kitle iletişim araclarının sizce yaşamımızdaki onemleri nelerdir
Kitle iletişimi, ceşitli turdeki mesajların buyuk ve dağınık bir kitleye bu amac icin geliştirilmiş olan araclarla iletilmesidir
Kitle iletişim araclarının başlıcaları ve en cok bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb yayınlardır
İletişim aracları ise; bilgi akışını sağlayan araclara verilen genel isimdir Bu akış, bireyden coğulaveya coğuldan bireyebilgi yonuyle olan iletişime gore ceşitlenirler İletişimde duyuya yonelik algılama da soz konusudur Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araclar, iletişim aracları ile sağlanmaktadır
Ceşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:
Bilişsel iletişim aracları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gercekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araclarıdır (Ornek: epostalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler, Gorselİşitsel iletişim aracları: Goz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araclarıdır (Orneğin; tv, sinema, radyo vs)
Telekomunikasyon iletişim aracları : Goz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gercekleştirilen iletişim araclarıdır (Orneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs) KaliGrafik iletişim aracları: Yazı ve cizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım yayım aracları ile yapılan iletişimdir (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs) Organizasyon iletişim aracları: Ekipler aracılığıyla gercekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım eğlence eğitim gezme tuketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araclarıdır (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs) Sanatsal iletişim aracları: Plastik ya da estetik amaclı herturlu sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araclarıdır: (Dans, resim, muzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animas
Kitle iletişimi, ceşitli turdeki mesajların buyuk ve dağınık bir kitleye bu amac icin geliştirilmiş olan araclarla iletilmesidir
Kitle iletişim araclarının başlıcaları ve en cok bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb yayınlardır
İletişim aracları ise; bilgi akışını sağlayan araclara verilen genel isimdir Bu akış, bireyden coğulaveya coğuldan bireyebilgi yonuyle olan iletişime gore ceşitlenirler İletişimde duyuya yonelik algılama da soz konusudur Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araclar, iletişim aracları ile sağlanmaktadır
Ceşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:
Bilişsel iletişim aracları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gercekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araclarıdır (Ornek: epostalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler, Gorselİşitsel iletişim aracları: Goz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araclarıdır (Orneğin; tv, sinema, radyo vs)
Telekomunikasyon iletişim aracları : Goz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gercekleştirilen iletişim araclarıdır (Orneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs) KaliGrafik iletişim aracları: Yazı ve cizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım yayım aracları ile yapılan iletişimdir (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs) Organizasyon iletişim aracları: Ekipler aracılığıyla gercekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım eğlence eğitim gezme tuketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araclarıdır (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs) Sanatsal iletişim aracları: Plastik ya da estetik amaclı herturlu sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araclarıdır: (Dans, resim, muzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animas