Kitle İletişim araclarının hayatımızdaki yeri ve onemi
Cevap: TV, gazete ve radyonun insanlar arasındaki iletişime katkıları
Kitle iletişim aracları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araclarolarak tanımlanabilir Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Kitle iletişim araclarının fonksiyonlarını
1 Haber verme, eğitme, eğlendirme,
2 Dış dunyayı gormemizi sağlama,
3 Kulturun toplumumuzdan, bizden sonraki toplumlara ve nesilden nesile gecisini sağlama,
4 Eşya ve hizmetlerin tanıtılmasına, satılmasına yardım etme,
5 Dışımızda oluşan fırsat ve cağrılara karşılık verme ile sosyal hareketlerde genel rizaya ulasma arasinda bağ kurmamıza yardım etmeolarak sınıflandırmıştır
Kitle iletişim aracları, bu fonksiyonları gercekleştirirken doğal olarak alıcı uzerinde de bir etki yaratır İletişim, her şeyden once bir bilgi alışverişidir Bu alışverişten amaclanan da anlamak, anlatmak, oğrenmek ve eğitim gormek ihtiyaclarının giderilmesidir Bu ihtiyacların giderilmesi amacıyla başlatılan iletişim surecinin sonunda yaşanan olgu, etkileme ve etkilenme; yani etkileşimdir
Cevap: TV, gazete ve radyonun insanlar arasındaki iletişime katkıları
Kitle iletişim aracları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araclarolarak tanımlanabilir Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Kitle iletişim araclarının fonksiyonlarını
1 Haber verme, eğitme, eğlendirme,
2 Dış dunyayı gormemizi sağlama,
3 Kulturun toplumumuzdan, bizden sonraki toplumlara ve nesilden nesile gecisini sağlama,
4 Eşya ve hizmetlerin tanıtılmasına, satılmasına yardım etme,
5 Dışımızda oluşan fırsat ve cağrılara karşılık verme ile sosyal hareketlerde genel rizaya ulasma arasinda bağ kurmamıza yardım etmeolarak sınıflandırmıştır
Kitle iletişim aracları, bu fonksiyonları gercekleştirirken doğal olarak alıcı uzerinde de bir etki yaratır İletişim, her şeyden once bir bilgi alışverişidir Bu alışverişten amaclanan da anlamak, anlatmak, oğrenmek ve eğitim gormek ihtiyaclarının giderilmesidir Bu ihtiyacların giderilmesi amacıyla başlatılan iletişim surecinin sonunda yaşanan olgu, etkileme ve etkilenme; yani etkileşimdir