Kar Lastiği Nasıl Olmalı kısaca
Once Emniyetli olmalı
Suruculerimiz artık biliyor ki kış lastikleri birer kulfet değildir, bilakis kış aylarında araclarımızın hayati parcalarından biri olmaktadırlar Hem bizlerin, hem dışarıdaki yayaların, hem araclarımızın, hem de trafikteki diğer tum aracların emniyetini sağlayan onemli bir parca
Minik ama carpıcı bir istatistik; TUİKin yayınladığı kaza istatistikleri raporuna gore 2024 yılı icerisinde karlı veya buzlu zeminde gercekleşen ve olum veya yaralanma ile sonuclanmış kaza adedi maalesef 1171 gibi yuksek bir rakam Sadece maddi hasarla sonlanan kazalara dair bir istatistikten bahsetmiyoruz bile Kar yağınca ana haber bultenlerinden takip ettiğimiz kayan arac manzaraları zaten cok şeyler anlatıyordur
Kar Lastiği Değil, Kış Lastiği
biliniyor ki kış lastiklerine sadece kar yağdığında değil, hava sıcaklığı 7°Cnin altına duştuğu andan itibaren ihtiyac duymaktayız Ne de olsa aracımızın gaza bastığımızda hareket edip hızlanabilmesinden daha onemlisi frene bastığımızda durabilmesi
Hava sıcaklıkları , 7°Cnin altına duştuğunde, standart lastikte kullanılan karışımlar sertleşerek tutunma ozelliklerinin bir kısmını kaybederler Bununla birlikte kış lastikleri ozel hamuru sayesinde 0°Cnin altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşaklığını ve dayanıklılığını koruyan bir yapıya sahiptir
Tasarruf Edeyim Derken
Kış lastikleri gercek birer masraf değildirler Zaten oyle cok pahalı lastikler de değildirler, sadece yaz lastiklerine gore ufak bir fiyat farklılığı soz konusudur Bu da kış şartlarına uygun ozel sırt karışımı, lastiğin sırt bolgesinin kalınlığı ve guvenli suruş icin lastiğin yapısında kullanılan ilave malzemelerden kaynaklanmaktadır Bununla birlikte onlenen muhtemel can ve mal kaybı, aradaki ufak fiyat farkından cok daha fazla onem arzetmektedir Sonucta tasarruf edelim derken daha buyuk kayıplarla karşılaşmayı kimse arzu etmeyecektir
Once Emniyetli olmalı
Suruculerimiz artık biliyor ki kış lastikleri birer kulfet değildir, bilakis kış aylarında araclarımızın hayati parcalarından biri olmaktadırlar Hem bizlerin, hem dışarıdaki yayaların, hem araclarımızın, hem de trafikteki diğer tum aracların emniyetini sağlayan onemli bir parca
Minik ama carpıcı bir istatistik; TUİKin yayınladığı kaza istatistikleri raporuna gore 2024 yılı icerisinde karlı veya buzlu zeminde gercekleşen ve olum veya yaralanma ile sonuclanmış kaza adedi maalesef 1171 gibi yuksek bir rakam Sadece maddi hasarla sonlanan kazalara dair bir istatistikten bahsetmiyoruz bile Kar yağınca ana haber bultenlerinden takip ettiğimiz kayan arac manzaraları zaten cok şeyler anlatıyordur
Kar Lastiği Değil, Kış Lastiği
biliniyor ki kış lastiklerine sadece kar yağdığında değil, hava sıcaklığı 7°Cnin altına duştuğu andan itibaren ihtiyac duymaktayız Ne de olsa aracımızın gaza bastığımızda hareket edip hızlanabilmesinden daha onemlisi frene bastığımızda durabilmesi
Hava sıcaklıkları , 7°Cnin altına duştuğunde, standart lastikte kullanılan karışımlar sertleşerek tutunma ozelliklerinin bir kısmını kaybederler Bununla birlikte kış lastikleri ozel hamuru sayesinde 0°Cnin altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşaklığını ve dayanıklılığını koruyan bir yapıya sahiptir
Tasarruf Edeyim Derken
Kış lastikleri gercek birer masraf değildirler Zaten oyle cok pahalı lastikler de değildirler, sadece yaz lastiklerine gore ufak bir fiyat farklılığı soz konusudur Bu da kış şartlarına uygun ozel sırt karışımı, lastiğin sırt bolgesinin kalınlığı ve guvenli suruş icin lastiğin yapısında kullanılan ilave malzemelerden kaynaklanmaktadır Bununla birlikte onlenen muhtemel can ve mal kaybı, aradaki ufak fiyat farkından cok daha fazla onem arzetmektedir Sonucta tasarruf edelim derken daha buyuk kayıplarla karşılaşmayı kimse arzu etmeyecektir