi bilginler bu konuyu şoyle acıklamışlardır:
Allah Kur’anı Kerim'inde, kadınlar, başkalarına duyurmak icin ayaklarını yere vurup ses cıkarmasınlar buvuruyor Ayaklarının sesini duyurmaları haram olursa, kendi sesleri oncelikle haram olur Ayrıca Peygamberimiz (s av); imam namazda yanılırsa onu, erkekler “Subhanallah diyerek, kadınlar da el cırparak uyarır, buyurur Hac sırasında okunan “telbiye duasını erkeklerin yuksek sesle okuması sunnetken, kadınların seslerini yukseltmeleri yasaklanmıştır Bunlar da kadının sesinin avret olduğunu gosterir
Ancak Hanefilerin diğer bolumu ile geriye kalan mezheplerin bilginleri kadının sesinin avret olmadığını soylemişler ve bunların goruşleri daha cok kimse tarafından benimsenmiştir Bunlar da konuyu şoyle acıklarlar:
Kadının ayağını yere vururken cıkardığı ses değil, bu davranışıyla dikkatleri uzerine cekmesi ve fitneye sebep olması haramdır Namazda ve hacda sesini, yukseltmesinin haram olması da aynı şekilde izah edilir Kaldı ki, ihtiyacları icin kadınların evden cıkmalarına Hz Peygamber izin vermiştir Dışarıya cıkan, ihtiyacını ancak konuşarak giderebilecektir Sonra ashab, Peygamberimizin hanımlarına sık sık fetva sorarlardı Kur’anı Kerim bunu yasaklamamış, bir şey istedikleri zaman perde arkasından
istemeleri hukmunu getirmiştir (Ahzab (3353) Demek ki kadının sesi avret, yani haram değildir Sahabe doneminde kadınların sık sık mescide geldikleri ve erkeklere soru sordukları cok rastlanan bir olaydır
Ne var ki, boyle diyen bilginlerin bazıları da, kadının sesi nameli, yani gufteli olursa, ya da fitneye sebep olacağından korkulursa haram olur Cunku Allah kadınların seslerini kadınsı bicimde inceltmelerini yasaklamıştır
Bu anlatılanlardan şu ortak sonuca varılabilir: Kadın her şeyiyle olduğu gibi sesiyle de cekici: buyuleyici ye tahrik edicidir ve aslında bu onun cirkin olduğunu değil, guzel olduğunu gosterir Birer nimet demek olan cekici yonlerini, bu arada sesini, fitneye sebep olmak ve tahrik etmek icin kullanırsa, yani konuşmasını kınla dokule ve kadınsı bicimde yaparsa, ya da nameli sozlerle, normal konuşurken zaten tahrik edici olan sesini daha da etkileyici hale getirirse, sesi avret olduğundan değil de, fitneye sebep olacağından haram olur Vakarlı ve karşısındakine umit kestirici edayla konuşursa haram olmaz
Kadının sesinin avretliği konusunda, ne Kur'anı Kerim'de, ne de Efendimizin hadislerinde bir acıklık vardır Bazı Hanefi bilginler bu konuyu şoyle acıklamışlardır:
Allah Kur’anı Kerim'inde, kadınlar, başkalarına duyurmak icin ayaklarını yere vurup ses cıkarmasınlar buvuruyor Ayaklarının sesini duyurmaları haram olursa, kendi sesleri oncelikle haram olur Ayrıca Peygamberimiz (s av); imam namazda yanılırsa onu, erkekler “Subhanallah diyerek, kadınlar da el cırparak uyarır, buyurur Hac sırasında okunan “telbiye duasını erkeklerin yuksek sesle okuması sunnetken, kadınların seslerini yukseltmeleri yasaklanmıştır Bunlar da kadının sesinin avret olduğunu gosterir
Ancak Hanefilerin diğer bolumu ile geriye kalan mezheplerin bilginleri kadının sesinin avret olmadığını soylemişler ve bunların goruşleri daha cok kimse tarafından benimsenmiştir Bunlar da konuyu şoyle acıklarlar:
Kadının ayağını yere vururken cıkardığı ses değil, bu davranışıyla dikkatleri uzerine cekmesi ve fitneye sebep olması haramdır Namazda ve hacda sesini, yukseltmesinin haram olması da aynı şekilde izah edilir Kaldı ki, ihtiyacları icin kadınların evden cıkmalarına Hz Peygamber izin vermiştir Dışarıya cıkan, ihtiyacını ancak konuşarak giderebilecektir Sonra ashab, Peygamberimizin hanımlarına sık sık fetva sorarlardı Kur’anı Kerim bunu yasaklamamış, bir şey istedikleri zaman perde arkasından
istemeleri hukmunu getirmiştir (Ahzab (3353) Demek ki kadının sesi avret, yani haram değildir Sahabe doneminde kadınların sık sık mescide geldikleri ve erkeklere soru sordukları cok rastlanan bir olaydır
Ne var ki, boyle diyen bilginlerin bazıları da, kadının sesi nameli, yani gufteli olursa, ya da fitneye sebep olacağından korkulursa haram olur Cunku Allah kadınların seslerini kadınsı bicimde inceltmelerini yasaklamıştır
Bu anlatılanlardan şu ortak sonuca varılabilir: Kadın her şeyiyle olduğu gibi sesiyle de cekici: buyuleyici ye tahrik edicidir ve aslında bu onun cirkin olduğunu değil, guzel olduğunu gosterir Birer nimet demek olan cekici yonlerini, bu arada sesini, fitneye sebep olmak ve tahrik etmek icin kullanırsa, yani konuşmasını kınla dokule ve kadınsı bicimde yaparsa, ya da nameli sozlerle, normal konuşurken zaten tahrik edici olan sesini daha da etkileyici hale getirirse, sesi avret olduğundan değil de, fitneye sebep olacağından haram olur Vakarlı ve karşısındakine umit kestirici edayla konuşursa haram olmaz