SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 0
- Çözümler
- 1
- Tepkime
- 59
- Time online
- 0
- Puanları
- 318
- Yaş
- 36
- Coin
- 256,936
Kitle İletişim Araclarının Toplum Hayatındaki Onemi nedir
Kitle iletişim araclarının toplum yaşamındaki yeri ve onemi nedir?
Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Teknolojik gelişimin tabii sonucu olarak gelişen ve elektronikleşen iletişim aracları, iletişime surat ve kolaylık sağlamakla kalmamış; aynı zamanda iletişimi, kitle iletişimine cevirmiştir Gunumuzde İnternet (eposta vd), telgraf, telefon, faks gibi haberleşme aracları; gazete, radyo, televizyon gibi kitle iletişim aracları; uydular, bilgisayarlar (İnternet) birer iletişim aracı olarak iletişimin ayrılmaz parcaları durumuna gelmiştir Bu elektronik iletişim aracları, gunumuzde, kurduğu haberleşme ağıyla kulturu de yaygınlaştırmış; kuresel bir koye donuşturmuştur
Gunumuzde toplumsal varoluşu gercekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı surdurebilmek icin kitle iletişimine; dolayısıyla kitle iletişim araclarına ihtiyac vardır Cunku kitle iletişim aracları, uzmanların ortak bir noktada birleştikleri uzere, sahip olduğu ozellikleriyle alıcı kitlesi uzerinde yarattığı etki ve etkileşim sureci sonunda toplumsallaştırmayı gercekleştirmeye muktedir araclardır
Kitle iletişim araclarının ozellikleri
1 Kitle iletişim aracları, sosyal statusune gore herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan cok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir
2 Kitle iletişim aracları, yayınları ile belirli bir sureklilik ve duzenlilik (yayın periyodu) gosterir
3 Kitle iletişim aracları, surekli ve duzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşı bir talebin oluşmasına neden olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca donuşur
4 Kitle iletişim aracları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı icin inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme ozelliğini de kazanmaktadır
5 Ozellikle radyo ve televizyon, iletiyi olay anında aktarabilme ozelliğine sahiptir
6 Kitle iletişim aracları ile gercekleşen iletişim surecinde, geri besleme imkani yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi anında olculememektedir
Kitle iletişim araclarının toplum yaşamındaki yeri ve onemi nedir?
Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Teknolojik gelişimin tabii sonucu olarak gelişen ve elektronikleşen iletişim aracları, iletişime surat ve kolaylık sağlamakla kalmamış; aynı zamanda iletişimi, kitle iletişimine cevirmiştir Gunumuzde İnternet (eposta vd), telgraf, telefon, faks gibi haberleşme aracları; gazete, radyo, televizyon gibi kitle iletişim aracları; uydular, bilgisayarlar (İnternet) birer iletişim aracı olarak iletişimin ayrılmaz parcaları durumuna gelmiştir Bu elektronik iletişim aracları, gunumuzde, kurduğu haberleşme ağıyla kulturu de yaygınlaştırmış; kuresel bir koye donuşturmuştur
Gunumuzde toplumsal varoluşu gercekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı surdurebilmek icin kitle iletişimine; dolayısıyla kitle iletişim araclarına ihtiyac vardır Cunku kitle iletişim aracları, uzmanların ortak bir noktada birleştikleri uzere, sahip olduğu ozellikleriyle alıcı kitlesi uzerinde yarattığı etki ve etkileşim sureci sonunda toplumsallaştırmayı gercekleştirmeye muktedir araclardır
Kitle iletişim araclarının ozellikleri
1 Kitle iletişim aracları, sosyal statusune gore herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan cok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir
2 Kitle iletişim aracları, yayınları ile belirli bir sureklilik ve duzenlilik (yayın periyodu) gosterir
3 Kitle iletişim aracları, surekli ve duzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşı bir talebin oluşmasına neden olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca donuşur
4 Kitle iletişim aracları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı icin inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme ozelliğini de kazanmaktadır
5 Ozellikle radyo ve televizyon, iletiyi olay anında aktarabilme ozelliğine sahiptir
6 Kitle iletişim aracları ile gercekleşen iletişim surecinde, geri besleme imkani yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi anında olculememektedir