zeberus1234
Yeni Üye
Kuran da olmazsa olmaz farzlar
Kuranı Kerim bir mutluluk davetiyesidir bir mutluluk garantisidir O halde rabbimizin verdiği butun emirler koyduğu butun yasaklar tamamen insanların mutluluğuna odaklıdır
Birinci husus:
İnsanlara allah taraından verilen 4 emanet soz konusudur Birincisi ruh İkincisi nefs ucuncusu fizik vucut dorduncusu ise serbest iradedir Ve bunların dunya hayatını yaşarken Allaha teslimi uzerimize farzdır
Ruh :
allahın sadece insana bahşettiği buyuk bir lutufdur İnsanda iyiliği emreden mekanizmadır Yuzde yuz guzelliklerle doludur Dunya hayatını yaşarken Allaha ulaştırılması farzdır
13 RAD 20 Ellezine yUfUne bi ahdillahi ve la yenkudUnel misak(misaka)
Onlar, Allah'ın ahdini ifa ederler Ve misaklerini misaklerini bozmazlar
13 RAD 21 Vellezine yasılUne ma emerallahu bihi en yUsale ve yahşevne rabbehum ve yehafUne sUel hisab(hisabi)
Ve onlar Allah'ın (olumden evvel), Allah'a ulaştırılmasını emrettiği şeyi (ruhlarını), O'na (Allah'a) ulaştırırlar Ve Rab'lerine karşı huşU duyarlar ve kotu hesaptan (cehenneme girmekten) korkarlar
39 ZUMER 54 Ve enibU ila rabbikum ve eslimU lehu min kabli en ye’tiyekumul azabu summe la tunsarUn(tunsarUne)
Ve Rabbinize (Allah'a) yonelin (ruhunuzu Allah'a ulaştırmayı dileyin)! Ve size azap gelmeden once O'na (Allah'a) teslim olun (ruhunuzu, vechinizi, nefsinizi, iradenizi Allah'a teslim edin) (Yoksa) sonra yardım olunmazsınız
arakadaşlar gorulduğu uzere ruhun allaha teslimi farzdır cunku hidayet ruhun allaha ulaşmasıdır, ermesidir İşte ayet;
3 ALİ İMRAN 73 Ve la tu’minU illa li men tebia dinekum, kul innel huda hudallahi en yu’ta ehadun misle ma Utitum ev yuhaccUkum inde rabbikum, kul innel fadla bi yedillah(yedillahi), yu’tihi men yeşa’(yeşau), vallahu vasiun alim(alimun)
Ve sizin dininize tabi olandan başka kimseye inanmayın (Habibim) de ki: “Hic şuphesiz HİDAYET, Allah'a ulaşmaktır (İnsan ruhunun olumden evvel Allah'a ulaşmasıdır) Size verilenin bir benzerinin başka birine verilmesi (sebebiyle mi) veya Rabbinizin katında (sizlerle) tartışacakları icin mi (boyle soyluyorsunuz)? De ki: “Hic şuphesiz fazl, Allah'ın elindedir Onu dilediğine verir Ve Allah, Vasi'un Alim'dir (Allah herşeyi kuşatan ve herşeyi bilendir)
İnsanlar muhakkak surette olmeden evvel ruhlarını allaha ulaştırmayı kalpten dilemeleri gerekmektedirAksi takdirde cehennem soz konusu
10 YUNUS 7 İnnellezine la yercUne likaena ve radU bil hayatid dunya vatme'ennU biha vellezine hum an ayatina gafilUn(gafilUne)
Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler Dunya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar ayetlerimizden gafil olanlardır
10 YUNUS 8 Ulaike me'vahumun naru bima kanU yeksibUn(yeksibUne)
İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir)
NEFS TEZKİYESİ
Nefs Tezkiyesi Allahın nurlarının kişinini nefsinin kalbine yerleşerek nefsin kalbindeki afetlerin temizlenmesi işlevidir
Ruhunu olmeden evvel Allaha ulaştırmayı dileyen kişi Allahı zikretmelidir Cunku en buyuk ibadet zikirdir
29 ANKEBUT 45
Utlu ma Uhıye ileyke minel kitabi ve ekımıs salat(salate), innes salate tenha anil fahşai vel munker(munkeri), ve le zikrullahi ekber(ekberu), vallahu ya’lemu ma tasneUn(tasneUne)
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salatı ikame et (namazı kıl) Muhakkak ki salat (namaz), fuhuştan ve munkerden nehyeder (men eder) Ve Allah'ı zikretmek mutlaka en buyuktur Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir
Bu bağlamda zikir nasıl yapılır ona bakalım
7 A'RAF 205
Vezkur rabbeke fi nefsike tedarruan ve hifeten ve dUnel cehri minel kavli bil guduvvi vel asali ve la tekun minel gafilin(gafiline)
Ve sabah ve akşam vakitlerinde Rabbini kendi kendine, korkarak ve yalvararak, sozun sesli olmayanı ile zikret Ve gafillerden olma
Allahu teala zikrin sesli olmayanıyla zikir yapın diyor yani kendimizi parcalamamıza gerek yoktur Allahın olcusu bu yonde
ZİKİR NEDİR?
73 MUZEMMİL 8
Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtila(tebtilen)
Ve Rabbinin İsmi'ni zikret ve herşeyden kesilerek O'na ulaş
Zikir Allahı ismiyle zikretmektir Yani ALLAH ALLAH ALLAHdiye ic sesimizle yapacağımız zikirdir Zaten eğer kalp atışlarımızı dikkatle dinlersek anlaşılır
Ve bu ayeti kerime oncelikle ara sıra zikir yapmamız gerektiğini belirtmekte
Unutmayalım ki zikir kişinin ruhunu allaha ulaştırmasında benzin gorevi ustlenir Ne kadar cok zikir yaparsa kişi, ruhu o kadar cabuk allahın zatına ulaşır
Daha sonra cok zikir uzerimize farz kılınmış
33 AHZAB 41
Ya eyyuhellezine amenUzkUrullahe zikren kesira(kesiran)
Ey amenU olanlar! Allah'ı cok zikirle (gunun yarısından fazla) zikredin
Ve sonra daimi zikri farz kılnmış
4 NİSA 103
Fe iza kadaytumus salate fezkurUllahe kıyamen ve kuUden ve ala cunUbikum, fe izatma’nentum fe ekimus salat(salate), innes salate kanet alel mu’minine kitaben mevkUta(mevkUten)
Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan uzeriyken (yan ustu yatarken) Allah'ı hep zikredin! Guvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkanıyla kılın Cunku; namaz, mu'minlerin uzerine, vakitleri belirlenmiş bir farz olmuştur
Zikir yapmaya başlayınca insan ilk once goğsu şerh edilir (Tabi Sadece Allaha Ulaşmayı Dileyenler İcin) Cunku sadece Allaha ulaşmayı dileyenler takva sahibiir İşte ayet;
30 RUM 31
Munibine ileyhi vettekUhu ve ekimUs salate ve la tekUnU minel muşrikin(muşrikine)
O'na (Allah'a) munib olun (Allah'a ulaşmayı dileyin) ve takva sahibi olun Ve namazı ikame edin (namaz kılın) Ve (boylece) muşriklerden olmayın
Zaten kişi sevdiğine ulaşmayı diler değil mi?
İşte Goğsun şerh edilmesi (manevi olarak) ve allahtan gelen nurların şerh edilen nefsin kalbinden iceri girip nefsin afetlerini temizlemsi;
94 İNŞİRAH 1
E lem neşrah leke sadrek(sadreke)
Goğsunu senin icin şerhetmedik mi (yarıp genişletmedik mi)?
94 İNŞİRAH 2
Ve vedagna anke vizrek(vizreke)
Ve senden yukunu kaldırdık (kaldırmadık mı?) Yuk dediği nefsin afetleri
94 İNŞİRAH 3
Ellezi enkada zahrek(zahreke)
Ki o (yuk) senin sırtını bukmuştu Nefsindeki afetler gunah işlemene sebepti
94 İNŞİRAH 4
Ve refa’na leke zikrek(zikreke)
Ve senin icin, zikrini yukselttik Zikrini yukselttik ve boylece nefsini tezkiye ettin
6 EN'AM 125
Fe men yuridillahu en yehdiyehu yeşrah sadrehu lil islam(islami), ve men yurid en yudıllehu yec’al sadrehu dayyikan haracen, ke ennema yassa’adu fis semai, kezalike yec’alUllahur ricse alallezine la yu’minUn(yu’minUne)
Oyleyse Allah kimi Kendisine ulaştırmayı dilerse onun goğsunu yarar ve (Allah'a) teslime (İslam'a) acar Kimi dalalette bırakmayı dilerse, onun goğsunu semada yukseliyormuş gibi daralmış, sıkıntılı yapar Boylece Allah, mu'min olmayanların uzerine pislik (azap, darlık, gucluk) verir
39 ZUMER 22
E fe men şerehallahu sadrehu lil islami fe huve ala nUrin min rabbih(rabbihi), fe veylun lil kasiyeti kulUbuhum min zikrillah(zikrillahi), ulaike fi dalalin mubin(mubinin)
Allah kimin goğsunu İslam icin (Allah'a teslim icin) yarmışsa artık o, Rabbinden bir nur uzere olur, değil mi? Allah'ın zikrinden kalpleri kasiyet bağlayanların vay haline! İşte onlar, apacık dalalet icindedirler
İşte gorduk ki nefs tezkiyesi kişinin yaptığı zikir seviyesine bağlıdır
ŞİMDİ SONUC
91 ŞEMS 9
Kad efleha men zekkaha
Kim onu (nefsini) tezkiye etmişse felaha (kurtuluşa) ermiştir
87 A'LA 14
Kad efleha men tezekka
Nefsini tezkiye eden kimse felaha (kurtuluşa) ermiştir
Kuranı Kerim bir mutluluk davetiyesidir bir mutluluk garantisidir O halde rabbimizin verdiği butun emirler koyduğu butun yasaklar tamamen insanların mutluluğuna odaklıdır
Birinci husus:
İnsanlara allah taraından verilen 4 emanet soz konusudur Birincisi ruh İkincisi nefs ucuncusu fizik vucut dorduncusu ise serbest iradedir Ve bunların dunya hayatını yaşarken Allaha teslimi uzerimize farzdır
Ruh :
allahın sadece insana bahşettiği buyuk bir lutufdur İnsanda iyiliği emreden mekanizmadır Yuzde yuz guzelliklerle doludur Dunya hayatını yaşarken Allaha ulaştırılması farzdır
13 RAD 20 Ellezine yUfUne bi ahdillahi ve la yenkudUnel misak(misaka)
Onlar, Allah'ın ahdini ifa ederler Ve misaklerini misaklerini bozmazlar
13 RAD 21 Vellezine yasılUne ma emerallahu bihi en yUsale ve yahşevne rabbehum ve yehafUne sUel hisab(hisabi)
Ve onlar Allah'ın (olumden evvel), Allah'a ulaştırılmasını emrettiği şeyi (ruhlarını), O'na (Allah'a) ulaştırırlar Ve Rab'lerine karşı huşU duyarlar ve kotu hesaptan (cehenneme girmekten) korkarlar
39 ZUMER 54 Ve enibU ila rabbikum ve eslimU lehu min kabli en ye’tiyekumul azabu summe la tunsarUn(tunsarUne)
Ve Rabbinize (Allah'a) yonelin (ruhunuzu Allah'a ulaştırmayı dileyin)! Ve size azap gelmeden once O'na (Allah'a) teslim olun (ruhunuzu, vechinizi, nefsinizi, iradenizi Allah'a teslim edin) (Yoksa) sonra yardım olunmazsınız
arakadaşlar gorulduğu uzere ruhun allaha teslimi farzdır cunku hidayet ruhun allaha ulaşmasıdır, ermesidir İşte ayet;
3 ALİ İMRAN 73 Ve la tu’minU illa li men tebia dinekum, kul innel huda hudallahi en yu’ta ehadun misle ma Utitum ev yuhaccUkum inde rabbikum, kul innel fadla bi yedillah(yedillahi), yu’tihi men yeşa’(yeşau), vallahu vasiun alim(alimun)
Ve sizin dininize tabi olandan başka kimseye inanmayın (Habibim) de ki: “Hic şuphesiz HİDAYET, Allah'a ulaşmaktır (İnsan ruhunun olumden evvel Allah'a ulaşmasıdır) Size verilenin bir benzerinin başka birine verilmesi (sebebiyle mi) veya Rabbinizin katında (sizlerle) tartışacakları icin mi (boyle soyluyorsunuz)? De ki: “Hic şuphesiz fazl, Allah'ın elindedir Onu dilediğine verir Ve Allah, Vasi'un Alim'dir (Allah herşeyi kuşatan ve herşeyi bilendir)
İnsanlar muhakkak surette olmeden evvel ruhlarını allaha ulaştırmayı kalpten dilemeleri gerekmektedirAksi takdirde cehennem soz konusu
10 YUNUS 7 İnnellezine la yercUne likaena ve radU bil hayatid dunya vatme'ennU biha vellezine hum an ayatina gafilUn(gafilUne)
Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler Dunya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar ayetlerimizden gafil olanlardır
10 YUNUS 8 Ulaike me'vahumun naru bima kanU yeksibUn(yeksibUne)
İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir)
NEFS TEZKİYESİ
Nefs Tezkiyesi Allahın nurlarının kişinini nefsinin kalbine yerleşerek nefsin kalbindeki afetlerin temizlenmesi işlevidir
Ruhunu olmeden evvel Allaha ulaştırmayı dileyen kişi Allahı zikretmelidir Cunku en buyuk ibadet zikirdir
29 ANKEBUT 45
Utlu ma Uhıye ileyke minel kitabi ve ekımıs salat(salate), innes salate tenha anil fahşai vel munker(munkeri), ve le zikrullahi ekber(ekberu), vallahu ya’lemu ma tasneUn(tasneUne)
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salatı ikame et (namazı kıl) Muhakkak ki salat (namaz), fuhuştan ve munkerden nehyeder (men eder) Ve Allah'ı zikretmek mutlaka en buyuktur Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir
Bu bağlamda zikir nasıl yapılır ona bakalım
7 A'RAF 205
Vezkur rabbeke fi nefsike tedarruan ve hifeten ve dUnel cehri minel kavli bil guduvvi vel asali ve la tekun minel gafilin(gafiline)
Ve sabah ve akşam vakitlerinde Rabbini kendi kendine, korkarak ve yalvararak, sozun sesli olmayanı ile zikret Ve gafillerden olma
Allahu teala zikrin sesli olmayanıyla zikir yapın diyor yani kendimizi parcalamamıza gerek yoktur Allahın olcusu bu yonde
ZİKİR NEDİR?
73 MUZEMMİL 8
Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtila(tebtilen)
Ve Rabbinin İsmi'ni zikret ve herşeyden kesilerek O'na ulaş
Zikir Allahı ismiyle zikretmektir Yani ALLAH ALLAH ALLAHdiye ic sesimizle yapacağımız zikirdir Zaten eğer kalp atışlarımızı dikkatle dinlersek anlaşılır
Ve bu ayeti kerime oncelikle ara sıra zikir yapmamız gerektiğini belirtmekte
Unutmayalım ki zikir kişinin ruhunu allaha ulaştırmasında benzin gorevi ustlenir Ne kadar cok zikir yaparsa kişi, ruhu o kadar cabuk allahın zatına ulaşır
Daha sonra cok zikir uzerimize farz kılınmış
33 AHZAB 41
Ya eyyuhellezine amenUzkUrullahe zikren kesira(kesiran)
Ey amenU olanlar! Allah'ı cok zikirle (gunun yarısından fazla) zikredin
Ve sonra daimi zikri farz kılnmış
4 NİSA 103
Fe iza kadaytumus salate fezkurUllahe kıyamen ve kuUden ve ala cunUbikum, fe izatma’nentum fe ekimus salat(salate), innes salate kanet alel mu’minine kitaben mevkUta(mevkUten)
Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan uzeriyken (yan ustu yatarken) Allah'ı hep zikredin! Guvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkanıyla kılın Cunku; namaz, mu'minlerin uzerine, vakitleri belirlenmiş bir farz olmuştur
Zikir yapmaya başlayınca insan ilk once goğsu şerh edilir (Tabi Sadece Allaha Ulaşmayı Dileyenler İcin) Cunku sadece Allaha ulaşmayı dileyenler takva sahibiir İşte ayet;
30 RUM 31
Munibine ileyhi vettekUhu ve ekimUs salate ve la tekUnU minel muşrikin(muşrikine)
O'na (Allah'a) munib olun (Allah'a ulaşmayı dileyin) ve takva sahibi olun Ve namazı ikame edin (namaz kılın) Ve (boylece) muşriklerden olmayın
Zaten kişi sevdiğine ulaşmayı diler değil mi?
İşte Goğsun şerh edilmesi (manevi olarak) ve allahtan gelen nurların şerh edilen nefsin kalbinden iceri girip nefsin afetlerini temizlemsi;
94 İNŞİRAH 1
E lem neşrah leke sadrek(sadreke)
Goğsunu senin icin şerhetmedik mi (yarıp genişletmedik mi)?
94 İNŞİRAH 2
Ve vedagna anke vizrek(vizreke)
Ve senden yukunu kaldırdık (kaldırmadık mı?) Yuk dediği nefsin afetleri
94 İNŞİRAH 3
Ellezi enkada zahrek(zahreke)
Ki o (yuk) senin sırtını bukmuştu Nefsindeki afetler gunah işlemene sebepti
94 İNŞİRAH 4
Ve refa’na leke zikrek(zikreke)
Ve senin icin, zikrini yukselttik Zikrini yukselttik ve boylece nefsini tezkiye ettin
6 EN'AM 125
Fe men yuridillahu en yehdiyehu yeşrah sadrehu lil islam(islami), ve men yurid en yudıllehu yec’al sadrehu dayyikan haracen, ke ennema yassa’adu fis semai, kezalike yec’alUllahur ricse alallezine la yu’minUn(yu’minUne)
Oyleyse Allah kimi Kendisine ulaştırmayı dilerse onun goğsunu yarar ve (Allah'a) teslime (İslam'a) acar Kimi dalalette bırakmayı dilerse, onun goğsunu semada yukseliyormuş gibi daralmış, sıkıntılı yapar Boylece Allah, mu'min olmayanların uzerine pislik (azap, darlık, gucluk) verir
39 ZUMER 22
E fe men şerehallahu sadrehu lil islami fe huve ala nUrin min rabbih(rabbihi), fe veylun lil kasiyeti kulUbuhum min zikrillah(zikrillahi), ulaike fi dalalin mubin(mubinin)
Allah kimin goğsunu İslam icin (Allah'a teslim icin) yarmışsa artık o, Rabbinden bir nur uzere olur, değil mi? Allah'ın zikrinden kalpleri kasiyet bağlayanların vay haline! İşte onlar, apacık dalalet icindedirler
İşte gorduk ki nefs tezkiyesi kişinin yaptığı zikir seviyesine bağlıdır
ŞİMDİ SONUC
91 ŞEMS 9
Kad efleha men zekkaha
Kim onu (nefsini) tezkiye etmişse felaha (kurtuluşa) ermiştir
87 A'LA 14
Kad efleha men tezekka
Nefsini tezkiye eden kimse felaha (kurtuluşa) ermiştir