SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 0
- Çözümler
- 1
- Tepkime
- 59
- Time online
- 0
- Puanları
- 318
- Yaş
- 36
- Coin
- 256,936
Kitle İletişim Araclarının Yararları Nelerdir ?
Haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek, eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araclara kitle iletişim aracları denilmektedir KİA amacı duşunce, fikir, haberleri cok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim aracları; “Daha geniş kitlelere, cevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak icin gercekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tum kitleye seslenebilme olanağı veren bir aractır Kitle iletişim araclarını incelerken kitle, kitle iletişim aracları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidir İletişim; Bilgi, duşunce, duygu, tutum ve kanılarla, davranış bicimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma suresine denir
Haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek, eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araclara kitle iletişim aracları denilmektedir KİA amacı duşunce, fikir, haberleri cok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim aracları; “Daha geniş kitlelere, cevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak icin gercekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tum kitleye seslenebilme olanağı veren bir aractır Kitle iletişim araclarını incelerken kitle, kitle iletişim aracları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidir İletişim; Bilgi, duşunce, duygu, tutum ve kanılarla, davranış bicimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma suresine denir