kadir gecesinde ne oldu

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
Kadir Gecesinin Onemi
Kadir gececi Nicin Onemlidir
Kadir Gecesinde Ne olmuştur
Kadir gecesi ve Kur'anı Kerim'in İndirilmesi

Kuran Ramazan Ayında indirilmiştir Bu Ramazan ayı da her sene ay'nı Ay'dır Ancak guneş yılına gore değil, Ay yılına goredir Zaten bizler de oruclarımızı hep Ay yılına gore ve Ramazan Ay'ında tutarız
Kuran'ı Kerimin Ramazan ayında Kadir gecesinde indirilmesi ne demektir? Kuran'ın inmesine gelince:

İbnu Cerir ve diğerlerinde zikredilmiş olduğu uzere coğunluk rivayet tefsirleri İbnu Abbas'tan şu ifadeleri nakletmişlerdir:

1 İkrime'den: Kur'an hepsi birden olarak Ramazan'da, Kadir gecesinde dunya semasına indi Sonra Allah yerde bir şey yapmak, vahyetmek istedikce ondan indirdi, ta ki topladı

2 Hakim b Cubeyr'den: Kur'an bir gecede yuksek semadan, dunya semasına tamamı olarak indi Sonraki senelerde ayrıldı ve İbnu Abbas Yıldızların mevkilerine yemin ederim(Vakıa, 5675) ayetini okudu, ayrı ayrı, parca parca nazil oldu, dedi

3 Said b Cubeyr'den: Kur'an, tamamı birden olarak Kadir gecesinde dunya semasına indi de yıldızların mevkiinde oldu, Allah onu Resulune bir kısmı, bir kısmının ardınca indiriyordu deyip sonra: İnkar edenler: 'Kur'an ona bir defada indirilmeli değil miydi?' dediler Biz onunla senin kalbini sağlamlaştırmak icin onu boyle (parca parca indirdik) ve onu ağır ağır okuduk(Furkan, 2532)

4 Kur'an'ın, tamamı bir defada indi, dunya semasında Beyti İzzet'e kondu ve onu Cebrail (as) Muhammed (sav)'e kulların kelamının ve amellerinin cevabıyla indirdi Ayni'nin Buhari Şerhinde ifadesine gore tamamı olarak Kadir gecesinde Levhi Mahfuz'dan dunya semasına indirildi de Beyti İzzet'e kondu, Cebrail (as) onu sefere (katip melekler)ye yazdırdı, sonra da Cebrail onu Peygamber'e parca parca indiriyordu Başı ile sonu arası yirmi uc sene oldu

İbnu Cerir'de Şabi'den de iki rivayet vardır:

1 Bize ulaştı ki, Kur'an tamamen birden olarak dunya semasına indi

2 Kur'an'ın ilki Kadir gecesinde indi Onun icin tefsirler de başlıca bu iki vecih uzere yurumuşlerdir Birincisinde zamir Kur'an'ın tamamına raci ve inzal (indirme), bilindiği uzere bir defada indirmek manasında; ikincisinde ise indirmenin başlangıcı manasına olmuş oluyor


Zamirin okuemrine gonderilmesi de bu ikinci manayı daha acık ve hic yorumsuz olarak ifade etmiş oluyor Ucuncu olarak arzettiğimiz uzere sef' kelimesine gonderilerek Bedir'e işaret olması da, Medeni olması rivayetine gore, en yakın ve en uygun bir mana gorunuyor Kur'an'a nisbet olunan inzalin manası, Bakara SUresi'nin başında da gectiği uzere gayb aleminden, şehadet (gorunen) alemin acıklamak demek olduğu icin, Kur'an'da gelecekle ilgili olarak bildirilen bir vaad ve tehdidin yerine getirilmesi, haber verilen bir hadisenin fiile cıkarılması manasında da doğrudur

Kadir gecesinde, yani Kadir gecesi indirdik, yahut Kadir gecesi hakkında indirdik Cunku bazıları zamiri bu sUre manasına Kur'an'a dondurerek bu sUreyi Kadir gecesi hakkında, yani Kadir gecesinin şeref ve faziletini acıklamak icin indirdik mealinde tefsir etmişlerdir ki, muzafın hazfine veya harfi cerrini sebebliğe yormuşlardır demek olur


Gerci bundan sonraki ayetler Kadir gecesinin hayır ve faziletini beyan etmek icin sevkedildiği icin bu sUrede bu mana da yok değildir Fakat bu ayeti buna yormak ek Zira doğrudan doğru zarflık mumkun iken sebebliğe veya muzafın hazfine gitmek zahirin tersi olduğuyu gibi, sUrenin asıl sevki doğrudan doğruya gecenin kadrinden once onda indirilmiş olan indirilenin, yani zamirin merciinin kadr ve şerefini acıklamak icin olması gerekirdi


Yoksa o Kur'an'ın Kadir gecesinde indirildiği soylenmeden doğrudan doğruya Kadir gecesinin faziletini acıklamaya gecildiği şekilde Kadir gecesinin en buyuk feyzinden sukut edilmiş olacağı gibi sUrenin endinden oncesiyle olan ilgisi gozetilmemiş, tertipte buraya konulmasının hikmetine işaret edilmemiş olur Onceki manada ise sUrenin zevki yukarda kıraeti emredilen Kur'an'ın kadrini beyan icin olup, gecenin fazileti onun icinde bundan sonraki ayetlerin masika lehi (kendisi icin sevkedileni) olduğundan gerek oncesine, gerek sonrasına ilgisi tamdır Onun icin rivayet bakımından da, dirayet bakımından da guvenilen taraf birincisidir (Elmalılı, Tefsir)
 
Üst Alt