islamda recm varmıdır
Recm nedir,nasıl uygulanır
Kur'anı Kerim'de recm cezası var mıdır?
Kur'anı Kerim'de recm cezası yoktur Ancak Peygamberimiz (asm) doneminde recm cezası uygulanmıştır Kur'anı Kerim'de recm cezası ile ilgili ayet yok deyip recmi inkar edenler Peygamberimizin (asm) sunnetini yok saymaktadırlar
Peygamberimize (asm) gelen her emir ve yasak Allah'ın vahiyle bildirmesi sonucu oluyordu Ancak bu emir ve yasakların bir kısmı sadece mana olarak geliyordu Peygamber Efendimiz (asm) de onları ummetine anlatıyordu Diğerleri ise hem mana hem de lafız olarak geliyor ve Peygamber Efendimizin (asm) onlara hic bir katkısı olmadan olduğu gibi kalıyordu İşte bunlar Kur'an ayetleridir Manası Allah'tan olup da anlamı Peygamber Efendimize (asm) ait olanalar veya Kur'an ayeti olmayan vahiyler ise Kur'an'a girmiyordu Okunan bir Kur'an ayeti olmadığı icin Kur'an'a girmeyen ayetler vardı İşte recimle ilgili olan vahiy de bunlardan biridir Bu nedenle bu ayetin hukmuyle amel ediliyor Ancak Okunan Kur'an ayeti olmadığı icin de Kur'an'da yoktur Yani hukmuyle amel ediliyor
İmam Şafii, meşhur eseri elUmm'de şunları kaydeder: Peygamber'in farz kıldığı her şey vahiy ile olmuştur Bir okunan vahiy (vahyi metluv) vardır, bir de doğrudan Hz Peygamber'e vahyedilen ve Hz Peygamber'in sunnet kıldıkları vardırŞafii, bu ikinci ceşit vahyin, ister bazılarının dediği gibi Cebrail tarafından Hz Peygamber'in (asm) kalbine ilka edilen bir bilgi olsun, isterse insanları doğru yola iletmesi icin bizzat Allah'ın kendisine bildirdiği bir bilgi olsun, herkesi bağlayıcı olduğunu soylemektedir
Şafii, bu yaklaşımı aynı kitabın bir başka yerinde şoyle ifade eder: Peygamber, Allah'ın emri olmadan hicbir konuda hukum vermemiştir Allah'ın, Peygamberine gonderdiği emirler iki kısımdır: Biri, bizzat Allah'ın insanlara tebliğ edilmek uzere inzal ettiği vahiy; diğeri de Allah'tan şu işi şoyle yapdiye bir mesaj gelir, o da onu yerine getirir
Şafii, bu yaklaşımını delillendirmek icin,
(Ey Peygamber hanımları) oturun da evlerinizde okunan Allah'ın ayetlerini ve hikmeti zikredin(Ahzab, 3334)
ayetini anarak, vahyin ikinci kısmını hikmetle acıklar Şafii bir başka yerde de şoyle demektedir:
Bazı alimlere gore, Hz Peygamber'in sunnetinin tumu onun kalbine ilka olunmuştur ve onun sunneti de hikmetin ta kendisidir
Konuyla ilgili İsmail L Cakan'ın değerlendirmesi ise şoyledir:
Kur'anı Kerim, hem lafzı hem de manasıyla vahiy olduğu icin ona vahyi metluv (okunan vahiy) denilmektedir Sunnet ise, vahyin bir ceşit meal ve mefhumu olduğundan dolaylı vahiydir Fakat lafız olarak vahiy niteliğine sahip değildir Bu sebeple de ona vahyi gayri metluv denilmektedir
İsmail Lutfu Cakan'a gore, Hz Peygamber (as), vahiy, ustun beşeri akıl ve nebevi akıl ya da peygamberlik birikimi (melekei nubuvvet) denilen uclu bir yolla ilim elde etme imkanına sahiptir Vahiy gibi, diğer insanların ulaşması mumkun olmayan bir bilgi kaynağıyla uzun sure temasta bulunan beşeri aklın en ust seviyesine sahip bulunan Hz Peygamber (as)'de, melekei nubuvvet denilen bir peygamberane ictihad kabiliyet ve birikiminin oluşacağı muhakkaktır Bu meleke sayesinde de Hz Peygamber (asm), başkalarının intikal edemediği bir takım İlahi gercekleri kavrayıp en uygun ifade ve uygulamalarla insanlara anlatır Sunnetin bilhassa Kur'an'ı ve Allah'ın muradını anlayıp, tefsir etmede ve uygulamada, kendisine uyulması kesin olan ve başkaları acısından ulaşılamaz boyutu, işte buradan kaynaklanmaktadır
sorularla islamiyet
Recm nedir,nasıl uygulanır
Kur'anı Kerim'de recm cezası var mıdır?
Kur'anı Kerim'de recm cezası yoktur Ancak Peygamberimiz (asm) doneminde recm cezası uygulanmıştır Kur'anı Kerim'de recm cezası ile ilgili ayet yok deyip recmi inkar edenler Peygamberimizin (asm) sunnetini yok saymaktadırlar
Peygamberimize (asm) gelen her emir ve yasak Allah'ın vahiyle bildirmesi sonucu oluyordu Ancak bu emir ve yasakların bir kısmı sadece mana olarak geliyordu Peygamber Efendimiz (asm) de onları ummetine anlatıyordu Diğerleri ise hem mana hem de lafız olarak geliyor ve Peygamber Efendimizin (asm) onlara hic bir katkısı olmadan olduğu gibi kalıyordu İşte bunlar Kur'an ayetleridir Manası Allah'tan olup da anlamı Peygamber Efendimize (asm) ait olanalar veya Kur'an ayeti olmayan vahiyler ise Kur'an'a girmiyordu Okunan bir Kur'an ayeti olmadığı icin Kur'an'a girmeyen ayetler vardı İşte recimle ilgili olan vahiy de bunlardan biridir Bu nedenle bu ayetin hukmuyle amel ediliyor Ancak Okunan Kur'an ayeti olmadığı icin de Kur'an'da yoktur Yani hukmuyle amel ediliyor
İmam Şafii, meşhur eseri elUmm'de şunları kaydeder: Peygamber'in farz kıldığı her şey vahiy ile olmuştur Bir okunan vahiy (vahyi metluv) vardır, bir de doğrudan Hz Peygamber'e vahyedilen ve Hz Peygamber'in sunnet kıldıkları vardırŞafii, bu ikinci ceşit vahyin, ister bazılarının dediği gibi Cebrail tarafından Hz Peygamber'in (asm) kalbine ilka edilen bir bilgi olsun, isterse insanları doğru yola iletmesi icin bizzat Allah'ın kendisine bildirdiği bir bilgi olsun, herkesi bağlayıcı olduğunu soylemektedir
Şafii, bu yaklaşımı aynı kitabın bir başka yerinde şoyle ifade eder: Peygamber, Allah'ın emri olmadan hicbir konuda hukum vermemiştir Allah'ın, Peygamberine gonderdiği emirler iki kısımdır: Biri, bizzat Allah'ın insanlara tebliğ edilmek uzere inzal ettiği vahiy; diğeri de Allah'tan şu işi şoyle yapdiye bir mesaj gelir, o da onu yerine getirir
Şafii, bu yaklaşımını delillendirmek icin,
(Ey Peygamber hanımları) oturun da evlerinizde okunan Allah'ın ayetlerini ve hikmeti zikredin(Ahzab, 3334)
ayetini anarak, vahyin ikinci kısmını hikmetle acıklar Şafii bir başka yerde de şoyle demektedir:
Bazı alimlere gore, Hz Peygamber'in sunnetinin tumu onun kalbine ilka olunmuştur ve onun sunneti de hikmetin ta kendisidir
Konuyla ilgili İsmail L Cakan'ın değerlendirmesi ise şoyledir:
Kur'anı Kerim, hem lafzı hem de manasıyla vahiy olduğu icin ona vahyi metluv (okunan vahiy) denilmektedir Sunnet ise, vahyin bir ceşit meal ve mefhumu olduğundan dolaylı vahiydir Fakat lafız olarak vahiy niteliğine sahip değildir Bu sebeple de ona vahyi gayri metluv denilmektedir
İsmail Lutfu Cakan'a gore, Hz Peygamber (as), vahiy, ustun beşeri akıl ve nebevi akıl ya da peygamberlik birikimi (melekei nubuvvet) denilen uclu bir yolla ilim elde etme imkanına sahiptir Vahiy gibi, diğer insanların ulaşması mumkun olmayan bir bilgi kaynağıyla uzun sure temasta bulunan beşeri aklın en ust seviyesine sahip bulunan Hz Peygamber (as)'de, melekei nubuvvet denilen bir peygamberane ictihad kabiliyet ve birikiminin oluşacağı muhakkaktır Bu meleke sayesinde de Hz Peygamber (asm), başkalarının intikal edemediği bir takım İlahi gercekleri kavrayıp en uygun ifade ve uygulamalarla insanlara anlatır Sunnetin bilhassa Kur'an'ı ve Allah'ın muradını anlayıp, tefsir etmede ve uygulamada, kendisine uyulması kesin olan ve başkaları acısından ulaşılamaz boyutu, işte buradan kaynaklanmaktadır
sorularla islamiyet