SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 0
- Çözümler
- 1
- Tepkime
- 59
- Time online
- 0
- Puanları
- 318
- Yaş
- 36
- Coin
- 256,936
kitle iletişim araclarının toplum yaşamındaki yeri ve onemi nedir
Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda uzerinde ısrarla durulan ve belki de en az acıklığın sağlandığı konu değişik aracların etkileridir Bircok ulkede kitle iletişim aracları izlenirken sarf edilen zaman ve bu aracların uretim ve dağıtımı icin ayrılan kaynakların miktarı duşunulduğunde, boyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılabilir Bir yanıt oluşturmak icin cok şey yazılmış ve epeyce araştırma yapılmışsa da konunun hem kitle iletişim araclarının genel onemi, hem de ozelde kitle iletişiminin belirli duzeylerinin olası etkileri acısından yine de tartışmalı olduğu kabul edilmelidir Bu konuda bitmeyen zorluklardan birisi aracların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle iletişim aracları ureticileri ve alanda kamu politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından tartışma kacınılmaz olarak kullanılan terimlere bazı acıklıklar getirilmesiyle başlamıştır Kitle iletişim aracları icerikleri ve orgutlenmiş bicimleriyle cok ceşitlilikler gosterir ve toplum uzerinde etkili olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar Birey, grup, kurum ister butun toplum ya da kultur duzeyinde olsun, etkilerin hangi duzeyde oluştuğu konusunda acıklığa sahip olmak zorunluluğudur Bunların her biri veya hepsi herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir Kitle iletişim araclarının sadece bireysel siyasi goruşleri değil, yurutuluş ve başlıca etkinliklerinin duzenlenme bicimlerini de etkilenmesinin olası olduğu siyaset alanı iyi bir ornek oluşturmaktadır İletişimin geniş, heterojen ve bilinmeyen izleyiciye doğru yoneltilen şeklidir Genişliğin olcusu iletişimcinin gondericinin izleyicilerle yuz yuze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır Heterojen olması kesinlikle saptanmış belli bir grup, elit gibi kamuya acık olmayanın otesinde olmasıdır Bilinmeyenin anlamı gondericiye izleyicilerin genellikle yabancı, bilinmeyen kişiler olmasıdır
Kitle iletişimi toplumsal araştırmalarda uzerinde ısrarla durulan ve belki de en az acıklığın sağlandığı konu değişik aracların etkileridir Bircok ulkede kitle iletişim aracları izlenirken sarf edilen zaman ve bu aracların uretim ve dağıtımı icin ayrılan kaynakların miktarı duşunulduğunde, boyle bir sorgulamanın nedeni yeterince anlaşılabilir Bir yanıt oluşturmak icin cok şey yazılmış ve epeyce araştırma yapılmışsa da konunun hem kitle iletişim araclarının genel onemi, hem de ozelde kitle iletişiminin belirli duzeylerinin olası etkileri acısından yine de tartışmalı olduğu kabul edilmelidir Bu konuda bitmeyen zorluklardan birisi aracların etkilerini araştıranlarla kitle, kitle iletişim aracları ureticileri ve alanda kamu politikalarını oluşturanlar arasındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığından tartışma kacınılmaz olarak kullanılan terimlere bazı acıklıklar getirilmesiyle başlamıştır Kitle iletişim aracları icerikleri ve orgutlenmiş bicimleriyle cok ceşitlilikler gosterir ve toplum uzerinde etkili olabilecek geniş bir alandaki faaliyetleri kapsarlar Birey, grup, kurum ister butun toplum ya da kultur duzeyinde olsun, etkilerin hangi duzeyde oluştuğu konusunda acıklığa sahip olmak zorunluluğudur Bunların her biri veya hepsi herhangi bir yolla kitle iletişiminden etkilenebilir Kitle iletişim araclarının sadece bireysel siyasi goruşleri değil, yurutuluş ve başlıca etkinliklerinin duzenlenme bicimlerini de etkilenmesinin olası olduğu siyaset alanı iyi bir ornek oluşturmaktadır İletişimin geniş, heterojen ve bilinmeyen izleyiciye doğru yoneltilen şeklidir Genişliğin olcusu iletişimcinin gondericinin izleyicilerle yuz yuze bir şekilde ilişki kurma olanaksızlığıdır Heterojen olması kesinlikle saptanmış belli bir grup, elit gibi kamuya acık olmayanın otesinde olmasıdır Bilinmeyenin anlamı gondericiye izleyicilerin genellikle yabancı, bilinmeyen kişiler olmasıdır