Kur'anı Kerim Okumak ve Dinlemenin Fazileti
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Onemi
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Sevabı
Her musluman icin namazı caiz olacak miktar Kur'anı Kerim'den ezber etmek, bir farzı ayndır Fatiha sUresi ile diğer bir sUreyi ezber etmek de vaciptir ki, bununla farz da yerine getirilmiş olur Kur'anı Mubin'in diğer kısımlarını ezberleyip hafız olmak da ehli İslam icin bir farzı kifayedir
Kur'anı Kerim'i namaz dışında Mushafı şerif'ten bakarak okumak,
ezber okumaktan daha faziletlidir Cunku bu takdirde okuma ibadeti ile
Mushafı şerif'e bakma ibadeti toplanmış olur
Kur'anı Azim'i namaz dışında da kıbleye yonelerek ve guzel
elbiseler giyinmiş bulunarak taharet uzere okumak mustehaptır Evvelinde
euzuile besmeleyi okumak da mustehaptır
Kur'anı Mubin'i ayda bir kere hatim etmek daha iyidir Senede bir,
kırk gunde bir, haftada bir hatim edilmesini tercih edenler de vardır Uc
gunden az bir muddette hatim edilmesi mustehap değildir Cunku boyle
az bir muddette okunacak bir Kur'anı Azim'in yuksek manalarını duşunmek mumkun olamaz, tecvidine de belki riayet edilemez
Kur'anı Kerim'i dinlemek bir farzı kifayedir Bununla beraber
başka işler ile uğraşan kimselerin yanlarında Kur'an ayetlerinin seslice
okunması uygun değildir Bu halde Kur'anı zişan'ı dinlemeyenler değil,
okuyanlar gunaha girmiş olurlar
Kur'anı Hakim'i okumak, nafile ibadetten ve aşikare okumak,
sessizce okumaktan ve dinlemek, okumaktan daha faziletlidir Yeter ki
riyadan uzak olsun
Bir kimse, yururken veya bir iş gorurken Kur'anı Kerim'i
okuyabilir Yeter ki bu hal, Kur'an'ın gafletle okunmasına sebebiyet
vermesin
Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua ile, tesbih ile,
Peygamber Efendimiz'e salatu selam ile meşgul olmak, Kur'anı Kerim'i
okumaktan daha faziletlidir
Kur'anı Kerim'i guzel ses ile tecvid uzere okumak mustehaptır
Nitekim bir hadisi şerif'te:
لكل شيئ حلية وحلية القرآن حسن الصوت
Her şeyin bir susu vardır, Kur'an'ın susu de guzel sestir
buyrulmuştur
Fakat tecvide aykırı şekilde telhin ile, terci' ile, nağmeler ile
okumak caiz değildir Kelimeleri değiştiren bir lahn (hata), ihtilafsız
haramdır Lahn ile Kur'an okuyan kimseye doğrusunu ihtar etmek, işiten
kimse icin yapılması gerekli dini bir vazifedir Ancak bu yuzden
aralarında bir duşmanlık, bir kin meydana geleceği bilinirse, o mustesna
Kur'anı Azimuşsan'ı okuyup oğrenmiş olan kimse, daha sonra
Mushaf'ı şerif'ten okuyamayacak derecede unutacak olsa, gunahkar olur
Kur'anı Kerim'i okumak gibi başkasına okutmak da pek buyuk bir
ibadettir
Bir hadisi şerifte:
خيرآم من تعلم القرآن وعلمه
Sizin en faziletliniz, Kur'an'ı oğrenip başkalarına oğreteninizdir
buyrulmuştur
Diğer bir hadisi şerifte de:
القراء عرفاء اهل الجنة
Guzel Kur'an okuyan muslumanlar, cennet ehlinin en arif olanlarıdır
buyrulmuştur
Kur'anı Mubin maddi, manevi, bedeni ve kalbi hastalıkların bir şifasıdır
Nitekim: “ القرآن دواء hadisi şerifi de bunu bildirmektedir
Artık her musluman icin icap etmez mi ki, Kur'anı Kerim'i oğrensin, onu okumakla şereflensin, bircok sevaplara nail olsun!
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Onemi
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Sevabı
Her musluman icin namazı caiz olacak miktar Kur'anı Kerim'den ezber etmek, bir farzı ayndır Fatiha sUresi ile diğer bir sUreyi ezber etmek de vaciptir ki, bununla farz da yerine getirilmiş olur Kur'anı Mubin'in diğer kısımlarını ezberleyip hafız olmak da ehli İslam icin bir farzı kifayedir
Kur'anı Kerim'i namaz dışında Mushafı şerif'ten bakarak okumak,
ezber okumaktan daha faziletlidir Cunku bu takdirde okuma ibadeti ile
Mushafı şerif'e bakma ibadeti toplanmış olur
Kur'anı Azim'i namaz dışında da kıbleye yonelerek ve guzel
elbiseler giyinmiş bulunarak taharet uzere okumak mustehaptır Evvelinde
euzuile besmeleyi okumak da mustehaptır
Kur'anı Mubin'i ayda bir kere hatim etmek daha iyidir Senede bir,
kırk gunde bir, haftada bir hatim edilmesini tercih edenler de vardır Uc
gunden az bir muddette hatim edilmesi mustehap değildir Cunku boyle
az bir muddette okunacak bir Kur'anı Azim'in yuksek manalarını duşunmek mumkun olamaz, tecvidine de belki riayet edilemez
Kur'anı Kerim'i dinlemek bir farzı kifayedir Bununla beraber
başka işler ile uğraşan kimselerin yanlarında Kur'an ayetlerinin seslice
okunması uygun değildir Bu halde Kur'anı zişan'ı dinlemeyenler değil,
okuyanlar gunaha girmiş olurlar
Kur'anı Hakim'i okumak, nafile ibadetten ve aşikare okumak,
sessizce okumaktan ve dinlemek, okumaktan daha faziletlidir Yeter ki
riyadan uzak olsun
Bir kimse, yururken veya bir iş gorurken Kur'anı Kerim'i
okuyabilir Yeter ki bu hal, Kur'an'ın gafletle okunmasına sebebiyet
vermesin
Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua ile, tesbih ile,
Peygamber Efendimiz'e salatu selam ile meşgul olmak, Kur'anı Kerim'i
okumaktan daha faziletlidir
Kur'anı Kerim'i guzel ses ile tecvid uzere okumak mustehaptır
Nitekim bir hadisi şerif'te:
لكل شيئ حلية وحلية القرآن حسن الصوت
Her şeyin bir susu vardır, Kur'an'ın susu de guzel sestir
buyrulmuştur
Fakat tecvide aykırı şekilde telhin ile, terci' ile, nağmeler ile
okumak caiz değildir Kelimeleri değiştiren bir lahn (hata), ihtilafsız
haramdır Lahn ile Kur'an okuyan kimseye doğrusunu ihtar etmek, işiten
kimse icin yapılması gerekli dini bir vazifedir Ancak bu yuzden
aralarında bir duşmanlık, bir kin meydana geleceği bilinirse, o mustesna
Kur'anı Azimuşsan'ı okuyup oğrenmiş olan kimse, daha sonra
Mushaf'ı şerif'ten okuyamayacak derecede unutacak olsa, gunahkar olur
Kur'anı Kerim'i okumak gibi başkasına okutmak da pek buyuk bir
ibadettir
Bir hadisi şerifte:
خيرآم من تعلم القرآن وعلمه
Sizin en faziletliniz, Kur'an'ı oğrenip başkalarına oğreteninizdir
buyrulmuştur
Diğer bir hadisi şerifte de:
القراء عرفاء اهل الجنة
Guzel Kur'an okuyan muslumanlar, cennet ehlinin en arif olanlarıdır
buyrulmuştur
Kur'anı Mubin maddi, manevi, bedeni ve kalbi hastalıkların bir şifasıdır
Nitekim: “ القرآن دواء hadisi şerifi de bunu bildirmektedir
Artık her musluman icin icap etmez mi ki, Kur'anı Kerim'i oğrensin, onu okumakla şereflensin, bircok sevaplara nail olsun!