Geniş online yelpazesinin bircok kucuk esnaf icin oldukca cazip geldiği bilinen bir gercektir Bu esnafların bircoğu istenilen anahtar kelimelerle Google’da arama yapıldığında en ust sıralarda olmayı istemektedir Boylelikle, arama motoru optimizasyonuna (SEO) yonelik talepte surekli artış vardır Diğer yandan, Google kişilerin hile yaparak ust sıralara yerleşmesini engellemek icin yeni yontemler geliştirmektedir SEO yontemlerinin etkinliği ortadan kalkacak gibi gorunuyor
SEO yontemlerinin her zaman sizi başarıya gotureceğini soylemek de mumkun değil Sadece bir kişi zirvede olabilir Eğer birinci sırada değilseniz boşuna zaman kaybediyor olabilirsiniz Ancak kucuk işletmeler icin tek online pazarlama seceneği SEO değil Arama motoru pazarlaması (SEM), Facebook, Twitter ve Linkedln uzerinde sosyal medya pazarlaması gibi bircok secenek mevcut Diğer bir secenek ise genellikle goz ardı edilen online goruntulu reklam
Banner olarak da bilinen online goruntulu yaklaşık 18 yıldır kullanılmaktadır Banner hazırlanırken zorlu bir surecten gecilir Banner oğelerinin tasarlanma sureci esnaflar icin sıkıntılı gecebilir Ayrıca, banner reklamın yonetimi de genellikle karmaşıktır Sunucuların kullanımı ve internet sitesi yayıncılarıyla yapılması gereken sozleşmelerle ilgili goruşmeler esnaflar icin yorucu olabilir Butun bu zorluklar goz onunde bulundurulduğunda SEO, SEM ve sosyal medya esnaflar icin daha cazip gelmektedir
Ancak, butun bu alternatiflerin de dezavantajları vardır Yatırım getirisi acısından en iyi secenekler arasında yerini alan Arama Motoru Pazarlamasında rekabet artmıştır bu yuzden getiriler azalmıştır Bu yuzden bu seceneği değerlendirmeden once hem olumlu hem olumsuz yonlerini goz onunde bulundurun Google SEO uzmanlarını engellemek icin “Panda ve “Penguen guncellemeleri gibi algoritmalarını surekli geliştirmektedir bu yuzden SEO hizmetlerine odenen yatırım getirisi bu gunlerde riskli bir hareket olabilir Facebook gibi sosyal medyalar icin esnafların karşısına cıkabilecek bircok zorluk vardır Kendi belirlediğiniz kitleye ulaşmak icin harcayacağınız miktar duşunulduğunde sosyal medya da iyi bir secenek olmaktan cıkar Facebook uzerinde yayınlanan reklamlar her gecen gun daha pahalı hale gelmektedir Ustelik bu reklamların getirisi şu ana kadar beklenen kadar olmamıştır Facebook’ta vermek işinizi bir partide tanıtmaya calışmak gibidir İnsanlar orada sosyalleşmek icin bulunduğundan muhtemelen işe yaramayacaktır
Diğer yandan, banner dunyasında onemli bir gelişme oldu Bu değişiklik gercek zamanlı hedefleme (RTB) olarak adlandırılan bir surecin sonucudur Beş yıl once banner yatırım getirisinin genellikle duşuk olduğunu duşunurdum ancak bugunun online dunyasında durum boyle değil Gercek zamanlı hedefleme işletmecilerin yuksek hedefli (coğrafi olarak, icerik acısından, demografik olarak) ve getirisi yuksek (acık arttırma modeli kullanılarak fiyatlandırıldıkları icin) banner kampanyalarından faydalanmalarına olanak sağlıyor
Kucuk işletmeler icin goruntulu reklamlarda meydana gelen bu yeni devrim uzerinde yatırım yapmalarının en kolay yolu yeniden hedefleme teknolojisinden geciyor Herkesin sitesine ekleyebileceğini kucuk bir kod parcasıyla sitenin ziyaretcileriyle ilgili genel veriler toplanabilir ve saklanabilir Daha sonra bu veriler sadece bu ziyaretcileri hedef alan yuksek hedefli banner kampanyalarını guclendirmek icin kullanılabilir İlk izlenim yaratmak icin asla ikinci bir şans elde edemeyeceğinizi soylerler Yeniden hedefleme ile hem ikinci hem ucuncu hem dorduncu hem beşinci bir şans elde edeceksiniz Ayrıca, yeniden hedefleme reklamlarının maliyeti de diğerlerine gore oldukca duşuk
Gectiğimiz yıllarda gercek zamanlı hedeflemeyle ilgili karşımıza cıkan en buyuk sorunlardan biri bu uygulamayı sadece buyuk markalar ve ajansların kullanmasıydı Yine de, bazı şirketler bu problemi cozmeyi başardı Şu anda hem kucuk hem buyuk tum şirketler gercek zamanlı hedeflemeden faydalanabilir
SEO yontemlerinin her zaman sizi başarıya gotureceğini soylemek de mumkun değil Sadece bir kişi zirvede olabilir Eğer birinci sırada değilseniz boşuna zaman kaybediyor olabilirsiniz Ancak kucuk işletmeler icin tek online pazarlama seceneği SEO değil Arama motoru pazarlaması (SEM), Facebook, Twitter ve Linkedln uzerinde sosyal medya pazarlaması gibi bircok secenek mevcut Diğer bir secenek ise genellikle goz ardı edilen online goruntulu reklam
Banner olarak da bilinen online goruntulu yaklaşık 18 yıldır kullanılmaktadır Banner hazırlanırken zorlu bir surecten gecilir Banner oğelerinin tasarlanma sureci esnaflar icin sıkıntılı gecebilir Ayrıca, banner reklamın yonetimi de genellikle karmaşıktır Sunucuların kullanımı ve internet sitesi yayıncılarıyla yapılması gereken sozleşmelerle ilgili goruşmeler esnaflar icin yorucu olabilir Butun bu zorluklar goz onunde bulundurulduğunda SEO, SEM ve sosyal medya esnaflar icin daha cazip gelmektedir
Ancak, butun bu alternatiflerin de dezavantajları vardır Yatırım getirisi acısından en iyi secenekler arasında yerini alan Arama Motoru Pazarlamasında rekabet artmıştır bu yuzden getiriler azalmıştır Bu yuzden bu seceneği değerlendirmeden once hem olumlu hem olumsuz yonlerini goz onunde bulundurun Google SEO uzmanlarını engellemek icin “Panda ve “Penguen guncellemeleri gibi algoritmalarını surekli geliştirmektedir bu yuzden SEO hizmetlerine odenen yatırım getirisi bu gunlerde riskli bir hareket olabilir Facebook gibi sosyal medyalar icin esnafların karşısına cıkabilecek bircok zorluk vardır Kendi belirlediğiniz kitleye ulaşmak icin harcayacağınız miktar duşunulduğunde sosyal medya da iyi bir secenek olmaktan cıkar Facebook uzerinde yayınlanan reklamlar her gecen gun daha pahalı hale gelmektedir Ustelik bu reklamların getirisi şu ana kadar beklenen kadar olmamıştır Facebook’ta vermek işinizi bir partide tanıtmaya calışmak gibidir İnsanlar orada sosyalleşmek icin bulunduğundan muhtemelen işe yaramayacaktır
Diğer yandan, banner dunyasında onemli bir gelişme oldu Bu değişiklik gercek zamanlı hedefleme (RTB) olarak adlandırılan bir surecin sonucudur Beş yıl once banner yatırım getirisinin genellikle duşuk olduğunu duşunurdum ancak bugunun online dunyasında durum boyle değil Gercek zamanlı hedefleme işletmecilerin yuksek hedefli (coğrafi olarak, icerik acısından, demografik olarak) ve getirisi yuksek (acık arttırma modeli kullanılarak fiyatlandırıldıkları icin) banner kampanyalarından faydalanmalarına olanak sağlıyor
Kucuk işletmeler icin goruntulu reklamlarda meydana gelen bu yeni devrim uzerinde yatırım yapmalarının en kolay yolu yeniden hedefleme teknolojisinden geciyor Herkesin sitesine ekleyebileceğini kucuk bir kod parcasıyla sitenin ziyaretcileriyle ilgili genel veriler toplanabilir ve saklanabilir Daha sonra bu veriler sadece bu ziyaretcileri hedef alan yuksek hedefli banner kampanyalarını guclendirmek icin kullanılabilir İlk izlenim yaratmak icin asla ikinci bir şans elde edemeyeceğinizi soylerler Yeniden hedefleme ile hem ikinci hem ucuncu hem dorduncu hem beşinci bir şans elde edeceksiniz Ayrıca, yeniden hedefleme reklamlarının maliyeti de diğerlerine gore oldukca duşuk
Gectiğimiz yıllarda gercek zamanlı hedeflemeyle ilgili karşımıza cıkan en buyuk sorunlardan biri bu uygulamayı sadece buyuk markalar ve ajansların kullanmasıydı Yine de, bazı şirketler bu problemi cozmeyi başardı Şu anda hem kucuk hem buyuk tum şirketler gercek zamanlı hedeflemeden faydalanabilir